Vraag: hoe vaak en hoelang kijkt jullie dreumes/peuter (van zeg zo'n twee jaar) tv op een dag/in de week? Ik ben benieuwd of ik daar een beetje ok mee omga...
Soms dagen helemaal niet, en soms s´avonds als ik aan het koken ben en dan ong. 3 kwartier. Het is maar net in wat voor bui ze zijn. Als ze chagarijnig zijn dan doe ik de tv aan, hebben ze wat afleiding. Denk persoonlijk zo´n 2,5 uur tot 3 uur per week.
Wij kijken standaard voordat hij naar bed gaat één filmpje van "het zandkasteel" (dat duurt 15 min ongeveer) en af en toe mag hij 's ochtends nog een paar korte filmpjes op youtube kijken (max 15 min.) Dus hier gemiddeld 20 minuten per dag.
Mijn zoontje kijkt als ik eten kook altijd naar Nick. Jr. en hij kijkt altijd met zijn papa naar voetbal. Als we een lange rit met de auto maken kijkt hij in de auto ook een dvd. 's Ochtends kijkt hij ook geregeld nog televisie bij ons in bed. Mijn zoontje speelt veel (zowel binnen als buiten) en ik vind het niet erg dat hij af en toe lekker op de bank zit en tv kijkt. Hij is er ook meestal na een half uurtje weer flauw van.
's ochtends een half uur Nick Jr of Baby TV en 's avonds ook een half uur tot een uur. Overdag verder niets, want dan is hij op het KDV. In het weekend kijkt hij ook meestal nog een Disney DVD.
Ok, dan is het hier zo ongeveer wel hetzelfde. Als ik vrij ben en het is geen weer om naar buiten te gaan, kijkt ze soms zo'n drie kwartier 's morgens. En 's avonds naar Sesamstraat of een aflevering van Dora. Dan kan ik lekker koken.
Hier erg weinig, het interesseert haar gewoon bijna nooit. Ik zet 's ochtends bijna altijd wel 'de wereld is mooi' op, kan ik even douchen, aankleden enz. maar ze kijkt dan alleen bumba (en die komt ook niet dagelijks) de rest vindt ze niet leuk denk ik. Heel soms blijft ze zitten bij kabouter plop maar dat komt niet vaak voor. Ze rommelt liever rond op de badkamer, alles in en uit de kastjes halen of de inhoud van haar commode op de vloer uitstallen... ook heel fijn dus. Sesamstraat kijkt ze niet (rottijd, we eten om half 6), verder héél soms om 9.30 teletubbies maar ook in dit geval: 5 minuten en dan verveelt het haar.
Gemiddeld 50 min per dag waarvan half uur s'ochtends en tijdens het koken 20 minuten. Als hij soms zeurderig is en het slecht weer is of als hij zich niet lekker voelt mag hij tussendoor nog wel eventjes 15 minuten kijken
Mijn jongste van ruim een jaar kijkt nooit tv. Dit wil hij niet. Mijn oudste kijkt tv wanneer hij wil. Ik ben er (te) makkelijk in. Hij staat hier soms hele dagen aan ook terwijl hij gewoon speelt. Ach hij krijgt er niks van hoor, is niet te dik, speelt lekker buiten, speelt lief met vriendjes/vriendinnetjes en slaapt prima!
de tv staat vaak aan maar hij speelt liever dan dat hij kijkt. Als hij iets wilt zien, pakt hij de afstandsbediening en zapt totdat hij iets leuks ziet...pff smartpants
Na het avond eten mag ze altijd 1 aflevering kijken van Dora of zandkasteel, ik ruim intussen de keuken op en manlief knuffelt ondertussen met haar.
's Morgens mag ze altijd even kijken, even rustig wakker worden. Dan soms tussen de middag, ze slaapt sinds kort niet meer, maar om toch even rust momentje te hebben kijkt ze een filmpje. En dan 's avonds tijdens het eten koken. Ik denk gemiddeld een uur per dag?