Sinds januari loop ik bij de kinderarts voor mijn zoontje. Eerst in het catherina ziekenhuis in eindhoven. We zijn hier gekomen omdat Jordy de fles weigerde te drinken en veel afviel. Tot maart werd er niks gedaan en was er volgens hun niks aan de hand. In maart is hij een week opgenomen geweest. Volgende de kinderarts en de verpleegkundige daar, was Jordy met ons een strijd aan het gaan met het eten. We moesten het eten naar binnen proppen helemaal tegen mijn principes in. Maar je bent in het ziekenhuis en je denkt dat hun wel weten wat ze doen. Maar met Jordy was volgens hun niks aan de hand. Ik stelde me aan en ik was een overberzorgde moeder. Zelfs een keer een grote mond gehad dat Jordy niet het enige kindje op de afdeling was. Na een week was ik helemaal kapot, Jordy was chagerijnig en zichzelf niet meer en Mijn vriend was ook niet meer te genieten, Dus besloten we naar huis te gaan ook al was Jordy nog steeds aan het afvallen. (dit wel in overleg met de huisarts) Na nog een gesprek met de huisarts, die echt dacht dat Jordy reflux had, zijn we naar een ander ziekenhuis in Veldhoven gegaan. Daar zijn gelijk allemaal onderzoeken gestart en hefet hij ook een ph-metrie gehad. Daar is dus uitgekomen dat Hij reflux heeft en aan medicijnen moet. En de KA denkt ook dat Jordy blijvende eet problemen blijft houden omdat hij er al zo lang mee loopt en het nog al erg heeft. Ook is er een kans dat hij ooit geoppereerd moet worden en is het niet zeker of hij van zijn verkoudheid klachten ( met vocht achter zijn longen enz) af komt. Als ze eerder onderzoeken hadden geddaan zou dat ons een hoop ellende hebben bespaard. Bedankt Catherina Ziekenhuis in Eindhoven
Jeetje, wat een verschrikkelijk verhaal. Veel sterkte en ik hoop het beste voor Jordy! Daarnaast zijn er klachtencommissies in ziekenhuizen, ik zou dus ook zeker een klacht indienen!
Ik heb net gebeld en dinsdag heb ik een gesprek in het ziekenhuis, was ik er vergeten bij te zetten, want ik heb er mischien niks meer aan, maar mischien andere kinderen wel
Nou ja zeg wat een dom ziekenhuis zeg. Goed dat je een gesprek aan gaat. Sommige ziekenhuizen zijn zo laks met sommige dingen. Wij hebben het ook meegemaakt met hygiene op de couveuze afdeling. Ik zou er echt een klacht van maken. Dikke knuffel voor je kleine mannetje. Hopelijk gaat het wat beter met hem straks nu ze de oorzaak weten.
Wat naar zeg! Ik wens jullie heel veel sterkte. Dien zeker een klacht in! Dan kan jij nog eens echt je verhaal kwijt, het ziekenhuis kan er van leren EN de inspectie kan bij de informatie. Mochten er dan meer van dit soort nare verhalen zijn met die KA dan heb je meer kans dat er iets aan gebeurd! Ook zorgmedewerkers moeten open staan voor verbetering en dus voor klachten!
Hier kan ik me gruwelijk aan ergeren he!!!!!! Niet normaal ik zou het niet erbij laten zitten! Sterkte ermee en kom op voor jezelf. Erg he dat je er natuurlijk vanuit gaat dat ze weten wat ze doen, en nu dit!!
Sluit me aan bij Zwaantje: dien hierover echt een klacht in! Daar wordt, onder de huidige kwaliteitseisen in de zorg, echt wat mee gedaan, (als de arts het zelf al niet doet, wordt hij daartoe wel gedwongen ), en dat levert dus iig voor andere kindjes inderdaad wat op! Maar wat vervelend zeg! Even een vraagje: heeft hij ook last (gehad) van een voorkeurshouding? In dat geval zou een behandeling bij een osteopaat -naast de huidige behandeling uiteraard!- mogelijk nog wat toe kunnen voegen...
@rozemarijke: Hij heeft geen voorkeurshouding gehad. Dus osteopaat kan niet veel voor ons doen denk ik. Gelukkig is Jordy een super vrolijk mannetje en dat heeft ons ook wel op de been gehouden, maar daardoor wilde het ziekenhuis niet zien dat er iets aan de hand is. Heeft dus zijn voor en nadelen. Iedereen bedankt voor de lieve berichten en we gaan zeker een klacht indienen.
