Gezocht: de ideale pan om pannenkoeken te bakken!

Discussie in 'De lounge' gestart door Jessie80, 18 jan 2016.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Jessie80

Jessie80 VIP lid

3 okt 2009
    6.203
    266
    83
    Afgelopen zaterdag was het weer eens zover. Mijn man was aan het klagen over de pan waarmee we pannenkoeken bakken. Aangezien hij over een kleine maand jarig is, leek me dat wel een mooi cadeau van zijn kinderen...

Dus, nu ben ik op zoek naar de ideale pan om pannenkoeken te bakken. Belangrijk detail: we koken/bakken op inductie!

Kom maar door met jullie tips!

2. Umm85

Umm85 VIP lid

17 jun 2007
    26.310
    248
    63
    Vrouw
    huismama, doktersassistente
    Turkije
    Gewoon een pannenkoekenpan?

3. ShampooL

ShampooL Niet meer actief

Je hebt van de crêpe-pannenkoekenpannen. (leuk woord, pannenkoekenpannen)

4. veense

veense Niet meer actief

Een fatsoenlijke zware pan met wafelstructuur. Die uit de pannenkoekenzaak van mijn schoonouders (met stuk bezemsteel als handvat) was na 30 jaar helaas op, hebben toen 2 nieuwen gekocht bij cook & co.
    Wij hebben nu deze:
    Habonne Koekenpan Elegance - 24cm | Cook&Co

Waren toen wel iets goedkoper per stuk, maar zijn onverslijtbaar en er zijn al honderden pannenkoeken in gebakken. Gebruiken ze ook alleen daarvoor.
    En dan zelf met bloem, melk en ei een fatsoenlijk beslag maken, dan krijg je de meest verrukkelijke pannenkoeken (vindt zelfs mijn schoonvader die dus zelf een pannenkoekenhuis had)

5. fee90

fee90 Fanatiek lid

21 mei 2015
    1.679
    39
    48
    Tefal heeft een hele goede.... Pannenkoekenpan!! Dunne pan, stevig en goede hoek van de rand om de pannenkoeken te draaien. Jaja het is een vak.

6. Luja

Luja Niet meer actief

Ik heb de witte pan van de action... Was 6 euro ofzo en daarin bak ik de beste pannenkoeken ooit :p je zwiept ze daarin makkelijk omhoog en er bakt niks aan

7. Sue87

Sue87 Niet meer actief

Ik heb de jamie oliver pannenkoeken pan van tefal. Prima ding. Ooit eens bij blokker gekocht en gaat al jaren mee.

8. Cellderie

Cellderie Lid

12 dec 2015
    24
    10
    3
    NULL
    NULL
    volgens mij las ik vanmorgen op de scheurkalender (van de quest) dat je een pannenkoekenpan alleen voor pannenkoeken moet gebruiken en verder nergens voor. En alleen afspoelen met water. ;)

9. sillies

sillies Fanatiek lid

15 aug 2013
    3.182
    1.393
    113
    Dat zou best eens kunnen! Ik bak pannenkoeken in 2 pannen tegelijk. De ene van Tefal, de andere is een goedkope pan van Le Chef (Blokker). De pannenkoeken in de Le chef zijn beter en bakt ook beter. Maar die pan gebruik ik alleen voor pannenkoeken en gaat niet in de vaatwasser. Ik was hem wel af met afwasmiddel.

10. Polletjepiek

Polletjepiek Niet meer actief

De 365 van Ikea. Ideaal.

11. Desjavu

Desjavu Actief lid

29 dec 2015
    306
    0
    0
    Mijn pannen zijn van de action, waarom ook niet!?
    Zijn erg goede pannen en wellicht ook voor pannenkoeken :D

12. bosi333

bosi333 VIP lid

1 aug 2006
    37.264
    6.789
    113
    Hier ook action ervaring...super goede pannen...goedkoop en altijd mooie pannenkoeken

13. Marti

Marti Fanatiek lid

18 apr 2014
    2.384
    867
    113
    Ik gebruik gewoon 2 van de goedkoopste kleine koekenpannen die ze hebben bij de Ikea. En ik vind ze ideaal.

14. Polletjepiek

Niet alle koekenpannen kunnen op inductie, de goedkoopste van Ikea in ieder geval niet, dan trekken ze krom.

15. veense

veense Niet meer actief

Ik gebruik ze ook alleen voor pannenkoeken.
    Stop ze wel gewoon in de vaatwasser.

16. Syane

Syane VIP lid

21 aug 2013
    12.238
    11.816
    113
    Weer wat geleerd :) er bestaan pannenkoekenpannen... hahaha

17. Sneeuwvlokjes

Sneeuwvlokjes Fanatiek lid

12 mrt 2014
    2.131
    1.210
    113
    Deze heb ik ook. Prima pan. En betaalbaar.

18. Shendari

Shendari Fanatiek lid

28 jul 2012
    1.628
    29
    48
    Ik heb wel eens gelezen dat je de beste pannenkoeken bakt in een 'slechte' koekenpan :)

19. Polletjepiek

Da's onzin.

Ik gebruik mijn koekenpannen overal voor en ze gaan ook gewoon in de vaatwasser.

De reden dat vaak de (eerste) pannenkoek(en) mislukken is dat de pan (nog) niet heet genoeg is.

20. Florina

Florina Fanatiek lid

24 jan 2015
    2.729
    1.165
    113
    In ieder geval niet de roze koekenpan van de Hema.. allemaal mislukt :p terwijl ik toch altijd goed pannenkoeken kan bakken. Ikea 365 koekenpan vond ik wel heel fijn!

Deel Deze Pagina