Gezocht: carrieremama's met drie kinderen...

Discussie in 'Peuter en kleuter' gestart door Cygnet2, 8 feb 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Kiwi1

Kiwi1 Fanatiek lid

26 dec 2007
    4.849
    0
    0
    Hoi hoi,

Mag ik wel reageren? ;) Je kent mijn situatie, best vergelijkbaar behalve dat de tweede nog onderweg is. Wij hebben er ook over nagedacht en tot de conclusie gekomen dat 2 in ons geval voldoende is, al lijkt me 3 wel heel gezellig. Jou een beetje kennende denk ik dat jullie het makkelijk met 3 kinderen redden. Jullie staan er heel relaxt in en dat scheelt een heleboel. Ok, organisatorisch gezien zul je moeten schipperen. Waar 1 kind is, kan er tweede makkelijk bij, maar met een derde is het meestal een kwestie van eventueel een grotere auto, verbouwen. Onbetaalde oppas wordt wat lastiger, denk ik. Tenminste ik zou niet graag 3 kinderen bij mijn ouders een nachtje laten logeren. En wat betreft vakanties, sporten etc. Als het financieel mogelijk is, lijkt het mij geen probleem.
    Ik zou zeggen, volg je gevoel en de rest komt wel goed.

2. Cygnet2

Cygnet2 Niet meer actief

Hé Kiwi! Dank je wel voor je bericht. Super.. jullie hebben gewoon gelijk.. ik moet gewoon echt naar mijn hart gaan luisteren en mijn verstand komt daarna wel weer. Voorlopig in ieder geval even niet dus dat geeft al wat rust.
    Maar uh.. hoe gaat ie met jou! Alweer 26 weken onderweg! Wow.. een zusje.. wat een geschenk he?

Oja, Zogelukkig.. ik ken je wens voor wellicht een 2e dus ook jij.. volg je (grote) hart!

3. zogelukkig

zogelukkig Niet meer actief

Mijn mans hart moet ik wat dit betreft op een werkbank leggen!;)

4. Cygnet2

Cygnet2 Niet meer actief

hahaha.. hier ook hoor! Tjonge... dit gaat me heel wat visjes met pesto en paprika kosten ;) De liefde van mijn man gaat in ieder geval wel door de maag hahahahaha.. (heb het recept weer succesvol gedeeld van de week!)

Misschien een leuk topic: gereedschap gezocht om mans hart te kraken!! (is weer eens wat anders dan IQ punten en prikjes)

5. mirell

mirell VIP lid

17 jul 2007
    15.021
    1
    0
    in een hele leuke winkel de xenos
    ik woon in julianadorp aan zee
    cygnet en andere carriere vrouwen......

heb best respect voor jullie keuzes.
    ben zelf helemaal niet carriere gericht
    werk 2 dagen in de week en neem nevver mijn werk mee naar huis.
    gelukkig heeft mijn partner een goeie job
    maar bij het idee 3 kindjes word ik al gek.
    terwijl ik een supermakkelijk meisje heb
    maar niet iedereen is er voor in de wieg gelegt natuurlijk.

in ieder geval veel succes met je keuze
    en veel plezier met de uitwerking van je keuze

6. Yukl

Yukl Niet meer actief

Ik denk dat het voor iedereen anders is. Mijn vader heeft met zijn vrouw 4 kinderen en voldeden aan jouw situatie, maar zijn vrouw is bewust (grotendeels) gestopt met werken omdat het echt ontzettend veel georganiseer is 4 kinderen. Ik geloof dat ze gestopt is toen ze hun derde kregen. Mijn vader heeft wel een eigen bedrijf en werkte in die tijd zo'n 60 a 80 uur per week, dus veel kwam ook wel op de schouders van haar terecht. Ze is nu sinds een jaar weer aan het werk (2,5 dag per week, wel een hoge functie; ja het kan :D), nu alle kinderen op de basisschool (en middelbare school) zitten en mijn vader zijn bedrijf had verkocht (sinds kort weer een nieuwe aangekocht, maar oke ;)). In ieder geval: hun voorbeeld doet mij juist sterken in het feit dat ik echt geen 3 kinderen wil omdat ik wel graag wil blijven werken. Ik zie die combinatie echt niet zitten. Maar ik vind buiten dat voor nu 2 kinderen dan ook meer dan genoeg.

Ik sluit me in ieder geval aan bij de dames die zeggen dat je naar je hart moet luisteren.

7. Yukl

Yukl Niet meer actief

Ik hoop trouwens dat ik straks met 32 uur ook zoveel ga verdienen :D Hoe lang duurde het voordat je op dat salaris zat? :p

8. Dretjuh

Dretjuh VIP lid

12 okt 2007
    8.240
    85
    48
    Vrouw
    Visagiste voor MAC Cosmetics, eigenaresse webshop
    Brabo in België
    wij hebben 2 kleintjes en mijn stiefzoon heeft 4 jaar bij ons gewoond.
    Ik moet zeggen dat zodra ze op school zitten en zelfstandig hun dingen kunnen doen dat het een stuk gemakkelijker wordt.
    Zeker als de kleintjes 1 of 2 dagen naar een PSZ of opvang gaan, of soms 1 kind 1 dagje naar opa of oma.

