gezocht DE tip voor een aangekoekte pan

Discussie in 'De lounge' gestart door Angel Eyes, 27 jan 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Angel Eyes

Angel Eyes Niet meer actief

nee :(

ik heb geprobeerd cola koken --> werkte niet
    vaatwastablet pruttelen --> werkte niet

mijn vriend heeft me nog lekker in de maling genomen. hij zegt weet je wat goed werkt een rauw ei... ik keek hem vragend aan, maar ben bereid alles te doen. dus ik tik een eitje stuk in de pan en begin te poetsen.
    ligt ie me toch in een deuk. pfff wat heb ik daar nou aan.

maargoed denk dat we maar een nieuwe pan moeten kopen.

in ieder geval bedankt!

2. Bluesky

Bluesky VIP lid

1 okt 2007
    5.941
    0
    36
    Verzorgende-IG
    Heerewaarden
    :) :) :) En de moraal van het verhaal: Nooit, maar dan ook nooit huishoudtips van een man aannemen....

:oops: Ik lach je niet uit hoor.. Ik lach je toe.. :D

3. nienke70

nienke70 Fanatiek lid

16 aug 2006
    1.149
    0
    36
    probeer nou eerst maar even DASTY!

voor die 1,89 die een fles kost heb je geen nieuwe pan en bij mij werkt het ook prima als de boel aangekoekt is.

4. DaisySanches

DaisySanches VIP lid

20 jan 2007
    12.361
    0
    0
    Amsterdam
    Ipv cola soda.

5. Angel Eyes

waar koop ik dasty

6. nienke70

nienke70 Fanatiek lid

16 aug 2006
    1.149
    0
    36
    bij de wibra

het is een ontvetter, beetje agressief maar een pan kan dat heel goed hebben hoor!

ff een paar uurtjes in laten weken en je hoeft niet eens kracht te zetten om de pan schoon te schrobben.

gebruik het praktisch voor alles, zeker in de keuken is ie dagelijks aanwezig.

alleen oppassen dat je het niet onverdunt op geverfde oppervlaktes spuit want dan krijg je strepen omdat het uitbijt.

tegenwoordig hebben ze bij de wibra ook aparte flessen voor de badkamer e.d. maar je moet dus de standaard gele fles hebben.

7. DaisySanches

DaisySanches VIP lid

20 jan 2007
    12.361
    0
    0
    Amsterdam
    Vind het geen agressief spul, doet me denken aan groene zeep, maar het is ideaal spul, werkt erg goed, en kost bijna niks voor wat het kan.

8. Bluesky

Bluesky VIP lid

1 okt 2007
    5.941
    0
    36
    Verzorgende-IG
    Heerewaarden
    Zit Dasty weer in het assortiment? Yay! :D Ik heb het tot een paar jaar geleden ook gebruikt, en toen was het ineens uit het assortiment, aldus de verkoopster van de Wibra... Ik kom er verder nooit, omdat er hier geen in de buurt zit, maar ik ga straks mijn moeder maar eens bellen om een voorraad in te slaan... :D Geweldig spul! veel beter dat al die andere (dure) rotzooi.

9. Enise

Enise Fanatiek lid

4 jan 2007
    3.996
    0
    0
    Noord-Holland
    Hey Angel Eyes,

Ik heb pannen van Demeyere en kreeg er reinigingscreme erbij van het merk Demeyere. Deze is ideaal voor het schoonmaken van brandvlekken op pannen.

Mijn moeder was haar pan ook vergeten op het vuur en was helemaal zwart geworden. Ook alles geprobeerd maar niks werkte. Toen heb het middel van Demeyere geprobeerd en hij was super schoon geworden!

Hij kost wel 8 euro en is alleen verkrijgbaar bij dure pannenwinkels zoals Heemskerk..

10. Enise

Enise Fanatiek lid

4 jan 2007
    3.996
    0
    0
    Noord-Holland
  11. nienke70

nienke70 Fanatiek lid

16 aug 2006
    1.149
    0
    36

ik bedoelde eigenlijk met agressief dat je het beter niet onverdund op geverfde oppervlakten kan spuiten omdat je dat druppelstrepen krijgt van het snelle uitbijten van dit product.

op alle andere materialen zoals gasfornuis, koelkast, tegeltjes e.d. spuit ik het wel onverdund op.

12. DaisySanches

DaisySanches VIP lid

20 jan 2007
    12.361
    0
    0
    Amsterdam
    Heb het toevallig eigenlijk nooit op geverfde oppervlaktes gespoten... gebruik het overal op... echt superspul :D.

Ik heb overigens ook een verbrande pan... (water was opgekookt, en rundvlees er in verbrand :oops:) heb nog niet met soda geprobeerd, zal ook eens Dasty erin spuiten.

13. Angel Eyes

nou ik heb Dasty gekocht. was in de aanbieding met een gratis navulflacon en wasdroger doekjes gratis.

ik heb de pan ingespoten. nu afwachten.
    *wordt vervolgd*

14. tweeling

tweeling Fanatiek lid

9 sep 2006
    3.579
    0
    0
    mama van 2 meiden!
    en...?

*grappig grapje van je man*

15. Wup

Wup Fanatiek lid

23 apr 2007
    4.912
    1
    36
    wat misschien ook nog wel wil helpen is een steradent bruistabletje (die voor het kunstgebit) er in doen met een klein beetje heet water en laten staan. Moet je waarschijnlijk wel een aantal keer herhalen.

Het werkt iig prima voor de thee en koffie aanslag.

16. Angel Eyes

nu meiden, de pan ligt in de vuilnisbak. ben erg gefrustreerd geraakt zelfs dusty werkte niet. flinke laag ingespoten en laten inweken. daarna geschrobd.... :(

verder is dasty wel perfect voor het aanrecht enzo. dus geen miskoop.
    ,maarja denk dat de pan TE erg verbrand was.

in ieder geval bedankt voor alle tips.

17. tweeling

tweeling Fanatiek lid

9 sep 2006
    3.579
    0
    0
    mama van 2 meiden!
    tjee jammer :cry:

ach ja weer een goede reden om te gaan shoppen :D

Deel Deze Pagina