Box hoe & wat

Discussie in 'De babyuitzet' gestart door Ibas, 18 mrt 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Ibas

Ibas Bekend lid

23 mrt 2009
    752
    0
    0
    Zelfstandige Horeca
    Noord Holland
    Gister hebben we de box opgezet (helemaal leuk :D). Nu heb ik een aantal vraagjes hierover;

- We hebben 2 boxkleden, is dat voldoende?
    - Beide zijn ze te groot, dat is 'normaal' zei de mevrouw in de winkel. Vind ik zo vreemd?! Staat zo slordig. Herkenbaar?
    - En hebben jullie een matrasje onder het kleed? Voor mn gevoel zijn die kleden zo dun, of is het zacht genoeg?

Liefs!

2. Laetitia

Laetitia Niet meer actief

Wij hadden er in het begin ook maar een stuk of 2. Dat is in wezen wel voldoende maar na een tijdje ga je het wel saai vinden (ik althans) en toen heb ik er nog een stuk of 2 bij gekocht.... (en bij de geboorte van de 2e weer een aantal erbij gekocht :D)

Het ligt aan het formaat van je box of de kleden (iets) te groot zijn. Ik heb een aantal kleden die aan alle kanten iets omhoog staan omdat ze te groot zijn maar ik heb ook die goed passen en zelfs 1 die iets te klein is. Dus het kan allemaal.... maar het hoeft niet slordig te staan hoor.... ik had er allemaal knuffels bij gezet en toen leek het net een bakje of nestje voor de baby....

Wij hebben geen matrasje onder het kleed gelegd. Is bij ons ook nooit nodig geweest want wij hadden de box van een vriend van ons gekregen en die heeft er een stukje dik tafelkleed overheen gespannen en met nietjes vastgemaakt... (je weet wel, zo'n plastic tafelkleed met zo'n soort spons-spul eronder)

3. Poppe

Poppe Bekend lid

3 dec 2009
    504
    0
    0
    Rotterdam
    Bij mij ook wat te groot, randen staan iets omhoog. Vind het wel prima, dan kunnen ze nog wat krimpen in de was.

Ik heb ook 2 'mooie' boxkleden en vind het zonder iets eronder wat te hard. Ik heb een simpele witte erbij gekocht voor eronder, gewoon een 3e boxkleed dus (ipv een boxmatrasje) in een kleur die bij de 2 "bovenkleden" past... Met als redenering dat als een keer de gewone 2 vies zijn, babytje ook nog even los op die 3e kan liggen, tot de was weer klaar is.

4. Snoopy1979

Snoopy1979 VIP lid

8 okt 2006
    34.229
    7.276
    113
    Vrouw
    Brabant
    Bij Eva hadden we alleen 1 boxkleed liggen, het kan geen kwaad als het wat harder is, het is geen bed ;) en ze moeten er straks lekker op gaan rollen, dan is het makkelijker als het niet te zacht is.
    Toen Eva nog wel in de box ging, maar een kleed niet meer werkte (toen vooral nog zat en ging lopen), hebben we foam erop gedaan en bekleed met zeil, dus niet keihard zonder boxkleed. Nu hebben we dat dus, en 2 boxkleden erop liggen. Als het bovenste boxkleed vies is, gaat deze in de was (is ook zo weer droog) en ligt er dus nog 1, die weer in de was gaat als deze vies is. Ik heb nog een reserve boxkleed, maar die wil ik gaan gebruiken boven als speelkleed als ik aan het douchen ben enzo.

5. Snoopy1979

Snoopy1979 VIP lid

8 okt 2006
    34.229
    7.276
    113
    Vrouw
    Brabant
    Hier zijn ze ook allemaal ietsjes te groot, maar dat vind ik niet storend of er niet netjes uitzien.

6. Ibas

Ibas Bekend lid

23 mrt 2009
    752
    0
    0
    Zelfstandige Horeca
    Noord Holland
    Wat een top tips! Fijn om te lezen.
    2 boxkleden op elkaar vind ik wel een goede voor in het begin. Zodra ze wat doeniger wordt is het inderdaad misschien wel 'prettiger' voor haar als het niet te zacht is.

En ik heb er inmiddels ook wat knuffeltjes en speeltjes in gedaan en dat staat helemaal leuk! Die randen vallen me ook niet echt meer op nee.

Thanks!!

