Klein huis, klein budget

Discussie in 'De babyuitzet' gestart door AutumnGirl, 25 jul 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. AutumnGirl

AutumnGirl Actief lid

9 apr 2012
    198
    0
    0
    Huisvrouw
    Den Haag
    Dag dames, even jullie adviezen en ervaringen horen. Wij zijn klein behuist en hebben een klein budget. Nu krijg ik een overdosis aan adviezen, met name van mijn moeder die precies weet wat ik allemaal 'moet' doen..... Maar ik ben benieuwd wat jullie zouden doen / hebben gedaan in zo'n situatie.

De een zegt alleen een bedje en een commode, de ander zegt welnee je hebt geen commode nodig verschoon gewoon op je bed. Zelf lijkt een commode mij wel handig ivm de hoogte en het behouden van je rug, en bovendien kan je dan alle kleertjes, luiers, etc. erin kwijt. Maarja, waar ik die ga zetten dat gaat ook lastig worden.

Verder zal ik ook niet de 1e mamma zijn die het van een klein budget moet doen, en als ik ga zoeken op commodes zie ik allerlei 'goedkope' commodes van 2 a 300 euro en meer. Dat ga ik er echt niet aan uit kunnen geven. En via marktplaats ben ik bang dat wat ik koop gammel is, zelfs in babywinkels zie ik vaak kastjes die al wiebelen als je ze met 1 vinger aanraakt, laat staan 2e hands.

Kortom, ik hoop dat jullie mij info en tips kunnen geven, alles is welkom!

2. bagheera

bagheera Bekend lid

2 aug 2011
    746
    0
    0
    NULL
    NULL
    Als je van mp wil kopen kan je wellicht zoeken in je eigen stad/dorp en een afspraak maken om de kamer te bekijken en even te voelen. Dan weet je of het stevig is.

Anders kan je bij ikea ook vrij goedkoop een baby kamer halen. Als je het goed in elkaar zet kan er niks mee gebeuren. Ik heb een commode van 30€ ofzo met twee grote bakken er onder. Plankje erboven en klaar. Daar kan je ook goedkoop een aankleed kussen halen. Commode staat hier in de keuken. (slaapkamer grenst aan keuken). Daarnaast heb ik zn opbergslinger van de ikea daar heb ik alle kleding in. De grotere maatjes zitten in boxen onder mijn bed. Wiegje staat naast ons bed en het badje aan ons voeteneinde. Het is een beetje zoeken en praktisch denken maar zeker te doen!

Ik woon nu op 60m2 en de enige slaapkamer is echt mini. Ik zal morgen wat foto's laten zien.

3. Tamireya

Tamireya Actief lid

25 mei 2012
    492
    0
    0
    Hier ook een klein huisje en een klein budget.

MP is toch echt wel een aanrader ook voor meubels hoor.
    Koop al jaren nu verschillende dingen (meestal eigenlijk meubels hahaha) en ben er altijd heel erg blij mee voor een prikkie goede dingen gekocht te hebben.

Als tips hiervoor kan ik je geven:
    - Kijk in je buurt (ik neem altijd meestal 25km omgeving tenzij ik kleine dingen zoals kleding zoek) naar spullen en ga ze afhalen.
    - Mocht een advertentie niet helemaal duidelijk zijn in de omschrijving dan mail je vragen
    - Wil je meer foto´s ook dit gewoon aanvragen bij de verkoper

Enkele voorbeelden van wat ik al op mp gekocht heb:

- Babybed 10€, netjes onderhouden en stabiel
    - Dressoir 10€, zgan
    - Buffetkast 20€, ook zgan
    - Stapelbed 75€, prima staat en de jongens vinden het geweldig
    - Complete Jeugdkamer 20€, niet nieuw maar goed onderhouden

En mochten deze dingen niet meer leuk zijn of stuk of weet ik wat ga ik gewoon weer nieuw zoeken omdat ik me niet eraan erger dat ik honderden van euro´s kwijt geraakt ben :D

Je zou ook ipv een normale commode een wandcommode (ANTILOP Wandcommode - IKEA kunnen gebruiken.
    Daar kan je dan wel niks in doen aan kleertjes maar je rug is je zeker wel dankbaar hiervoor ;)

4. Itsmemarrie

Itsmemarrie Bekend lid

15 jan 2012
    958
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik weet niet hoe duur ze zijn, maar je hebt ook combibedjes, dat is een bedje en comode in een. zitten vaak ook nog wat lades in waar je spullen in kan stoppen, zien er heel compact uit op internet.

En ook ik kan marktplaats aanraden, heb ik mijn hele vorige huis mee ingericht. ideaal, niet duur, vaak best nog in goede staad, gewoon even gaan kijken bij de verkoper en als je t zat bent of je vind het toch niets verkoop je t ook weer op mp. dan heb je vaak weinig verlies, je moet alleen een beetje gedult hebben zodat je de juweeltjes ertussen uit kan halen, iedere dag even kijken want er komt zoveel bij.

