Hallo, Ik ben de afgelopen maanden al zoveel aan het zoeken, maar de perfecte camping nog niet gevonden helaas. Is er hier iemand die DE tip voor ons heeft? Wij gaan met eigen tent op vakantie met onze kinderen van 9, 6, bijna 4 en 3 maanden. En we zoeken een camping: - mooi gelegen, liefst een beetje in de 'bergen'. We dachten aan Belgische Ardennen, Luxemburg, evt Oostenrijk maar dan niet te ver de grens over. Liever geen Frankrijk, vorig jaar in Vogezen geweest, was overigens wel prachtig! - Niet een al te grote massale camping. We zijn wel gevoelig voor sfeervolle campings - Kindvriendelijk, veel kinderen in het hoogseizoen - Klein beetje animatie is leuk, hoeft niet zo fancy - Zwemgelegenheid, simpel zwembad is prima, meertje ook leuk - Wandelen mogelijk vanaf de camping - Schoon sanitair (hoeft geen privesanitair) Heb ik onmogelijke eisen? Begin er zelf aan te twijfelen. Wie weet er iets? Alvast bedankt voor het meedenken!
Kijk even op de site van greencamps, daar zijn wel campings zoals je omschrijving. Vervolgens kan je direct op de site van de camping een sta plaats reserveren als het naar je zin is.
Wat wij een erg leuke camping vonden was de camping in Schleching. Ik denk dat het net Oostenrijk is, kan ook nog net op de grens van Zuid-Duitsland zijn, dat weet ik niet zo precies meer. Erg mooi in de bergen, veel kinderen, leuk zwemmeertje. Het is geen grote camping, dus het is allemaal wat kneuterig, maar wel heel gezellig en persoonlijk. Animatie was vooral heel actief: avondwandeling, klimmen etc. Mooie omgeving ook. Wij gingen wel met de auto een aantal wandelingen doen, maar vanaf de camping was het ook direct mogelijk.
Bedankt voor jullie reacties. Luppy, bedoel je camping Zellersee in Schleching? Ziet er inderdaad mooi uit! Ik hou van kneuterig
Camping de Watertoren nabij Landgraaf voldoet aan al deze eisen. Behalve Belgische Ardennen (maar is er wel dichtbij ) In het Limburgse heuvelland. Prachtige omgeving en leuke wandelingen vanaf de camping. Gezellig terrasje en klein zwembadje op de camping. Daar is ook het animatieteam die dagelijks wat dansjes etc met de kinderen doen. Of een spel op het sportveldje. Verder een leuke speeltuin voor de leeftijd van je kinderen. Ruime plekken met kleine speeltoestellen op de veldjes (fijn voor de kleintjes en de ouders die vanaf de plek toezicht kunnen houden. En verder niet groot of druk.
Mamafiets, die camping ziet er ook mooi uit. Moet alleen mijn man dan nog zien te overtuigen om in Nederland te blijven, zal niet makkelijk zijn. Iemand nog tips in de Ardennen of Luxemburg?
We zijn 2 keer bij camping Birkelt geweest in Luxemburg. Ligt boven op een heuvel/berg. Vanaf de camping kun je de berg aflopen en dan sta je in het dorpje. Vanuit daar zijn verschillende wandelingen te maken. Bijvoorbeeld naar het kasteel van Larochette. In de buurt kun je ook veel wandelen. Bv bij de Schiessentumpel. Je kunt naar het kasteel in Viande. Camping is prima met veel Nederlandse kinderen.
Zuid Limburg is nauwelijks Nederland te noemen Ardennen heb ik zelf nooit gekampeerd. Dus daar helaas geen tips. Wel heel mooi.