Interessant artikel

Discussie in 'Mama en gezin' gestart door Carino, 7 mrt 2016.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Carino

Carino Fanatiek lid

2 feb 2011
    4.277
    0
    36
  2. ikkie97

ikkie97 VIP lid

7 mei 2011
    10.992
    4.008
    113
    Heb het ook even gelezen, interessant inderdaad!
    Heb alleen wel het idee dat het vooral over oudere kinderen gaat, moet nog even bedenken hoe ik het verband ga zien met een peuter en een dreumes, nog maar eens rustig lezen denk ik. Ik geloof wel dat ik mij er aardig in kan vinden, vooral het stukje van 'een ander deel van je brein gebruiken' dus niet meteen in emotie reageren maar eerst een plan hebben. Ik zit soms wel eens 's avonds op de bank over bepaald gedrag na te denken, waar het vandaan komt en hoe ik daar nou het beste mee om zou kunnen gaan. Ook waarom ik mij aan bepaald gedag erger, of dat echt nodig is, of ik het wel reeel zie, etc

3. Niekepiek

Niekepiek Niet meer actief

Ik persoonlijk vind het allemaal wat te ver gezocht.
    Ik ben ook halverwege afgehaakt.
    Zelf ben ik meer van het handelen vanuit je eigen gevoel en het anticiperen op het moment i.p.v. vanuit een plan van aanpak of een bepaalde richtlijn.

4. ikkie97

ikkie97 VIP lid

7 mei 2011
    10.992
    4.008
    113
    Zo ben ik ook, ben redelijk pragmatisch ingesteld. Ben dan ook niet echt super consequent, maar ik vind dat dat ook niet altijd hoeft. In sommige situaties zeker wel, maar ik vind ook dat je van je 'regels' af moet kunnen wijken, beetje flexibel omgaan met de regels zorgt juist ook voor ruimte.
    Maar als ik tegen bepaalde dingen steeds blijf aanlopen vind ik het zeker zinvol er eens even wat verder over na te denken.

Deel Deze Pagina