Ja maar dan nog zou ik eerst een goede band met die toekomstige ouders opbouwen, vóórdat ik ze deelgenoot zou maken van mijn zwangerschap en zou toelaten in het leven van mijn kind. Ik zou persoonlijk niet een bijna wildvreemde mee naar een echo willen nemen. Misschien begrijp ik het verkeerd hoor, maar is mij dus nog niet helemaal duidelijk. 🤔
Ik denk dat je het meer moet zien als penvrienden (via het internet)? Daar kun je op een willekeurig moment in je leven contact mee starten en vanaf dat moment deel je gewoon wat er in je leven speelt, inclusief een zwangerschap als dat op dat moment speelt in je leven. Iemand fysiek meenemen naar echo's lijkt me wat raar, maar iemand een enthousiast bericht sturen met echofoto's dan weer helemaal niet
Ik begrijp je volkomen, precies wat ik in mijn post schreef. Ik ben ook niet zo dat ik zo'n band in no time kan opbouwen, heb echt wat meer tijd nodig om het vertrouwen zo te hebben dat iemand deelgenoot zou kunnen zijn tijdens zo'n belangrijke periode in mijn leven...
Ik begrijp wel wat je bedoelt. Het is net zoals wij goede vrienden hebben en die zien de kinderen ook ongeveer 3/4 keer per jaar. Wij hebben niet tijdens de zwangerschappen ze overal bij betrokken omdat ze zelf kinderen hebben. Ik heb wel een zus onder mij (geen relatie) en die heb ik wel zoveel mogelijk proberen te betrekken tijdens de zwangerschap een keer mee naar de verloskundige samen babyspullen gekocht. Niet echt overdreven veel zit mij eigenlijk te bedenken dat ik haar er misschien meer moest bij betrekken, maar goed dat is nou eenmaal zo gebeurd. Ik denk dat wij haar ook maar vaker moeten vragen om een keer een dag bij ons te zijn (evt. logeren) en samen weg te gaan. Alleen is ook maar alleen. Ik hoop oprecht dat jullie een stel/iemand leren kennen en er een klik is en jullie dit alles kunnen meemaken. Ook als de kinderen ouder worden zijn er leuke dingen zwemdiploma's, etc.