onenigheid op kdv, school of andere oppas?

Discussie in 'Peuter en kleuter' gestart door mamazeyad, 23 jan 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. mamazeyad

mamazeyad Niet meer actief

ik voel me vaak erg naar als ik iets vraag op het kinderdagverblijf. ik krijg vaak een hele rare reactie terug (dat vind ik dan;)).

vanmorgen vroeg ik op het kinderdagverblijf of ze me zoontje iets minder lang willen laten slapen omdat hij 's avonds sinds een paar weken heel moeilijk in slapen komt. op de dagen dat hij niet naar de kdv gaat doet hij ook geen middag dutje meer, alleen als ik zie dat hij heel moe is. nou was het antwoord van de leidster: Wij laten de kinderen gewoon slapen zolang ze willen!:( ik snap dat hij door alle indrukken wel een dutje nodig heeft maar als je hem laat gaan, slaapt hij zo 2 uur achter elkaar door en het is vooral voor hem zelf erg vervelend dat hij 's avonds niet kan slapen.

en ook een tijdje geleden. ik was naar het consultatiebureau geweest na een jaar lang daar niet meer geweest te zijn. nou bleek hij drie kilo aangekomen te zijn en woog 16,4 bij 95 cm. volgens die vrouw erg zwaar. die vrouw zelf zei wel dat je het niet aan hem kan zien maar dat ik wel moet opletten. meestal doen de adviezen van het consultatiebureau me niet zo heel veel. hier schrok ik toch wel van omdat in mij familie veel mensen overgewicht hebben en ik zelf vecht ook al jaren met mijn gewicht en dat wil ik echt niet voor mijn kind. dus ik vraag op het kinderdagverblijf of ze ook willen opletten maar ik krijg er geen reactie van en ze kijken me alleen raar aan. kom ik hem die middag ophalen zegt ze: "ja hij vond de ontbijtkoek zo lekker, hij heeft wel 5 stukken op". :$ er word gewoon totaal niet naar me geluisterd:(

en zo ook een keer kom ik mij zoontje ophalen en hij heeft andere kleren aan dus ik vraag heeft hij een ongelukje gehad. weer een reactie : ja hij kwam vanmorgen heel vies binnen! dus ik zeg: nou me zoontje komt nooit vies binnen en vanmorgen toen ik weg ging was ze luier nog helemaal schoon. en toen zei ze: nou dat kan niet hoor! ik werd gewoon letterlijk voor leugenaar uitgemaakt.

nou gaat me kleine in april naar een andere kinderdagverblijf maar ik weet echt niet of ik het nog lang netjes kan houden:(

iemand dit ook wel eens?

2. mamazeyad

sorry voor het lange verhaal:)

3. Saskia78

Saskia78 Niet meer actief

Hm wij hebben gewoon eetafspraken gemaakt. Die hingen in de keuken bij de andere dingen zoals "enkel halal" of "allergisch voor iets". Zo hadden wij "max 2 boterhammen". Ging weleens mis als er warm werd gegeten maar meestal ging het prima.
    En ook over slapen konden gewoon max. tijden worden afgesproken.
    Desnoods mocht ze dan op de bank uitrusten als ze echt slapend aan tafel zou zitten. Gewoon lekker onder een dekentje.

4. Cygnet2

Cygnet2 Niet meer actief

Ik vind dit heel vreemd en zou ook veel bezwaren maken tegen deze manier van communiceren!

5. Done

Done Fanatiek lid

5 jan 2009
    2.634
    0
    0
    Huismoeder
    Ik zou een klacht indienen!
    Een kdv hoort rekening te houden voor zover dat redelijk en mogelijk is met de wensen van de ouders en in mijn ogen is het gene wat jij als ouder vraagt totaal niets raars of onredelijks!

6. Gentle

Gentle VIP lid

10 okt 2007
    6.979
    1
    36
    Overijssel
    Ja, dat van je KDV vind ik wel een beetje apart. Zeker als je net vraagt of ze er een beetje op willen letten, en dan heeft hij zoveel koek op... Ik hoop dat je nog wat afspraken kunt maken tot die tijd, want zo breng je hem er ook niet met een gerust hart naartoe! Misschien een gesprek aangaan met de leidinggevende?

7. chrystel73

chrystel73 VIP lid

9 jan 2009
    6.300
    2.568
    113
    evt overgewicht of niet 5 stukken ontbijtkoek vind ik sowieso belachelijk!!

En als ik aangeef dat Fleur niet langer dan anderhalf mag slapen omdat ze anders 's avonds de hele tent op zijn kop zit snappen ze dit helemaal. Ze vragen er juist zelf om.

Zo zeker aangeven bij de leidsters dat je dit vervelend vind. Land het niet bij ze ( wat ik vermoed ) leidinggevende aanspreken.
    Ik denk niet dat je de enige ouder bent die er last van heeft

8. mamazeyad

Bedankt voor de reacties.gelukkig vinden jullie dit ook raar, ik begon al aan me zelf te twijfelen. Er zijn door verschillende ouders al klachten ingediend maar helaas veranderd er niets. ik moet ook eerlijk zeggen dat ik heel blij dat me kleine daar weg gaat, het is echt geen leuke kdv. ze hebben ook altijd een nieuwe inval kracht en toen mijn zoontje nog heel klein was kwam ik een keer binnen en hij was echt heel erg overstuur . Waren ze al 1,5 uur te laat met hem voeden.
    Nu mogen de kinderen ook onbeperkt eten en dat vind ook niet fijn. hij mag best iets extra's maar hij hoeft niet vol gepropt te worden vind ik. als ik hier iets op zeg kijken ze me alleen raar aan en krijg ik geen reactie:x

9. tulip

tulip Niet meer actief

stond er niks in over het pedagogisch beleid toen je je aanmeldde op dit kdv. Wat beperkt of onbeperkt eten kan een onderdeel van het pedagogisch beleid zijn. Net zoals hartig/zoet en hoe daarmee om gegaan wordt.
    Ook met slapen e.d.