Tandarts e.d. gezamelijk een afspraak en dan graag met mn moeder of mn man erbij.

Wij hebben 2 auto's waar 1 een 7 persoons auto van is.

Vakantie... tja mn stiefzoon is nu 15 dus die was echt groot genoeg om dingen zelf te doen. Maar met 3 kleintjes is het een stuk lastiger om ze allemaal in toom te houden net als bij een dagje uit.
    Maar je rolt zo in een situatie/ritme dat je daar wel een handige draai in gaat krijgen.

Als Layla dalijk 3 jaar is gaat ze 4 dagen in de week naar een school in Engeland waar ze aan een Early Learning Program meedoet, soort school wat ze hier met 2,5 jaar willen gaan invoeren.
    Dan komt er zeker wel een 3e kleintje bij :)

9. Cygnet2

Cygnet2 Niet meer actief

Ik geloof niet dat ik gezegd heb dat ik dit verdien en ik ben uitgegaan van een fulltime salaris (dat is wat makkelijker vergelijken want de ene werkt 32, de ander 24 uur etc etc) Ik PB je mijn salaris wel even.
    Ik ben 12,5 jaar geleden gaan werken...

10. Yukl

Yukl Niet meer actief

Ik ga er vanuit dat als je op zoek bent naar mensen die boven de 65.000 euro verdienen, je het zelf ook verdient ;) En 65.000 euro (of meer) vind ik op fulltime basis lekker ruim :)

11. kvinna

kvinna Niet meer actief

Ik zit niet in dezelfde situatie, dus daar kan ik verder niets over zeggen, maar deze redenatie klopt m.i. niet. Wij hadden vroeger bijzonder weinig geld, maar in die situatie zaten we natuurlijk met z'n allen (moeder en drie kinderen). Dan is goed uit te leggen dat er voor niemand iets leuks gekocht kan worden en dat niemand op een sport kan.
    Als iets niet kan omdat moeder en vader daar geen tijd voor hebben, kan ik me voorstellen dat een kind daar heel anders tegenaan kijkt: mama doet wel vanalles wat ze leuk vindt, en ik mag dat niet.
    Lijkt me iets om te overwegen.

12. @ kvinna: dat mama van alles doet wat ze leuk vind en dat de kids daardoor niet op ballet, voetval en zwemles tegelijk kunnen is natuurlijk geen gegeven.
    Zoals jij het omschrijft vind ik het klinken alsof mama naast haar werk er allerlei hobby's op na houdt waardoor de kinderen dingen niet kunnen doen.
    Ongeacht ons salaris in de toekomst en de tijd die we dan hebben zullen onze kids echt moeten leren kiezen wat ze het liefst willen doen. Dat ze daarvoor dingen zullen uitproberen lijkt me logisch.
    Wij als ouders moeten ook keuzes maken, net als iedereen. Wij vinden het dan ook niet meer dan normaal dat je je kinderen al van jongs af aan leert te kiezen.

13. lizab

lizab Fanatiek lid

7 mei 2007
    3.467
    1
    0
    planner kraamzorg
    Drenthe
    Hier een vergelijkbare situatie denk ik. Qua loon nog net niet, maar we komen een eind in de richting ondertussen.

Mijn man werkt fulltime (40+ en zit daarnaast in een opleidingstraject) en ik heb "2 banen". Ik ben politiek actief, en toen dit alles ging spelen heb ik qua functie een stapje terug gedaan omdat ik niet en +/- 15 uur pw voor de politiek bezig wilde zijn en daarnaast nog 36 uur wilde werken. In mijn geval kon dit niet bij de organisatie waar ik op dat moment zat, maar ondertussen zit ik in een geweldig leuke functie (16/20 uur) die met de dag breder aan het worden is, waar ik deels vanuit huis kan werken en met meer dan voldoende parttime doorgroeimogelijkheden. Heerlijk dus.

Hier nu 2 kindjes, en voor mijn gevoel is het ook nog niet af. Mijn man twijfelt nog, hij heeft ook het gevoel dat ons leven wel erg ingrijpend zal veranderen. Nu hebben wij in onze omgeving inderdaad een aantal "foute" voorbeelden, maar ik zie ook gezinnen waar het prima gaat.

Nu hebben wij het redelijk makkelijk, omdat ik mijn tijd voor het grootste gedeelte zelf in kan delen. De kindjes gaan 2 dagen pw naar het kdv, en de rest ben ik in principe thuis.

Het blijft een gevoelskwestie. Hier zal er uiteindelijk wel een nr. 3 komen, maar we hebben geen haast. (zijn ook nog jong zat)
    Echt helpen kan ik je niet, maar is lees wel even mee. Ben erg benieuwd of er nog meer reacties komen. :)

Deel Deze Pagina