ik kom meeschreeuwen hoor hoe moet ik dit nu voor mijn moeder verborgen houden??? Gefeliciteerd en geniet ervan! liefs Miek
@marisje: dankjewel! @shining: haha, jij hebt het al niet meer voor je kunnen houden dus? Aan de andere kant, als het misgaat zal ik het toch ook wel vertellen. Maar het lijkt me gewoon zo leuk om er nog even mee te wachten en het dan te vertellen.... Nog even geduld tot na de echo! Vandaag trouwens een paar bruine vliesjes verloren! Bahbahbah, het moet wel goed blijven gaan hoor! Anders wordt ik gek! En tja dat ik met acht/negen weken heen mag? Geen idee, dacht dat redelijk normaal was? Misschien deels omdat ik al in het ziekenhuis onder behandeling van de gynaecoloog liep? Vind het in ieder geval wel prettig. Zes April? Jeetje, dat scheelt wel veel zeg! Dan ben je al drie maanden zwanger zeker? Ik denk dat ik dan een tweede echo krijg. Deze eerste is een termijnecho, om exact te bepalen hoe ver ik ben, maar niet dat daar wat mij betreft veel onzekerheid over is: had keurig op dag 15 mijn eisprong en positieve test op dag 29. @Miek: schreeuw je al??? Gezellig, zo samen! WAAAAHAAAAAAAHAAAAAH: WIJ ZIJN ZWANGER!!!!!!!! Nog gefeliciteerd trouwens!
@ ster:haha nou onze dakgoot hoef je niet schoon te maken hoor dat heeft mijn man pas nog gedaan dus dan bof je weer. ik hoop zelf dat ik vanavond een beetje kan slapen, want we hebben morgen onze eerste echo. zoooooo spannend
Nou het lijkt me zeker prettig dat je dan al mag! Aan de telefoon zeiden ze dat ze een afspraak zouden maken voor over 8 weken, dus vanaf de dag dat ik positief heb getest. Vanaf de bevruchting is dat dan ongeveer 10 weken. Ik liep ook al langer bij de gynacoloog, dus dat zou niet uit moeten maken, tenzij je echt een medische indicatie hebt lijkt mij. Maar spannend met dat bloedverlies, maar volgens mij kan dat nu nog innestellingsbloeding zijn toch? Ik moet zeggen dat ik ook als de dood voor een miskraam ben, maar probeer er niet teveel over na te denken. Misschien ga ik maar eens een privé verloskundige bellen ofzo. Heb van anderen gehoord dat dat veel persoonlijker is dan ziekenhuis en dat je dan misschien ook wel eerder mag..
@Blinky: hoe was je echo?!?!?!? @Shining: gek dat het zo verschilt he? Overigens krijg ik mijn echo in het ziekenhuis en sluiten ze het daarna af. Dan ga ik over naar de (particuliere) verloskundige, daar ga ik een half weekje later heen. Zou je ook kunnen doen natuurlijk, gewoon bellen. Daar zouden ze me, ook al zou ik die afspraak in het ziekenhuis nog niet hebben gehad, sowieso al zo snel hebben willen zien. Geen bruine vliesjes of andere rare dingen meer gezien trouwens gelukkig! Een miskraam lijkt me echt zo vreselijk! Maar jij liep ook al bij de gynaecoloog dus? Al lang bezig geweest? En nu uiteindelijk met of zonder medische hulp zwanger?
Wij hebben het deze week zelfs al aan de grootouders verteld. Aan de ene kant vind ik het nog wel vroeg. Maar ik wilde het graag persoonlijk vertellen en we zien ze niet vaak. Beide kanten wonen ver weg, dus een bezoekje kost minimaal een dag. Nu hebben we er zelfs een overnachting aan vastgeknoopt. Het was gewoon een te mooie kans om het niet te vertellen. Op andere plekken vertel ik het trouwens nog niet hoor. Bijvoorbeeld op de EHBO-vereniging houd ik echt nog even mijn mond. Dat zijn toch meer 'vreemden'. Ik heb er echt geen behoefte aan om met hen te praten over een miskraam, mocht het niet goed gaan.