7. sanne1234

sanne1234 Actief lid

14 feb 2008
    474
    0
    16
    Hier maar 1 boxkleed, nooit meer gemist, ook niets onder gehad (we hadden wel een duurder boxkleed wat dus niet dun was)

Sommige goedkope bloxkleedjes zijn aan de dunne kant en dan kan ik het me wel voorstellen dat je er iets onder wilt.

8. krumpie

krumpie Actief lid

4 dec 2008
    221
    0
    0
    noord holland
    ik heb een "plastic" boxkleed onder mijn gewone boxkleed liggen.
    Alshet boxkleed vies is speelt ze gewoon op hetplastic kleed tot alles weer droog is...

9. debbedebs

debbedebs Fanatiek lid

18 aug 2008
    1.472
    0
    0
    HR Adviseur
    NB
    Wij hebben ook zo'n plastic boxkleed onder het 'gewone' boxkleed. Wij hebben maar 1 boxkleed (een lekker dikke van Jolein), was hem altijd 's avonds als ons manneke in bed ligt. Volgende dag weer helemaal droog.
    De kraamverzorgende gaf bij ons aan dat het goed was dat we een wat dikker boxkleed hadden, omdat dat beter is tegen afplatting van het hoofdje.

10. dorisn

dorisn Fanatiek lid

2 jun 2007
    4.319
    37
    48
    ede
    wij hebben 2boxkleden en ik heb later bij ikea een goedkoop 1persoons dekbed gekocht.
    als je die dubbel doet heb je ook de goede maat.
    dus als ze bij toeval allebei vies waren lag alyssa op het dekbed tot de kleden weer droog waren.

liefs doris

11. deepfreeze

deepfreeze VIP lid

29 nov 2007
    11.895
    42
    48
    Wij hadden er ook 2, dat was wel genoeg. In het begin hebben we de kleine meestal met een hydrofiel in de box gelegd. Dat scheelt weer in wassen.

Dat is juist handig: het speelgoed kan er niet zomaar uitrollen, en als ze klein zijn liggen ze iets beschut..

Wij hadden er niks onder. De kleine sliep gewoon in zijn bedje/reiswieg. Dus in het begin lag hij er misschien 15 minuten in. Als ze ouder worden is het juist belangrijk dat de bodem een beetje stevig is. Dan kunnen ze namelijk makkelijker rollen/gaan zitten etc. Dat is een stuk lastiger op een hele zachte ondergrond.
    Dus als je baby er niet in slaapt, zou ik niks extra erin leggen..

12. UmmKais

UmmKais Actief lid

11 nov 2009
    316
    1
    0
    NULL
    NULL
    Eens met alles wat deepfreeze schreef.
    Ik leg ook altijd een hydrofiel onder zn hoofdje, heb de boxkleden (heb er ook 2) nog nooit hoeven wassen..

13. celia82

celia82 Fanatiek lid

14 apr 2009
    2.077
    0
    36
    Hoi ik heb ook een box vn bopita maar dan zonder lade.
    Ik heb er ook 2 boxkleden op liggen en standaard een hydrofiel erop.
    de hydrofiel doe ik wel om de 2 dagen vernieuwen (omdat dr haartjes nu uitvalt)
    het is ook net iets te groot maar het stoort me niet.

groetjes

14. Snoopy1979

Snoopy1979 VIP lid

8 okt 2006
    34.229
    7.276
    113
    Vrouw
    Brabant
    Alleen gaan ze op een gegeven moment wel de hydrofiel wegtrekken en omrollen enzo. Dus dan gaat dat niet meer. Maar meestal spugen ze dan wel minder.

15. guppie81

guppie81 VIP lid

13 sep 2006
    12.334
    1
    0
    Ik heb altijd maar 1 kleed erin gehad, Ymke lag als baby nooit lang in de box. Later wel spelen natuurlijk, maar ze ging al snel omrollen en dan is 2 kleden echt niet prettig.
    Later heb ik een kleed met plastic kleed gekocht omdat ze ontzettend veel spuugde op haar buik, dat is dan wel een stukje handiger.
    Hier stonden bij beide kleden de randjes iets omhoog, het middenstuk paste precies tot de naad.

16. klarinet

klarinet Fanatiek lid

23 apr 2007
    2.985
    132
    63
    Praktijkondersteuner somatiek
    Zuid limburg
    Wij hebben ook twee kleden en das voldoende, een matresje hebben we niet gehad en bij ons staan de randen ook omhoog!
    Kort, maar duidelijk!!

Deel Deze Pagina