Ontlasting...moet ik me zorgen maken??

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door MamaBibi, 30 dec 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. MamaBibi

MamaBibi Actief lid

18 apr 2011
    300
    0
    16
    Werk als begeleider met jongeren met LVG en ernsti
    Overijssel
    Okay even een vraagje. Herkent iemand dit?
    Duuk, nu 5 week, krijgt hypoallergene voeding. Daarnaast op 120+4 krijgt hij sinds gisterochtend 1,5 schepje NutriTon omdat hij spuugde zodra ik hem neerlegde (ook na een half uur rechtop uitbuiken). Verder groeit hij prima dus daar had spugen geen effect op.

Hij poept ongeveer 1x per 2 dagen. Gister poepte hij, was het dun en geel. Ik dacht: aha dat komt vast van de Nutriton! Ik vond het niet erg als hij wat dunnere poep zou krijgen... hij moet nu soms zo'n moeite doen!

Vanacht en vanmorgen had hij alweer poep. Maar nu was het net klei en heel lichtgeel, bijna wit. Ik weet dat dit kan betekenen dat er iets met z'n gal/lever is...vadaar mijn vraag. Of kan het ook komen door de verandering (toevoeging nutriton)?

Duuk ziet verder niet geel, slaapt momenteel heerlijk, was zo straks vrolijk wakker... Geen koorts...

2. robijntje1982

robijntje1982 Niet meer actief

onze zoon heeft ook nutriton gehad maar geen rare ontlasting.
    ik zou gezien het weekend/oud en nieuw voor de zekerheid de ha bellen dan weet je het zeker en weet je of je je zorgen moet maken

3. Truus21

Truus21 Niet meer actief

Hier veranderde de poep ook erg van de Nutriton, meestal was het dan mosterdgeel en ontzettend dun. Je zou voor de zekerheid de HA even kunnen bellen want dat het bijna wit ziet lijkt mij ook niet helemaal okee.

4. romygizmo

romygizmo Actief lid

19 feb 2010
    401
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hier precies hetzelfde, mosterdgele dunne ontlasting bij gebruik van nutriton, maar niet bijna wit.

5. MamaBibi

MamaBibi Actief lid

18 apr 2011
    300
    0
    16
    Werk als begeleider met jongeren met LVG en ernsti
    Overijssel
    Inmiddels HA gebeld, inderdaad zo voor het weekend. Ik hoefde me geen zorgen te maken gezien het feit dat Duuk zich verder niet anders gedraagt. Als het iets met zijn gal/lever zou zijn (wat gezien zijn geboorte niet volledig vreemd zou zijn... daar is allemaal onderzoek op gedaan toen... maar kwam niks uit) zou ook zijn urine een vreemde kleur moeten hebben. Daarbij had ie vanmiddag alweeer gepoept en werd het alweer geler en dunner. Niks aan het handje dus. :) Bedankt voor jullie reacties!!

6. Kwabbernoot

Kwabbernoot Fanatiek lid

18 apr 2010
    3.248
    2
    0
    n.v.t.
    Hoihoi! Wat fijn! Hier ook een mannetje wat dit zo af en toe had van de nutriton, ook niks mee aan de hand!

Deel Deze Pagina