5. eva33

eva33 Actief lid

23 dec 2011
    361
    0
    0
    NULL
    NULL
    Staan al een boel goede tips! Ik zou ook zeker zorgen voor iets van een aankleedplek op hoogt, dat is toch echt wel het behoud van je lijf.
    Kijk voor opbermogelijkheden ook eens naar boven, soms kun je hoog in de kamer/gang een plank maken waar je onderdoor kunt lopen of met stevige haken dingen aan het plafond hangen.

Ook nisjes in de gang die diep genoeg zijn zijn bruikbaar voor een zelfgemaakte kast.

Hier op de overloop drie Benno cd kastjes van ikea, tweede hands, die perfecte opbergmogelijkheden bieden voor mijn shawls, zou je ook baby kleertje in kunnen stoppen. Zijn lekker ondiep en wel hoog.

Ook aan de binnenkant van een kastdeur kun je soms nog flink wat kwijt door middel van haakjes.

Kijk naar onverwachte opbergplaatsen, de meterkast is hier vrij groot voor weining apperatuur. Heb er een plank in en ook weer haken voor mijn laarzen. Aan de binnen kant van de deur twee schoenen zakken, alles past erin. Zou je bv ook aan de binnen kant van je slaapkamer deur kunnen doen. Die van bv kitsch kitschen zijn ook nog leuk om naar te kijken.

Heb je al lades en of bakken onder je bed?

Voor de spullen kun je ook gaan kijken in kringloop winkels, weet je ook gelijk wat de staat van onderhoud is. Ik vind er erg veel, als je maar even de tijd neemt en goed kijkt.
    Mijn laatste aanwinst was een doosje voor de billen doekjes. In plaats van 12,95 voor 20 cent. Lekker heet door de vaatwasser en weer helemaal klaar.

Succes!

Groetjes Eva

6. Dreamer

Dreamer VIP lid

17 mrt 2011
    6.155
    33
    48
    Meid ik heb een complete babykamer voor 200 euro ;) Nieuw ;)
    Lang leve de ikea ;) Tis natuurlijk niet t meest luxe vd wereld, maar so what... Ze liggen er hooguit 2.5 jaar in (het bedje dan) en dan kan je weer opnieuw beginnen ;) Gezellig maken doe jehet toch met andere dingen

7. samantha1985

samantha1985 Niet meer actief

klein budget ga na de gemeente huis en vraag bijzondere bijstand babykamer aan.... ik heb voor ons eerste kindje 500 euro gekregen en nu heb ik 200 euro gekregen dus altijd de moeite waard...

verder zou ik op marktplaats gaan kijken na een comode en een ledikantje heb je iemand die een auto heb met trekhaak dan zoek wat verder dan heb je meer keus... en als net iets boven je budget valt op marktplaats stuur een mail en leg je situatie uit mensen begrijpen het en zeggen soms meid neem het maar mee.. doe ik ook altijd en NEE heb je ja kan je krijgen...

8. taliaa

taliaa VIP lid

2 mrt 2007
    16.055
    2.189
    113
    Brabant
    je krijgt toch niet zomaar bijzonder bijstand omdat je een klein budget hebt? ik neem aan dat dat alleen voor hele uitzonderlijke situaties is?

Ts, wij hebben de hemnes ladenkast als commode. prima te vinden op mp! Wat wij vaak deden wat bij de ikeaofwaardanook iets uitzoeken en bekijken en dan op marktplaats hetzelfde zoeken.
    Volgens mij kun je beter een degelijke tweedehandse kopen dan een gammele nieuwe!
    komt goed hoor!

Kun je de commode niet in de woonkamer kwijt? en ga je de slaapkamer delen met je kindje?

9. BabyBergen

BabyBergen Fanatiek lid

8 okt 2010
    2.848
    0
    0
    ik heb laatst een bedje en commode in 1 gezien voor 300 euro

10. rinnie

rinnie Bekend lid

11 apr 2008
    660
    0
    0
    Inderdaad: marktplaats! Daar heb ik ook veel vandaan. Wellicht een tip: vroeger waren de meubels van veel betere kwaliteit dan die van nu. Je kunt dus ook aan iets antieks denken als je dat leuk vindt.

11. mimi83

mimi83 Niet meer actief

inderdaad ikea en marktplaats. Of een kastje gammel is of niet heeft veel te maken met schroeven he.. schroef extra kan altijd.

wij hebben een malm kast met 4 lades en de hemnes opzetcommode D die moet je dan wel aanpassen en vast schroeven want malm kast is breder.

MALM Ladekast met 4 lades - berkenfineer - IKEA ( wij hebben dan de zwartbruin)

HEMNES Opzet commode - IKEA

Dus ik heb 4 grote lades in de commode en straks pak ik de opzet plank eraf is het een dressior met ruimte voor kleding of speelgoed.. we hebben ook expedit met 4 vakken staan die gaat straks op zijn kant ( nu staat hij recht op. als opbergplek en speelplek.

