Hoi allemaal, Ik heb al jaren overgewicht en heb al vele pogingen gedaan om af te vallen. Met niet het gewenste resultaat. De eerste paar weken gaat goed, maar dan... Ik denk dat hier meerdere vrouwen tegenaan lopen. Ik zou het fijn vinden om een 'maatje' te vinden om samen te gaan afvallen. En dat we elkaar ondersteunen bij moeilijke momenten of tips aan elkaar kunnen geven. Ik snap dat hier topics voor zijn maar vind die zo massaal. Ik zou het fijn vinden om elkaar bijv. te mailen. Graag hoor ik van je! Groetjes
Hoop dat je een gezellig maatje vind, hier hoop ik binnenkort de knop om te zetten maar op het moment lukt dit mij niet. Het is mij al eerder gelukt om ongeveer 15 kg af te vallen en moet echt weer.
Ik wil je maatje wel zijn hoor. Ik ben nu ook bezig. De knop is eigenlijk om. Toch blijft het een strijd.
Ik wil je even laten weten dat het kan, je kunt dit! Na vele mislukte pogingen ben ik de afgelopen 9 maanden 25 kilo afgevallen en ben nu met 61 kilo op streefgewicht. Dit gewicht heb ik 15 jaar geleden voor het laatst gehad, ver voordat ik kinderen kreeg. Al mijn mislukte pogingen waren crashdieeten, Shakes etc. Allemaal met vreetbuien tot gevolg. Ik ben al een tijd op gewicht en het lukt me dit vol te houden. Je moet alleen iets kiezen wat bij je past. Hopelijk ga je een maatje vinden!
Fijn dat het gelukt is en dat je op gewicht blijft.. Kun je toelichten hoe je dit en op welke manier nu wel hebt kunnen volhouden ?
Ik ben afgelopen dinsdag ook begonnen. Eigenlijk maandag al maar toen bleek de batterij van de weegschaal leeg en moest toen nog batterijen kopen, dus ben maandag begonnen maar zal iig de komende periode dinsdag als weegdag aanhouden. Hoop echt zo dat ik het deze keer vasthoud en niet weer na 3 maanden afzwak. Dus ook voor mij zou een maatje goed uitkomen. @MissXray Wat ontzettend knap! Heb je het deze keer anders aangepakt dan de andere keren? @Dufel heel veel succes gewenst!
Ik wil na de Pasen weer beginnen. Door de avondklok kon ik 2 uur per week minder sporten en doordat de hond hoogzwanger was, en daarna bevallen, mis ik ook een paar uur wandelen per week. Tel daarbij het thuis snaaien (en werken) bij op, en er mogen opeens wat kilo's af. Mijn plan is om minimaal 1 keer per dag kha te eten, minder te snacken en extra proberen om te bewegen. Zo ben ik vorige week een keer op de fiets naar mijn werk gegaan (12 km).
Ook hier moeten de nodige kilo's (7) er weer af. Ik weet nog niet hoe actief ik mee schrijf maar ik volg wel!
Ik eet koolhydraatarm/beperkt. Maak vaak gerechten van Facebookgroepen of de site lowcarbchef. Je kan echt zo ontzettend lekker blijven eten dan. Lekker een gevulde ommelet of Griekse yoghurt met fruit en walnoten als ontbijt of ik bak zelf een brood of bestel koolhydraatlaag brood bij de bakker of het stoepje op de markt (Google eens slankelijntjes, nauwelijks koolhydraten en niet van normale bolletjes te onderscheiden). Er zijn mensen die bij koolhydraatarm alles uitrekenen, maar ik ben gewoon begonnen met aardappels, rijst, pasta en brood te laten staan en dat bleek veel minder ingewikkeld dan ik had verwacht. Als mijn gezin bv nasi eet, gebruik ik dezelfde groene en mix alleen schep ik dat door bloemkoolrijst. Bij het avondeten eten zij wel aardappels, ik alleen de groente en het vlees etc. Broodje hamburger eet ik gewoon mee, maar dan op een ander broodje. Mayonaise en cheddar mag ook gewoon bij deze leefwijze en verder eet ik heel veel sla. Heerlijk!