Bijbetalen energierekening

Discussie in 'De lounge' gestart door Liesje76, 2 apr 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Liesje76

Liesje76 VIP lid

16 nov 2006
    24.463
    0
    0
    Twente
    Wie moet er ook zoveel bijbetalen bij zijn afrekening van het energiebedrijf?

Ik mag aan het einde van de maand ruim 350 euro wegbrengen naar Essent :(

2. B en N

B en N Fanatiek lid

13 sep 2007
    2.532
    0
    0
    Wij gelukkig dit jaar niet maar betalen dan maandelijks wel over de 100 euro waarschijnlijk is jouw maand bedrag een heel stuk lager?

3. sidmick

sidmick VIP lid

23 jun 2008
    17.824
    4.198
    113
    Ik vrees dat ik dit jaar ook flink moet gaan dokken.
    Betaal per maand 165 euro maar ben natuurlijk 18 weken met verlof thuis geweest, het is een hele koude winter geweest en ik ben nu ook 2 dagen per week thuis. Krijg de afrekening pas in september maar hou mijn hart al vast. Balen he, komt toch nooit lekker uit.

4. mh81

mh81 Bekend lid

29 jan 2009
    748
    11
    18
    Wij moesten 612 euries bijbetalen en voor je het weet is het al afgeschreven :( Het is een flinke smak geld en gelukkig kunnen wij dit betalen.. Ik maak mij wel eens zorgen over de mensen wie dit niet kunnen en ik denk dat die er genoeg zijn.. :cry:

5. mh81

mh81 Bekend lid

29 jan 2009
    748
    11
    18
    En wij betalen maandelijk 151 voor gas en electra.. Het is geen hoog voorschot maar ik werk fulltime en aangezien manlief doordeweeks op de kazerne zit ben ik 's avonds ook overal en nergens dus verbruik het meerendeel alleen weekends..

6. Naiobi

Naiobi VIP lid

25 apr 2008
    6.397
    0
    0
    None
    Hellendoorn :)
    @sidmick waarom verhoog je je voorschot nu niet dan ? Als je in september pas je jaarrekening krijgt?

Bij de Nuon heb ik zo goed als niks bij hoeven betalen.

Mijn voorschot staat nu wel op 214 euro :eek:

7. sab85

sab85 VIP lid

24 mei 2007
    9.434
    0
    0
    zullen we ruilen? :)
    wij moesten dit jaar 1850 euro bijbetalen :confused:

ons maandbedrag is nu dan ook gigantisch omhoog gezet :(

8. koala28

koala28 Niet meer actief

Wij kregen afgelopen jaar weer 400 euro terug. Het jaar daarvoor ook. We hebben 1x 300 euro bij moeten betalen en toen hebben we gezegd dat nooit meer.
    We houden ons voorschot nu altijd hoog zodat we geen verrassingen krijgen achteraf.

@sidmick, ik zou inderdaad, zoals Naiobi aangeeft, je voorschot alvast verhogen.

9. Panda81

Panda81 Fanatiek lid

13 nov 2008
    3.424
    448
    83
    Limburg
    Ik vind de voorschotten die ze elke keer toekennen ook vrij laag, heb nu voor de 3e keer op rij het voorschot verhoogd zelf al. Betaal liever nu iets meer per maand als straks een hoop terug te betalen. Hebben nu de andere keren elke keer nog iets terug gekregen, maar minder als dat we totaal aan voorschot meer hebben betaald

10. sidmick

sidmick VIP lid

23 jun 2008
    17.824
    4.198
    113
    Kijk, daarhad ik dan nog niet aan gedacht :rolleyes:

11. Claartje79

Claartje79 Fanatiek lid

17 aug 2006
    4.862
    1
    0
    huismuts
    Groningen
    wij betaalden 168 euro per maand, kregen 148 euro terug en ons voorschot is omhoog gegaan naar 193 euro :( zijn druk aan het zoeken naar een andere leverancier dan essent, krijg hier de kriebels van. gaan elk jaar verder omlaag in verbruik, krijgen elke keer geld terug, maar gaan wel omhoog in maandlasten.

12. marline1983

marline1983 VIP lid

11 jun 2006
    9.402
    1
    0
    hengelo
    wij moeten m ook gaan verhogen wij betalen per maand 80 euro voorschot heb geen zin om aan het einde van het jaar heel veel terug te gaan betalen

13. Ellen291982

Ellen291982 Niet meer actief

We hebben nog geen afrekening gehad. Wie weet wanneer dat kan komen? We zitten bij electrabel.

Ik duim dat we niet weer net zoals vorig jaar veel moeten bijbetalen. We konden het voorschot toen ook niet heel erg omhoog gooien omdat we per maand die eindrekening betaalden en dat was al een smak geld extra.

We hebben hopelijk bezuinigd met nauwelijks nog de droger gebruiken, de computer helemaal uitzetten en niet de hele dag aan hebben staan, de kachel lager (we hebben gas en electra bij electrabel)

14. wonderteam

wonderteam Niet meer actief

Wat zijn jullie voorschotten per maand hoog :confused: Wij hebben 123 euro per maand voorschot en krijgen altijd geld terug. Ik ben vorig jaar het hele jaar thuis geweest, we hebben veel appartuur aan en nog hoefde ik niet bij te betalen.

Vraag me wel eens af ,zijn er bij die mensen met de hoge voorschotten ook veel mensen die een oudere cv hebben?

15. sidmick

sidmick VIP lid

23 jun 2008
    17.824
    4.198
    113
    Wij wonen in een nieuwbouwhuis met een nieuwe cv en dubbel glas. Maar wel 3 volledige etages. Dat telt natuurlijk ook mee, hoe groot je huis is.

16. popje

popje VIP lid

20 jul 2006
    7.339
    269
    83
    NH
    Wij moeten nog een week of 2 á 3 wachten op de eindrekeing.
    Ik hoop dat ik wat geld terug krijgt maar vrees het van niet. Omdat ik 16 weken (verlof) thuis heb gezetten in de winter.

17. wonderteam

wonderteam Niet meer actief

Hier dan wel geen nieuwbouwhuis, maar wel een ruime eensgezinswoning met 3 etage's ,dubbelglas en nieuwe cv. Verbaas me echt over sommige energievoorschotten :) Gelukkig is het hier dan nog een mooi maandbedrag :)

18. bosi333

bosi333 VIP lid

1 aug 2006
    37.272
    6.801
    113
    Wij betalen 188 euro aan gas en electrisch. Wij zijn ongeveer 55 euro meer gaan betalen.

Ik hoop dat we niks hoeven terug te betalen. :(

19. Moesje1

Moesje1 Niet meer actief

wij betaalden hier 120 euro p/m (3 kamer woning)

en we kregen wel 500 euro terug, maar we moeten nu wel ineens 130 p/m betalen! :(

ik snap er niks van, maar wel beter.. want dan betaal ik liever elke maand wat meer, dat we het weer terug krijgen ipv van minder elke maand betalen en ineens een rekening van honderden euro's door de bus ;)

20. Emmy X

Emmy X Bekend lid

18 nov 2008
    895
    0
    0
    Ik zou toch inplaats van een hoger maandbedrag aanvragen, het zelf opsparen op je rekening, beter dat je zelf rente trekt dan de energiemaatschappij toch?
    Als je denkt dat je moet bijbetalen eind van het jaar kan je bijv. 100 euro wegzetten per maand om tegenvallers op te vangen.

Deel Deze Pagina