wel of niet vliegen met een kleine van 16 maanden

Discussie in 'Vakantie en vrije tijd' gestart door agneta, 10 jul 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. agneta

agneta Fanatiek lid

4 aug 2008
    2.066
    0
    0
    zoetermeer
    hoi hoi

ik heb even een vraagje. wij willen in januari 12 dagen naar curacao.
    alleen twijfel ik ontzettend of ik nou zo lang zou gaan vliegen met ons dochtertje die dan 16 maanden is.
    mijn man zegt ja doen ik weet het niet het is best lang.
    hebben jullie tips of zeggen jullie neeee niet doen!!

liefs agneta

2. Eefke84

Eefke84 Niet meer actief

ik persoonlijk zou er niet aan moeten denken met mijn dreumes van 18 maanden. ze zit geen 3 minuten stil en ik vond alleen naar de dominicaanse al een hel. laat staan met een kleine op schoot. maar er zijn er ook genoeg die dr hand er niet voor omdraaien dus het is heel erg persoonlijk denk ik.

3. Marijke1982

Marijke1982 Niet meer actief

Wij zijn vorige maand naar Turkije geweest (is dan wel 'maar' 4 uur vliegen) maar ik had nooit verwacht dat Robyn zo lief zou zijn. Thuis zit ze ook nooit stil, en blijft ze ook nooit langer dan 2 tellen op schoot zitten, maar in het vliegtuig gedroeg ze zich voorbeeldig. Op de heenweg heeft ze veel bij mij op schoot gezeten (wij hadden gelukkig wel de mazzel dat wij heen en terug een extra stoel hadden, heen was geregeld voor ons door een vriend, terug hadden we mazzel) en terug heeft ze heerlijk liggen slapen.
    Ik zou het wel aandurven hoor, gewoon zorgen voor veel afleiding (speelgoed, leesboekjes, kleine kadootjes tussendoor, en een lekker extratje ofzo)

4. augurkjes

augurkjes Niet meer actief

denk dat het per kind verschillend is.

Hier met de jongste gevlogen toen ze 4 maanden oud was en toen ze 17 maanden oud was. Maar echt een meisje die nooit stil kan zitten. Toen net gign lopen dus alleen wou lopen en lopen. Een kleine driftkopje is af en toe en als ze haar zin niet krijg hard gaat krijsen.

vliegen was dus best zwaar, hebben alleen maar in de paden gelopen en met landen en stijgen heeft ze ven gehuild op de heen reis terug reis sliep ze gelukkig dan.

Dit jaar gaan we weer vliegen dan is de oudste 16 maanden.
    Ben benieuwd hoe ze het gaat ervaren.

DEnk ook dat het ene kind wel last krijg van oortjes en de ander niet. Sommige vinden de geluiden eng enz...

maar als je gaat vliegen tijdens het landen en opstijgen je kleine laten drinken dan hebben ze het minste last van hun oortjes.

Succes met het maken van je keuze

5. vruchtje24

vruchtje24 VIP lid

2 jan 2007
    13.192
    431
    83
    Vrouw
    home sweet home
    Ik denk dat het sowieso echt aan je kindje ligt. Wij zijn naar Lanzarote geweest en met vertraging erbij hebben wij 5 uur in het vliegtuig gezeten en het ging perfect.

Ik zou het wel aandurven. Ze slapen ook en wij hadden een protable dvd spelertje aangeschaft zodat hij af en toe even tv kon kijken, echt ideaal! En boekjes lezen. Misschien dat jouw kindje tegen de tijd ook kleurt. Dan weer wat eten, drinken. Kortom ik denk dat het wel te doen is.

6. Polletjepiek

Polletjepiek Niet meer actief

Wij gaan in september naar Kreta, dat is zo'n 3½ uur vliegen. Onze dochter is dan 19 maanden. Ook zij is een drukke dreumes, maar de laatste tijd wil ze wel steeds iets langer op schoot zitten en lekker knuffelen. Verder nemen we veel boekjes mee, kleine kadootjes en iets lekkers. Nadeel voor ons is dat we vanaf Groningen vliegen endat we op de heenreis een tussenlanding in Rotterdam of Maastricht hebben.
    Het ergste wat ik zou vinden is als ze last van haar oortjes krijgt. Ik had gedacht een aantal dagen van te voren een beetje Otrivin baby te gebruiken, zodat de luchtwegen dan goed schoon zijn, dat had mijn huisarts aan mij geadviseerd omdat ik altijd mega oorpijn heb in het vliegtuig, tijdens de landing. Otrivin werkt echt goed.

Nou, ja we zien wel. Waarschijnlijk maak ik me drukker dan nodig zal zijn;)

7. Sisa

Sisa VIP lid

13 jun 2008
    5.552
    1
    0
    Wij willen ook naar curacao, in feb. en dan is Charlotte net 2 jaar. Ik zou het gewoon proberen, ook als ze iets jonger zou zijn. Je weet pas wat het is als je het hebt geprobeerd, niemand kan je voorspellen hoe het zal gaan. Het kan enorm mee- of tegenvallen... succes!

8. Luppy

Luppy VIP lid

1 dec 2007
    7.166
    2.282
    113
    Met de oudste zou ik het wel gedurfd hebben, met de jongste zeer zeker neit. Die is nu 16 maanden en een echte draak. Hij wil niet op schoot zitten, wil sowieso niet zitten, alleen maar lopen en spelen. En als er iets gebeurt dat hem niet zint, zet hij het op een brullen, tot hij helemaal door het lint gaat. Die zou ik echt neverniet mee nemen in een vliegtuig. Maar dat hangt dus echt van het kind af, want de oudste was heel anders en met hem zou het best gelukt zijn. Als jouw kindje normaal redelijk rustig is en het ook niet erg vindt om een tijdje stil te zitten, zou je de gok wel kunnen wagen (als je het zelf tenminste ziet zitten, want dat voelen ze ook wel aan denk ik).

9. sidmick

sidmick VIP lid

23 jun 2008
    17.804
    4.190
    113
    Lekker doen hoor. Portabel dvd speler mee, lading speelgoed, kleurboek en de kleine vermaakt zich wel. Ik zou wel een eigen stoel nemen voor je kindje met zo'n lange vlucht maar das een persoonlijke keuze natuurlijk

10. Marleen83

Marleen83 Actief lid

17 dec 2007
    277
    0
    0
    leerkracht basisonderwijs
    Noord-Holland
    wij zijn vorig jaar met ons mannetje 2 keer naar Curaçao geweest. Ouders van mijn vriend wonen daar, 1e keer ging zijn broer trouwen, 2e keer lekker 'gewoon' op vakantie.
    De 1e keer vliegen was onze kanjer 7 maanden, de 2e keer bijna 1 jaar.
    Is wat ons betreft prima gegaan, behalve dat hij de buikgriep had meegenomen van het kdv de eerste keer. Spuugde ons dus steeds onder.
    Wij vliegen (als we naar Curaçao gaan) met Martinair. doen dan altijd een upgrade naar comfort-class. Dan krijg je van die portable dvd schermen, waar veel films op staan, div. documentaires en nog een aantal dingen. Dan vermaak je je zeker wel. Dit was de 2e keer erg fijn, ons mannetje vond dat hij niet zoveel moest slapen (ondanks de nachtvlucht.)
    Veel succes met jullie beslissing. Je mag me altijd pb'en bij vragen, ben inmiddels 6x op Curaçao geweest, dus al enigzins ervaren.

Deel Deze Pagina