Heeft iemand ervaring met het zuiderzeemuseum? Ik ben een beetje pretpark zat dus wil wat anders gaan ondernemen met de kids (bijna 11 en 7 jaar) Nu zag ik het zuiderzeemuseum en dat leek me misschien wel leuk. Is dat te combineren met iets anders leuks in of om enkhuizen?
Zuiderzeemuseum is erg leuk! Zoon gaat met school elk nieuw schooljaar heen als traditie, en tot nu toe vind hij dat nog steeds leuk terwijl hij er nu dus al meerdere keren geweest is. Goed te combineren met eventueel sprookjeswonderland, al is dat voor de oudste misschien weer te kinderachtig. Of te combineren met de stoomtrein. Je zou dan bijv. vroeg op de dag kunnen beginnen met het zuiderzeemuseum. Dan vanuit de haven van enkhuizen met de boot naar Medemblik, vandaar uit met de stoomtrein naar Hoorn. En vervolgens met de gewone trein terug naar enkhuizen. De vertrektijden en tickets van deze driehoeksreis kun je vinden op de website van de stoomtrein. https://www.stoomtram.nl Mocht de dagplanning het toelaten en het niet te veel zijn dan is het in Medemblik ook leuk om niet gelijk de aansluitende stoomtrein te pakken maar 1 later en dan nog even naar het bakkerijmuseum te gaan. Ligt op nog geen 5 min lopen van de stoomtrein. Het is een klein museumpje dus kost je geen uren om alles te zien.
Ja, dat is zeker een leuk museum! Wij zijn er al vaak geweest en de kinderen (zelfde leeftijd als jouw kinderen) blijven het leuk vinden. Op zich kun je er wel een dag rondlopen, dus combineren met iets anders is niet echt nodig. Maar wij hebben het zelf wel eens gecombineerd met de driehoeksreis, die hierboven ook al wordt genoemd. Vooral de stoomtram is erg leuk voor de kinderen. Ze kunnen dan onderweg ook allerlei opdrachten doen. Mochten jullie vaker naar een museum gaan, dan kan ik je aanraden om een museumkaart te kopen. Als jullie gebruik maken van de tram en het schip en dan ook nog het museum in gaan, zit je (als volwassene) al aan de helft van het bedrag van een museumkaart (€ 32,75) en voor de kinderen staat het bedrag ongeveer gelijk aan 2/3 van een museumkaart (€ 22,80). Ga je binnen een jaar ook nog een keer naar bijv. het Openluchtmuseum in Arnhem of Nemo of het Spoorwegmuseum of Beeld & Geluid of Archeon (om maar wat voorbeelden te noemen...) dan ben je voor de kinderen al goedkoper uit als je een museumkaart koopt. Juist omdat je schrijft dat je "pretpark zat" bent, kan ik je dit echt aanraden.
Ja heel leuk om heen te gaan! Kan niet wachten tot dochter wat ouder is. Bij de ah de kaartje gratis sparen
Grappig! Wij willen in de vakantie ook naar het Zuiderzeemuseum en hadden toevallig gister bedacht dat we beter een museumkaart kunnen kopen, omdat we in de vakantie ook nog iets anders willen doen wat daar onder valt. Rest van het jaar kunnen we dan nog naar nemo, corpus, naturalis, beeld en geluid etc. Goede tip van de tram. Die ga ik eens bekijken
Ja, de tram is echt heel erg leuk voor kinderen. Ook voor de ouders trouwens. De rit op zich is al een belevenis op zich, mooie route en de opdrachten die de kinderen onderweg kunnen doen, zijn erg leuk. De tram en boot zijn bij de museumkaart inbegrepen, dus het kost je niets extra's. Nog even iets anders.... ik zie dat je in jouw lijstje ook Corpus hebt staan. Die is niet inbegrepen bij de museumkaart.
Oh zo precies had ik het nog niet bekeken, maar in ieder geval genoeg leuke dingen die er wel onder vallen
Wij gaan in Noord-Holland op vakantie (en hebben een museumkaart) dus ik las even mee. Die stoomtrein klonk ook erg leuk, dus ik vraag aan onze oudste “Wil je ook met een stoomtrein reizen in de vakantie.” Reactie: “Ja, als ie milieuvriendelijk is.” Nee, niet echt. “Oh, dan niet,” Ik weet niet of ik nu trots moet zijn of teleurgesteld.
Wij vonden het tegenvallen. Afgelopen voorjaar geweest. Vonden het vooral veel van het zelfde,... Museum wel prachtig aangelegd. Kunt er iig mooie foro's maken.