@ Tupp: wat leuk zeg! En, hoe reageerden ze? Ik kan ook echt niet wachten om het aan mijn oma te vertellen!! Oma weet dat het bij ons niet zo makkelijk lukte tot nu toe en zou haar zo graag al gerust willen stellen! Eerst nog maar geduld tot de echo. Overigens kan het me weinig schelen wanneer we het mijn schoonfamilie vertellen! Ben in mijn hoofd alleen maar mijn ouders, zus, vriendinnen, oma, collega's etc. bezig. Vrienden en familie van mijn vriend mogen nog wel even wachten wat mijn betreft! Lekker egoistisch he?
Ze waren blij verrast. Vooral de opa&oma van moeders kant hadden echt tranen in hun ogen. Ze weten trouwens niet dat we al zo lang bezig zijn en dat het al een keer mis is gegaan. We zijn pas getrouwd en ze hebben de indruk dat het dus gelijk raak was. Ik laat ze maar in die waan. Ik hoop wel dat ze ook de geboorte van hun achterkleinkind allemaal mee mogen maken. (Nou ja... niet 'live' natuurlijk.) Mijn grootouders van moederskant hebben nog weinig plezier in het leven. (Heeft trouwens puur te maken met de manier waarop ze in het leven staan!) Ik heb zo het idee dat ze echt maandenlang alleen op de komst van hun achterkleinkind gaan zitten wachten. Eigenlijk is het zonde, nu kunnen ze niet eens met goed fatsoen doodgaan.
Lol! Ik heb echt precies hetzelfde. Vind het wel leuk om mijn schoonfamilie te vertellen natuurlijk, maar kan voor mijn gevoel ook nog wel even wachten.. Ik kon het voor mijn vriendinnen niet verborgen houden, die zijn helemaal op de hoogte, dus dan zou ik moeten gaan liegen. En daar ben ik niet zo goed in. En inderdaad als het mis zou gaan wil ik er ook met mensen die dichtbij me staan over kunnen praten, ook mijn ouders. Goede tip om gewoon alvast particuliere verloskundige te bellen! Ik had zelf in eerste instantie bedacht om maar naar het ziekenhuis te gaan en als het me niet bevalt alsnog een particuliere praktijk te bellen, maar het kan blijkbaar ook langs elkaar lopen. Daar had ik nog niet aan gedacht.. Wij zijn al vanaf januari 2008 bezig, dus 2 jaar. Ze hadden niks geks kunnen vinden bij ons, maar waarschijnlijk lag het aan mijn trage schildklier en een te lange en onregelmatige cyclus. Dat laatste had ik op het laatst nog steeds, dus ik zou gaan beginnen met chlomid hormonen om de eisprong op te wekken. Maar dat was dus gelukkig niet meer nodig Dus uiteindelijk zonder hulp! JOEPIE
@tupp Dat is toch ook wat, moeten je grootouders ook nog zeven maanden met je meewachten! Ach misschien zijn ze meer tevreden dan je denkt. Laten we het hopen. In ieder geval doe jij hard je best om ze wat leuks in het verschiet te geven! @Shining Ja stom he van die schoonfamilie en schoonvrienden (?). Ik heb het nog steeds aan niemand verteld. Vind het wel grappig eigenlijk, zo'n geheimpje. Denk nu (nu, morgen weer anders, gister ook) dat ik misschien voor iedereen wel wacht tot de drie maanden. Nog zes of zeven weken. Heb al zoveel gewacht de laatste tijd, dit is dan ook wel weer eens leuk om iets gezelligs uit te stellen. Heb goed geoefend in het wachten.
sterretje, hoe voel je je? Al wat last van kwaaltjes? bij mij kwam de misselijkheid vanaf de 6 weken ergens... Hier alles nog lekker rustig baby ligt lekker te chillen en zo nu en dan als het wakker is dan krijg ik er van langs... Nog ongeveer 2 weken dan heb je je eerste echo ook, leuk mijn echo had ik toen ik 7w5 dagen was dus zal niet veel verschillen.
he Sprietske! Voel me vrij goed eigenlijk! Mag nog absoluut niet klagen. Wel ernstig moe. Zo rond drie uur wil ik het liefst naar bed, maar moet dan nog twee uur werken... Verder merk ik dat mijn weerstand slechter is: verkouden, eczeem. Zo nu en dan wat misselijk maar met regelmatig eten goed onder controle te houden. Hoop dat dat zo blijft! Kan me nog wat herinneren van een container-incident bij jou? Wat gaat het al snel zeg met je! Je mag zeker al bijna thuis bevallen als het nu zou komen? Jeetje, spannende tijd hoor! Nog 4 weken en 2 dagen tot uitrekendatum volgens mij he?
