Sinds een poosje ben ik bezig met motorrijles. Ik vind het ontzettend leuk en hoop dan ook zeker mn rijbewijs te halen. Nu kan ik via via al een motor kopen, maar ik ben niet zo thuis in de prijzen van motoren. Dus nu vroeg ik me af of iemand hier een beetje een indicatie zou kunnen geven. Het gaat om een Kawasaki GPZ 500 S uit 1987. Er staat een halve ton op de teller. Hij is goed onderhouden en heeft afgelopen seizoen een beurt gehad. Slijtage onderdelen en banden zijn ook in orde. De eerste te verwachten kosten zal de ketting zijn. Wat zou je hier ongeveer voor geven? (ik weet dat het lastig te bepalen zal zijn, maar het gaat om een indicatie) Alvast bedankt
Mijn vriend zegt max. 500/600 euro. Wat heb je te besteden? Als je budget wat ruimer is, dan kun je beter kijken naar een jongere en wat moderne motor, aldus vriendlief.
Op zich heb ik voldoende te besteden, maar om te beginnen wil ik juist liever een wat goedkopere, oudere motor. Als ik dan val (wat ik niet hoop en ook niet zomaar verwacht) dan vind ik dat minder erg. Zit bij mij tussen de oren, heb ik met auto's ook haha. Er wordt 650 voor gevraagd, is ook wel beetje wat ik op marktplaats terug zie. En ik vind het gewoon doodeng om af te dingen Ik ga morgen een kijkje nemen en hoef niet ter plekke te beslissen ofzo. Maar ik wil wel wat objectieve meningen betreffende de prijs. Dus bedankt voor je reactie. Meer reacties zijn erg welkom
Mijn man zegt dat je bij een halve ton op de teller ook rekening moet houden dat er binnenkort ook nieuwe koppelingsplaten op moeten. Hij zegt hoogstens een paar honderd euro, maar liever wat meer uitgeven en een jongere motor kopen ipv eentje van 26 jaar oud. Succes met je rijlessen!
HIer ook de reactie .. niet veel waard. Hoogstenes een paar honderd euro maar die ben je dan straks aan de ketting nog een keer kwijt.. tja.. hij zou het niet doen.. maar ja.. Hij gaat met de andere mee.. geef iets meer uit aan een jongere
Ik zou het ook niet doen. Koop liever een motor uit ong 1993, die zijn niet veel duurder en zul je net even meer plezier van hebben (minder reparaties).
Je kunt beter kijken voor een jongere motor, ik heb de ellende hier gezien met oudere motoren, 4 motoren die uit elkaar gehaald moesten worden door onderdelen die versleten waren en binnen no time op de sloop zijn beland helaas.
Allemaal bedankt voor de reacties Je zou zeggen dat met goed onderhoud de leeftijd van de motor geen probleem zou moeten zijn. Maar dat valt nog best tegen dus? De afspraak staat, dus ik ga wel even kijken straks. Maar ben uiteraard tot niks verplicht Dan zal ik nog even de staat en de te verwachten kosten navragen. Gezien het een vriend van degene is waar ik mee ga kijken verwacht ik daar wel eerlijk antwoord op. (of ben ik nu zo naïef )
Ik zou het wel doen een ketting heb je er zo in, ik weet niet waar je woont maar dat kan ik voor je doen. Koppelingsplaten hoeven nog helemaal niet versleten te zijn. Ik zou 500 bieden. Succes en veel plezier!
Toch wel fijn om ook een positief berichtje te lezen, begon me toch wel een beetje stom te voelen haha. Ketting wil die jongen ook voor me doen wanneer het nodig is, maar bedankt voor het aanbod
Heb eens even gekeken naar de onderdelen, ketting (nieuw) is zo'n 100,- euro en ddle koppelingsset met platen net.zo, dus je bent dan zo'n 800,- euro kwijt. Motor plus de onderdelen vervangen. Tenzij je de onderdelen op de sloop gaat halen. Kijk gewoon nog even goed rond, wie weet waar je nog tegen aan loopt
Ik heb voor ongeveer dezelfde keuze gestaan maar toch gekozen voor een motor uit 93. Prima ding en net ff iets meer rijcomfort ook... wat ook zeker in het begin niet onmisbaar is...
Mijn dilemma is een beetje dat een jongere motor niet perse garantie geeft op minder onkosten. Een vriend heeft een motor uit '99 en daar kwamen in het eerste jaar dat hij hem had flinke (onverwachte) kosten bij kijken door slecht onderhoud. Lastige keuze, vooral voor een twijfelkont als ik
Ik snap ook het probleem over die koppeling niet goed, het gaat hier om een kawa toch? Niet om een bmw.
Bedenk goed wat je met de motor wil gaan doen, ritjes voor de fun, of ook woon-werkverkeer. Rijdt je weinig kun je best zoiets kopen, maar anders niet. Overigens kun je voor dit geld niet veel verwachten. Reserveert voor je zelf ong 250 voor dingen waar je misschien nog tegenaan gaat lopen. En kijk of je er bv 100 euro. Vanaf kan krijgen. Kijk het dan een jaar aan of hij oké is en ruil hem a.sera in bij een dealer voor een motorfiets met garantie voor ong 3000-5000, dan krijg je vast wel wat terug voor de oude motorfiets...
Ik heb er helemaal geen verstand van, mijn man zei het Maar waarom zouden bij een kawa die niet kunnen verslijten? Succes met je zoektocht!
Vanmorgen naar de motor gaan kijken en er ook een klein stukje op gereden. Ik ben alleen de lesmotor gewend, dus kan er natuurlijk niet veel over zeggen. Maar hij zat prima en reed ook verder prima. Mn ex-vriend (die dus mee was) heeft er ook nog even stukje op gereden en die vond hem ook goed rijden. Het eerste te verwachten onderhoud is de ketting + tandwielen, hij verwacht dat dat op zn vroegst over 2000km zal zijn. Tsja, en nu sta ik dus voor de keuze wel of niet doen. De meesten hier zeggen dat met een iets jongere motor minder problemen te verwachten zijn, maar dat is toch altijd een gok, ondanks de leeftijd van de motor. Maar goed, ik mag gewoon rustig de tijd nemen om er over na te denken... Dus die neem ik dan ook wel even
Mijn man heeft een oude Yamaha 900, welk jaar weet ik niet, maar hij mag met de oldtimers meedoen, dus ouder dan 25 jaar dan toch? Mijn man heeft geen ketting, maar kardan aandrijving (weet niet of je dat zo schrijft), en hij rijdt prima. Mijn man heeft hem nu ruim 1 jaar en 1 keer de remblokken moeten vervangen, binnenkort de ramblokken plus schijven voor. Wij proberen wel eerst 2e hands, 2 identieke, dus van een motor tegelijkertijd verwijderd, die nog ene tijdje meekunnen ik vind een motor wel beduidend minder kosten op alle vlakken, dan een auto. Ik zou ook 500 bieden.
Ohja, je staat er wel bij stil dat 500 vrij laag is? niet lullig bedoeld maar hou er rekening mee dat je hem vrij snel langzaam zal vinden Maar dat ligt misschien ook aan je 'durf' of je bang voor snelheid bent aangelegd of niet