Hoi Dames, Ik ben zeer benieuwd wanneer jullie beginnen/begonnen zijn om je kindje zindelijk te maken. Hoe hebben jullie dit gedaan en hebben jullie misschien tips voor andere mama's? Bedankt
Niet eerder dan vanaf twee jaar denk ik. Mijn man opperde vandaag al of we niet al een potje moesten kopen.
wij zijn er spelenderwijs soms mee bezig.... Ze vindt de luiers vies en vraagt om het potje of de wc. Ze doet er nog niks op maar ze is er wel mee bezig... We zijn in de zomer langzaam begonnen en toen was ze nog geen 2...het ligt een beetje aan je kindje hoor.
Toevallig begon mijn oma er gister over...dat het vroeger heel normaal was om al rond de 9 maanden de kinderen op het potje te zetten en dat mijn vader al met 1 jaar zindelijk was...hmmmz, nou heb nog niet eens een potje haha
Mijn zoontje poept eigenlijk altijd op vaste momenten (nét na het eten), dus ik zou m op een potje kunnen zetten. Maar goed, of ie het snapt en de koppeling kan maken... ik denk het nog niet hoor! Eerst maar eens de tweede baby op de wereld zetten, wennen aan ons nieuwe leventje en dan met een jaartje of twee eens kijken... Verjaardagscadeau voor 2e verjaardag, een potje!
Hier ook al vroeg begonnen met het potje. Wel spelenderwijs. Vanaf dat ze 1,5 was ging ze na het eten standaard op het potje. Ze gaat ook altijd na het eten douchen dus dan liep ze toch al naakt rond en dan vond ze het prachtig om erop te plassen. Afgelopen oktober gaf ze zelf aan haar luier niet meer om te willen (toen was ze dus 2 j en 3 m) en heb ik hem dus ook maar gewoon af gelaten. Een week lang ff doorgebeten(niet leuk om elke keer extra te moeten wassen etc) maar na een week was ze dus eigenlijk definitief zindelijk.
Ik denk dat ze er vroeger wel snel afwilden met al die katoenen luiers haha Maar goed, oma zei dat ze mijn vader en ooms gewoon ieder uur op het potje zette en dat ze op een gegeven moment zelf naar de wc toeliepen als ze moesten plassen of poepen, dan moest ze ze natuurlijk wel helpen maar ze waren al snel zindelijk...denk dat ik ook maar een potje ga kopen hihi
Hihi nee hoor ´s nachts nog niet! Ze is natuurlijk nog maar net 2 en ze gaat al zo snel dus ik vind het al knap dat ze het nu al zo snel heeft geleerd.... Smiddags valt ze wel eens in slaap op de bank en dan heeft ze dus ook geen luier om en dan stress ik af en toe wel even omdat ik bang ben dat het fout gaat maar dat is nog niet het geval geweest gelukkig
pff knap hoor.....hier zet ik haar ook vaker op het potje...maar ze doet nog niks! Vandaag gaf ze aan, terwijl ik natuurlijk weer eens bv aan het geven was goede timing, dat ze op het potje wilde... Nou ik zei "ga maar potje halen" want die haalt ze zelf...wilt ze opeens niet meer 2minuten later rook ik dat ze had gepoept!! Dus het is een kwestie van tijd denk ik
ik ook niet, hoor ook van mn oma dat ze vroeger kind ook 'snachts om het uur wakker maakten en op het potje/wc zette...
In mijn eerste reactie zei ik pas vanaf twee, maar ik hoor van diverse kanten uit mijn omgeving dat ik nu al best een potje zou kunnen kopen om hem aan te laten wennen. Gaan we maar doen dan...