Wat zielig voor Jordy. Nou sterkte dinsdag met je gesprek en laat je niet gek maken! Je weet als moeder echt wel als er iets is met je kind. En als je het aankan zou ik echt een klacht indienen (wat denken ze wel niet:x). Laat je nog even weten hoe het is gegaan?
heel veel succes joh! Je ziet wel dat je moedergevoel sterker is dan "doktersinstinkt!!" En klacht indienen hoor! stelletje sukkels in dat ziekenhuis!!
Dinsdag ga ik ook een klacht indienen, Ben echt ontzettend kwaad. Daarom ga ik naar dat ziekenhuis. Verder zal ik er ook nooit mee komen met Jordy. Dinsdag laat ik jullie hier zowiezo mee over weten. In veldhoven wordt ik teminste goed geholpen en serieus genomen. Werd zelfs net nog gebeld door de longarts die Jordy begeleiden of ik nog naar hem wilde komen of dat ik alleen nog alleen maar naar de arts ga die reflux behandeld. Heb dus voor dit laatste gekozen, maar vind het wel heel netjes dat hij belt om dit zo af te handelen.
Wat ontzettend jammer dat hij hier zo lang mee rond heeft moeten lopen. Ik wil je wel een tip geven. Schrijf alles op wat je nog weet van de afspraken die je in dat ziekenhuis hebt gehad (datums/arts enz.). Kunnen ze je niet tegenspreken. En schrijf de vragen/opmerkingen/klachten die je hebt op. Dan kun je niks vergeten.. Heb je een gesprek aangevraagd via bureau patientenbelangen? Want het is wel prettig als er een 'neutraal' iemand bij zit, die hier wat meer ervaring in heeft. Oh ja, je hebt trouwens altijd het recht om de status/gegevens van jouw zoontje te bekijken/inzien. Veel succes dinsdag! En blijf genieten van je vrolijke mannetje, hopelijk gaat het snel wat beter en houdt hij er niks aan over!
Dinsdag heb ik een gesprek met de patientenbelangen vereniging, Volgens mij zit daar geen arts bij. Heel erg bedankt voor de tips ik ga dit zeker doen.
ik heb op de betreffende afdeling gewerkt... mijn advies: zeg echt wat je er van vindt bij de pbv. Daar zit idd bij het eerste gesprek geen arts bij, zij gaan eerst naar je luisteren en dan samen met jou kijken wat jij wilt! succes meid!
Ik wil dat ze inzien wat ze aangericht hebben, verder heb ik er toch niks meer aan en Jordy ook niet. We moeten nu alleen kijken hoe nu verder, maar dat doe ik zeker niet meer in het catherina, Mijn vertrouwen daar is helemaal weg. Blijf lekker in veldhoven, daar zijn ze ook een stuk socialer, werd gisteren zelf gebeld door een arts die ons eerst begeleiden of ik bij hem wilde blijven of naar de reflux-arts. Is toch wel een verschil, door het catherina ben ik nog niet eens gebeld, waarom ik niet meer kom. Echt een raar ziekenhuis
Jemig zeg! Belachelijk hoe artsen alles meteen schuiven op...je bent een overbezorgde moeder. Ge#@! Tjonge jonge. Je weet als moeder echt wel of er iets aan de hand is met je kindje of niet. Je gaat een beetje voor je lol met je kindje lopen leuren zeker? Ik ken het , mijn dochter bleek ook reflux te hebben (gelukkig milde vorm en na 3 mnd over) maar je moet eerst flink je mond open trekken voor er geluisterd wordt. Goed dat je vol gehouden hebt, laat je nooit iets wijs maken als je gevoel anders zegt. Heel veel sterkte meid!!
Hebben ze echt letterlijk tegen je gezegd dat je een overbezorgde moeder bent? Pfff wat een vreselijke situatie Fijn dat je nu weet wat er met hem aan de hand is, maar dat hadden ze natuurlijk al veel eerder moeten zien. Arm mannetje! Ik hoop dat het op de lange termijn allemaal een beetje meevalt. Ik ben heel benieuwd hoe ze op je klacht zullen reageren! Succes daarmee in ieder geval!
De Co-assistent (want in dat ziekenhuis zie je nooit een echte kinderarts, teminste heb ik nog nooit gezien) zei letterlijk dat ik me niet zo druk moest maken en dat Jordy niet het enige kindje op de afdeling was. Ik was te bezorgd. Jordy was ons gewoon aan het uitproberen.