Vandaag eerste hormoonpil (provera) geslikt...

Discussie in 'Vruchtbaarheidsbehandelingen' gestart door betties, 19 jan 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. betties

betties Fanatiek lid

24 feb 2011
    1.954
    168
    63
    Vandaag de eerste hormoonpil (provera 10mg) geslikt. Was letterlijk even slikken. Ben benieuwd.
    Ik krijg dit voorgeschreven omdat ik de laatste maanden constant in de tweede helft van de cyclus bloed- en bruinverlies heb. Niet enorm dramatisch, maar daardoor denk ik wel elke maand al dat het weer niet raak is. Inmiddels bijna 2 jaar bezig voor een tweede kindje, terwijl nummer 1 ooit binnen een maand gepiept was. En nu dus dit… onderzoeken gehad, alles prima. Onbegrijpelijk.
    Nu ga ik door voor een zogenaamde POK, een inwendig onderzoek met een camera'tje in je baarmoeder. Om uit te sluiten dat er toch gekke dingen gebeuren in mijn baarmoeder.

De hormoonpillen moet ik slikken om mijn baarmoederslijmvlies goed vast te kunnen houden. 10 dagen elke maand. Volgens de gyn was het ook meteen een goede test om te kijken of ik er tegen kan. Nou dat klinkt ook gezellig. Eerder is al eens aan de orde geweest dat ik waarschijnlijk IUI kan doen als er de komende 3 maanden niets gebeurd.

Ben een beetje huiverig voor de hormonen. Iemand ervaring met de bijwerkingen? Ben benieuwd of ik in een hormonale draak verander of zo'n jankende dweil wordt. Ik kan normaal gesproken al een s janken om een reclame, dus…

2. nance89

nance89 Actief lid

28 dec 2011
    495
    0
    0
    ben gastouder bij 3 hele leuke kindjes:D
    roermond
    hoi
    ik kan natuurlijk alleen maar vertellen wat ik van de provera heb gemerkt.. helemaal niks.
    had helemaal nergens last van.
    dus hopen dat dat bij jou ook zo is!
    nou is het natuurlijk bij iedereen anders he.. dus geen garanties
    maar je HOEFT er dus geen last van te hebben.

3. spannendetijden

spannendetijden Fanatiek lid

9 jun 2008
    4.817
    830
    113
    medewerkster management ondersteuning ( en daarbij
    bij mn grote liefdes
    ik had van de provera ook niets of nauwelijks iets gemerkt!!!
    maar het verschild per persoon.
    succes iig

4. betties

betties Fanatiek lid

24 feb 2011
    1.954
    168
    63
    Nu 4 pillen gehad en geloof nog niet echt bijwerkingen. Ik kreeg twee avonden voordat ik begon aan de pillen lichte pijn aan mijn borsten. Nu is dat best flink. Nu dag 20 pas dus moet nog een dag of 8 tot nod. Toch vreemd. Kan net zo goed een bijwerking zijn, maar ik had het al... Hoop heeeeeel erg dat het eindelijk gewoon raak is na twee jaar. Dat zou toch wat zijn! Hoef ik in elk geval dat ellendige onderzoek niet te doorstaan. Please....

Deel Deze Pagina