12. bagheera

bagheera Bekend lid

2 aug 2011
    746
    0
    0
    NULL
    NULL
    Foto's lukken hier maar niet :( krijg continue een melding dat het bestand te groot is ook na aanpassingen of het bestandstype niet juist is... Sorry!

13. podiki25

podiki25 Fanatiek lid

18 mei 2012
    3.897
    124
    63
    Tandheelkunde
    Barcelona
    Mijn vriendin heeft alles in Ikea gekocht. Wel goede kwaliteit en goedkoop.

14. saartje1982

saartje1982 Fanatiek lid

2 mrt 2012
    1.324
    0
    0
    Heb je niet vrienden of familie die nog dingen over hebben van hun kindjes. Of waar je iets kan lenen. Wij hebben de meeste spullen van mijn zwager en schoonzusje gekregen. Zij zijn na 3 kinderen "klaar" en zijn maar wat blij dat het in de familie blijft. Vraag gewoon eens rond, je weet het nooit.
    En als je echt klein behuisd bent zou ik inderdaad kijken voor zo'n combi bed/commode. Want ene commode lijkt me toch wel erg makkelijk.

15. mamsie1989

mamsie1989 Actief lid

17 mrt 2012
    130
    0
    0
    Visagiste
    Wageningen
    Ik zag laatst bij de Ikea in Eindhoven (Son) een complete Hensvik babykamer met bedje,kast,open kast met commode voor maar 199 euro! En hij stond ook 2dehands op marktplaats voor maar 140 euro :) . Ik heb ook maar een klein huisje en maar 1 slaapkamer. De baby komt dus bij ons op de kamer. Ik neem de Hensvik commode kast (is een kast met open elementen en met een commode plank eraan) en plaats dan leuke bakken op de schappen om de kleertjes in te doen. En ik neem het Hensvik bedje. Het Badje laat ik gewoon in de badkamer staan.

16. ukoldaatje

ukoldaatje VIP lid

2 feb 2008
    5.082
    0
    0
    Waar woon je?

17. an12

an12 Actief lid

3 dec 2011
    487
    0
    16
    Vrouw
    huismama
    overijssel
    ik zou toch ook echt eens op marktplaats kijken hoor..wij hebben daar ook het kamertje vandaan, en waren nog niet eens 300euro kwijt, en het zijn hele stevige meubeltjes hoor, en erg mooi..
    op marktplaats hoef je het niet gelijk te kopen, dan kan je toch mooi even langs gaan om te kijken?!
    zou indd ook eens even bij fam. langs gaan om te kijken of zij nog wat hebben.

18. Hopmarjanneke

Hopmarjanneke VIP lid

10 jul 2008
    13.548
    524
    113
    Vrouw
    Docent Frans (in opleiding)
    Duitsland
    Wanneer je niet een al te groot budget hebt, loont het juist de moeite om eens op MP te kijken. Daar kun je vaak de "steviger" muebeltjes relatief goedkoop op de kop tikken.
    En idd rondvragen bij familie/vrienden etc.

Commode of in ieder geval iets op ongeveer 1m hoogte is wel een aanrader voor je rug hoor. Ik verschoon mn jongste bij mn ouders bijv wel op t bed....en dat voel ik al aan mn rug... laat staan dat ik dat meerder keer op een dag zou moeten doen.

19. shanandoah

shanandoah Fanatiek lid

21 jan 2012
    1.514
    0
    0
    Toen onze tweede kwam waren wij ook klein behuisd.
    De jongste moest bij ons op de kamer en daar had ik gewoon de wieg staan. (later nog ledikant)
    Ik had een verrijdbare commode met badje eronder in de huiskamer staan. Badderen deed ik daar toch al want het was daar warmer en het verschonen meestal ook. Alleen snachts deed ik het gewoon op mijn bed.
    Onder de commode zaten vakken waar ik kleding,hydrofiel luiers,pampers enz had liggen echt ideaal want ik had alles bij de hand.

20. MMM74

MMM74 Fanatiek lid

18 okt 2011
    1.054
    0
    0
    Doktersassistente
    We gaan verhuizen!
    Marktplaats.nl > Suzanne Combibed + Matras(MEERDERE) - Kinderen en Baby's - Babywiegjes en Ledikanten

De combibed bied in de kleinere kamers meer ruimte. De ledikant heeft 4 kleine ladekastjes, 1 grote opberg lade onder de bed en een kastje aan de voeteinde voor de linnen.Ook heeft u boven aan het bed een plank(in en uitklapbaar)waar u uw kind kunt verschonen/omkleden.De afmeting van de matras is 120 x 60(cm).De afmeting van de combibed is 164 lang x 72.5 diep x 97.5 hoog(cm).

Ik vind hem onwijs leuk, maar hij is nog best groot dus ik weet niet of het past.

Deel Deze Pagina