Hoe mdf boom bevestigen ?

Discussie in 'De babyuitzet' gestart door Porkie, 3 okt 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Porkie

Porkie Bekend lid

11 dec 2012
    693
    3
    18
    Hallo,

Hoe hebben jullie je mdf boom aan de muur bevestigd zonder dat hij er weer afvalt?

Groetjes

2. Floortje27

Floortje27 Fanatiek lid

26 dec 2012
    1.029
    0
    0
    NULL
    NULL
    Met montagekit?

3. 2g4e

2g4e Niet meer actief

Dat dus!

4. bonita

bonita Fanatiek lid

22 jul 2010
    1.155
    0
    36
    NULL
    NULL
    Met montagekit inderdaad. We hebben eerst geprobeerd met Tesa Powerstrips, maar doordat onze muren niet egaal zijn, bleef dit niet plakken. Dus toen hebben we de boom met montagekit op de muur gemaakt. Waarschijnlijk hebben we wel een probleem als de boom er ooit af moet: het zit nu zo vast dat ik denk dat het stucwerk van de muur af komt als de boom er af moet. Maar ach, dat is een zorg voor later ;) .

5. Liefdeis

Liefdeis Fanatiek lid

2 sep 2011
    1.012
    1
    38
    Hilversum
    Wij hebben het met dubbelzijdig tape gedaan! Boom hangt nu al zeker een jaar, en nooit problemen mee gehad! Bij de bekende bouwmarkten heb je verschillende soorten sterk tape, je betaald wel, maar werkt super!

Ik vind het namelijk zonde om het met montagekit te doen! Als je de boom er ooit weer af moet halen, ziet je muur er namelijk niet meer uit!

6. justxme

justxme Bekend lid

27 mrt 2013
    671
    0
    0
    Dat dubbelzijdig tape, werkt dat ook op een niet egale muur? Wij hebben glasvezelbehang waar zichtbaar structuur in zit..

7. MHR

MHR Actief lid

17 mei 2011
    180
    0
    0
    Noord-Brabant!
    Tesa Powerbond heeft voor verschillende materialen en verschillende oppervlaktes dubbelzijdige tape.
    Ik heb zelf zelfs zware houten lijsten tegen een gestucte muur geplakt met Tesa Powerbond en dat hangt al zeker een half jaar. Soms voel ik nog wel even voor de zekerheid, maar ze zitten echt stevig vast.

8. Porkie

Porkie Bekend lid

11 dec 2012
    693
    3
    18
    Ok bedankt ik ga eerst de tape proberend denk ik lukt het niet kan ik hem nog vast lijmen

9. limo

limo Actief lid

17 mei 2013
    155
    0
    0
    NULL
    NULL
    hier de dubbelzijdige tape van de action. Werkt super ook op glasvezelbehang. Ik heb wel de stukken helemaal volgeplakt aan de achterkant.

10. Lotteke1980

Lotteke1980 Bekend lid

23 aug 2010
    581
    15
    18
    Vrouw
    #10 Lotteke1980, 4 okt 2013
    Laatst bewerkt: 4 okt 2013
    Hier dubbelzijdig klittenband. Hadden we nog liggen toevallig. Maar anders werd ons geadviseerd om pattex te gebruiken.
    Succes ermee!!

11. NiekeKris

NiekeKris VIP lid

13 apr 2008
    23.137
    8.869
    113
    Wij hebben het met een schroef gedaan. Op de schroef hangt ook een vogelhuisje, dus je ziet er niets van.

12. Lappie

Lappie VIP lid

27 aug 2012
    5.599
    1
    0
    Ik kreeg de tip om in plaats van montagekit, siliconenkit te gebruiken.
    Dan kan later de boom nog van de muur zonder dat het stucwerk meekomt.

13. Me28

Me28 Bekend lid

4 nov 2012
    648
    181
    43
    Wij hebben ook dubbelzijdig tape gebruikt, werkt perfect! Je hebt verschillende soorten, ook speciaal voor een niet-egale ondergrond.

Deel Deze Pagina