Binnen spelen, tips?

Discussie in 'Peuter en kleuter' gestart door Ukkie1, 15 dec 2017.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Ukkie1

    Ukkie1 Fanatiek lid

    30 jun 2015
    4.685
    2.134
    113
    Dag allenaal.

    Hoe vermaak ik mijn bijna 2 jarige binnen met dit weer? Hij kan lief spelen, maar als t dagen lang rotweer is ben ik soms inspiratieloos.ik knutsel vaak met m, kleien, verven, kleuren en nu met de kerst een papieren boompje maken enzo. Samen spelen is nog lastig, hij rent rond en ik zit op de grond. Prima, maar niet voor uren :D
    Tv vindt hij prima maar mag hij niet elke dag en zeker niet lang, max 30 min. Hij wordt er heel druk van en ik vind t gewoon niet nodig eigenlijk.

    Tent maken vindt hij niks aan.. Wie heeft leuke tips?
     
  2. Syane

    Syane VIP lid

    21 aug 2013
    11.450
    10.651
    113
    Samen dansen op muziek.
    Blokkentorens bouwen en omgooien.
     
    Ukkie1 vindt dit leuk.
  3. Uuz

    Uuz VIP lid

    8 dec 2014
    6.241
    818
    113
    Met een bal spelen, deeg maken (koekjes/brood bakken).
    Een andere tip: max. 20 min tv is voor kinderen beter voor de ogen, las ik recent in het nieuws.
     
    Ukkie1 vindt dit leuk.
  4. Boommm

    Boommm Niet meer actief

    Koekjes bakken
    Helpen met de was opvouwen
    Kleien
    Verven
    Ballenbak
     
  5. Olifantje1991

    Olifantje1991 VIP lid

    9 jan 2013
    9.281
    3.526
    113
    Naast de ideeën die er al gegeven zijn vind mijn peuter het altijd heel leuk om te helpen met schoonmaken. Hij een doek en ik een doek en dan samen het hele huis schoonmaken. Toen hij net 2 was gaf ik hem steeds opdrachtjes, inmiddels is hij 3,5 en verzint hij zelf wat hij allemaal schoon gaat maken. Meestal z'n auto's en de duplo en verder loopt hij mij lekker achterna.
    Helpen met de was en vaatwasser is hier ook altijd een succes. Laat hem alle was in de trommel stoppen, is 'ie mooi even zoet mee, vervolgens het uit de machine halen en evt. in de droger stoppen.
    Vind hij plassen stampen leuk? Regenpak en laarzen aan, jijzelf een paraplu en als het (bijna) droog is lekker naar buiten en door de plassen banjeren.
     
    Ukkie1 en Syane vinden dit leuk.
  6. Syane

    Syane VIP lid

    21 aug 2013
    11.450
    10.651
    113
    Van dat speelzand binnen is ook leuk. Dat plakt aan elkaar dus daardoor krijg je ook geen zand door je hele huiskamer.
     
    Ukkie1 vindt dit leuk.
  7. MnnW

    MnnW Fanatiek lid

    10 jun 2013
    3.150
    2.237
    113
    Vrouw
    Hier zijn (kerst)raamstickers een hit, steeds eraf halen en weer opplakken (op de raampjes in de tussendeur). Ook met krijtstiften op het raam tekenen is erg leuk, maar vind ik wat meer gedoe.
    Wat we ook vaak doen is samen vast het eten voorbereiden (hij zit dan op het aanrecht en kijkt mee), was opvouwen (hij zegt dan bij alles van wie het is en zoekt de sokken bij elkaar)
     
    Ukkie1 vindt dit leuk.
  8. julia80

    julia80 Fanatiek lid

    11 jan 2014
    4.458
    2.275
    113
    Of toch even naar buiten, laarsjes aan en een kinderparaplu mee! Breekt de dag toch even
     
    rijo en Ukkie1 vinden dit leuk.
  9. Syane

    Syane VIP lid

    21 aug 2013
    11.450
    10.651
    113
    Toen mijn kids klein waren ging ik vaak met hen naar de bieb of het tuincentrum als ik er even uit wilde zijn.
     
    Ukkie1 vindt dit leuk.
  10. rijo

    rijo VIP lid

    5 mrt 2014
    5.139
    1.938
    113
    Mijn dochter is bijna twee (maart) en speelt heel graag met een grote doos :D Of met een pollepel en een pan.. Verder: Dansen op muziek, verkleden (met name hoedjes en tasjes), 'slapen' (plaid en een kussentje), achter de poppenbuggy lopen, loopfietsje (kan ook binnen), zo'n pop up tunneltje, knutselen/kleien/kleuren, duplo, stickers plakken. En idd toch eventjes naar buiten als het regent, naar de bieb/speelotheek, naar een kerstshow bij een tuincentrum, naar opa en oma, boodschappen halen etc.
     
    Ukkie1 vindt dit leuk.
  11. Madeliefje06

    Madeliefje06 VIP lid

    26 mrt 2015
    11.404
    4.727
    113
    Bakken
    Dansen
    Verkleden
    Meehelpen met het huishouden
    Meehelpen met koken
    Stickers plakken
    Picknicken binnen

    Binnenspeeltuin
    Zwemmen
    Bibliotheek
     
    Ukkie1 vindt dit leuk.
  12. Venne

    Venne Actief lid

    14 feb 2013
    464
    59
    28
    NULL
    Zuiden van het land
    Hier was op die leeftijd een bak met macaroni/rijst (ongekookt uiteraard) altijd een groot succes evt met bakjes, lepels, wc rolletje. Het geeft wel een rommel, maar ze kunnen er zo leuk mee spelen.

    Of idd lekker regenlaarzen aan en een warme jas en door de plassen heen stampen om vervolgens lekker lang te badderen/douchen.

    Ik weet niet of je de box nog hebt staan? Wij hebben die destijds omgetoverd tot ballenbak. Speelgoed eruit, ballen erin en spelen. En ook opruimen is leuk, ballen weer over het randje in de box gooien
     
    Ukkie1 vindt dit leuk.
  13. Zonnestralen

    Zonnestralen VIP lid

    22 apr 2017
    11.951
    7.880
    113
    Vrouw
    Onze peuter rende op die leeftijd ook rond als ik met hem wilde spelen. Dan had ik er iets bij gepakt en dan was hij alweer weg. Toen heb ik een mini glijbaan gekocht en er van die schuimpuzzelmatten onder gelegd. Zo kon hij zijn energie goed kwijt als we niet naar buiten gingen.

    Hij is net 3 en heeft inmiddels wel het geduld om meer samen te spelen.
     
    Ukkie1 vindt dit leuk.
  14. Dufel

    Dufel VIP lid

    10 sep 2014
    5.833
    1.469
    113
    Waar ik mijn zoon erg blij mee maak: alle kussens van de bank en op de grond en daarop spingen/ lopen en dan een dekentje erbij en "slapen"

    Moet je uiteraard wel een bank hebben met van die grote kussens ;)
     

Deel Deze Pagina