Ja die moeheid, nou dat word beter hoor vanaf de 16e week voelde ik me kiplekker tot aan ongeveer 32 weken daarna werd het weer minder. En klopt ja dat container incident haha pff wat heb ik me een partij beroerd gevoeld... Vanaf 37 weken mag je thuis bevallen maar dat wil ik niet dus hoe dan ook lekker naar het ziekenhuis. Maar Kindje heeft het nog veel te fijn binnen die komt nog lang niet, is ook nog niet ingedaald dus ben benieuwd. Begint nu wel lichamelijk zwaar te worden, als ik een dag teveel doordraaf dan moet ik het echt bekopen de dag erna, dat is wel even wennen want je voelt je niet zo. Oja slikte je al zwangerschapsvitaminen? tip je hebt ook met visolie erin (van etos heb ik) die slik ik nu ook een tijdje en daar zitten goede dingen in. En toegeven aan de moeheid s`avonds vroeg naar bed en slaap meepakken die je pakken kan, erg belangrijk.
Spriet is lekker zwang-er, Spriet is lekker zwang-er (hmm meneer de dirigent.. ik heb een deuntje nodig hier!!) Nogmaals een SUPER gefeliciteerd van mij!!! Ik ben zo blij dat het jullie gelukt is!! Ik kan niet wachten tot ik je echo's zie prijken op ZP!!! En moeilijk he..dat stilhouden! Ga je dat volhouden? Ik heb het met 11 weken zo'n beetje rondgebazuind.. :-D En die reacties.. zo leuk!! Hihi dat containerincident.. ja!! Sprietske..te charming!! :-D Ik ben zo blij voor ons!! :-D-
Mooi liedje Musje! Ik neem aan dat de naam naar eigen inzicht in te vullen is? Hihi. En die zegt wat van mijn 2009-ens Was net bij mijn moeder, ligt echt op het puntje van mijn tong maar wil het toch nog even stil houden, inderdaad des te leuker om het daarna te mogen vertellen. Eerst in ieder geval de eerste echo nog maar afwachten. Nog twee weken en een dag. En ik denk een half weekje later misschien al nog een keer een echo, omdat ik dan de intake bij de verloskundige heb. Maar misschien ook wel niet nog een keer hoor. Dat merk ik dan wel. Ohja, ik slik Davitamon Femnatal. Zal ook wel prima zijn denk ik. En had altijd al blueband margarine met extra visolie (DHA?). Of zou je toch echt voor die andere pillen gaan? Alle advies is welkom en niets dan het beste voor deze kleine ukkepuk! Eet mijn buikje helemaal rond aan de fruitjes, jammie, ineens heel veel trek in ook!
Nou op zich zijn alle zwangerschaps vitamines wel goed alleen ik slikte ook de gewone en vanaf eind 2e trimester pas met visolie erin en dat had ik wel eerder willen doen. Gewoon omdat ik het idee heb dat ik er zelf ook veel baad bij heb. Maar goed je moet maar even kijken je kan ook visolie bij slikken ik werd er toen op gewezen door een vriendin die bij de etos werkt. En ben van plan als ik straks bevallen ben door te gaan met visolie tabletten, eet nooit vis en het is hartstikke gezond. Wij hebben het na 12 weken naar buiten gebracht alleen mijn schoonouders wisten het. en dat wil ik bij de volgende weer doen dat is zo leuk om te vertellen ook omdat je dan in principe safe zit qua alles.
En toch is het wel lekker als iig iemand het weet, waarbij je ff 'live' kunt juichen. Gisteren beste vriendin verteld en collegaatje waarbij het niet lukt. We zijn er al maanden heel open over tegen elkaar dat ik het niet kon opbrengen tegen haar te liegen.. De rest: Moet wachten tot na de 1e echo met 9 weken. Maar hier roepen en meelezen is het beste medicijn om vol te houden!! Allemaal van harte gefeliciteerd! leo
Hahaha gefeliciteerd, en ook ik ben hier niet meer weg te slaan van zwangerschapspagina, het is gewoon veel te verslavend