10. mamazeyad

ik heb net nog even gekeken maar zo'n beleid hebben ze niet. ik had er eerlijk gezegd nog nooit van gehoord dat sommige kdv's zo'n beleid hebben! hier in het beleid staat duidelijk: wij overleggen met ouders en respecteren de ouders keuzes. in de andere groepen gaat dat volgens mij ook goed. de groep van mijn zoontje is er al meerdere malen ouder avonden geweest door klachten van comunicatie met de ouders. maar ik zie niet veel verandering helaas:(

11. MvS

MvS VIP lid

19 okt 2008
    5.563
    1
    36
    Wat bizar....!! Ik zou hier ook zo snel mogelijk weg zijn, zeg. Bah!

Op ons KDV gaat echt alles in overleg. Slapen, eten, spelen, etc. Over alles kan overlegd worden en evt op- of aanmerkingen van ouders worden uiterst serieus genomen, hoe onzinnig iemand ze diep van binnen soms misschien ook vindt ;) Maar als ik zou aangeven dat ze bij Sil de rem erop moesten gooien met eten, dan zou dat zeker weten gebeuren. Ws zijn zij er dan zelfs strenger in dan ikzelf, maar zo hoort dat ook, vind ik.

12. mamazeyad

ik hoopte eigenlijk ook dat het wel zou veranderen door alle klachten. ik vond het eerst zielig voor mijn zoontje dat hij weer op een andere plek moet wennen, maar ik denk nu dat het op een andere plek veel leuker voor hem zou zijn. helaas hebben ze een lange opzegtermijn en hij moet nu nog twee maanden blijven. ik ga er wel voor zorgen dat ze die laatste twee maanden niet meer over me heen lopen.

13. Saskia78

Saskia78 Niet meer actief

Mja je hebt die 2 maanden in ieder geval geen last van het idee dat je voorlopig met ze door moet. Dat scheelt een hoop.
    Zit net nog eens terug te lezen en 5 plakken ontbijtkoek... Dat zal een stevige luier zijn.

14. mamazeyad

zoveel ontbijtkoek is ook absurd. ja hij vind het lekker maar dan is 1 en max 2 plakjes toch wel genoeg. en ik had die ochtend nog gevraagd of ze een beetje willen opletten:x maar ja ik vind het ook wel fijn dat hij nog maar twee maandjes hoeft.

15. mamavanmeisje

mamavanmeisje Fanatiek lid

17 jan 2010
    3.076
    0
    0
    Hebben jullie geen overdrachtsschriftje?
    Daar zou ik het inschrijven en hun ook in laten schrijven.
    Tja, raar verhaal hoor, kan toch niet! gelukkig nog maar 2 mnd te gaan.

16. mamazeyad

Nee overdrachtschrift hebben ze niet. volgens mij wel voor de kleintjes tot 6 maanden sins kort. toen mijn zoontje nog klein was gaven de invallers hem ook vaak de verkeerde melk omdat er nergens stond wie wat krijgt. ik ben nu ook echt aan het aftellen;)

17. Krabje

Krabje Fanatiek lid

8 dec 2011
    3.546
    2.016
    113
    IK ben zelf werkzaam op een kdv.
    Dit wat er nu gebeurd kan absoluut niet! Ga op je strepen staan! Jullie zijn de ouders, leidsters moeten meegaan in jullie visie! Jullie niet in dat van hun.
    Ik zou eisen dat ze met jullie visie meegaan, of zorgen dat het personeel erin meegaat. Als dat met een week of 2 nog niet het geval zou zijn, zou ik mijnkind er gelijk afhalen. Als hun er niks aan doen moeten ze het ook maar bekijken met 2 maand opzegtermijn. Dan maar 50/50 doen. Jullie een maand en hun een maand.

Succes.

18. mamazeyad

Ik heb al met het hoofdkantoor gesproken maar ze mogen de opzegtermijn niet verkorten. ik heb vaak me boos heid over dit soort dingen voor me gehouden maar ik merk nu dat ik dat niet lang ga houden. ik denk ook dat de volgende keer dat iemand wat tegen mij zegt dat ie de wind van voren krijgt (natuurlijk niet waar kinderen bij zijn) ik studeer nu zelf voor pedagogisch medewerker kinderopvang maar ik hoop dat ik nooit op zo'n opvang hoef te werken!

19. cupcakes

cupcakes Fanatiek lid

28 sep 2006
    2.574
    4
    38
    Midden van NL
    Wat raar zeg!

Hier slaapt mn zoontje sinds een tijdje ook minder en thuis vaak niet. Maar bij het KDV vragen we of ze hem niet langer dan een uur in bed willen laten liggen en dat is prima. Dat doen ze ook steeds.

's middags krijgen ze altijd een beker yoghurt tussendoor en een tijdje terug had hij wel 2 of 3 bekers op omdat hij erom bleef vragen, met als gevolg dat hij geen avondeten lustte. De eerst volgende keer meteen aangegeven en ze letten er nu op dat hij max 1,5 beker krijgt.

Verder letten ze met eten altijd wel op, maar waarsch. omdat yoghurt wel gezond is dachten ze dat het niet zo'n probleem was.

De reacties die jij krijgt vind ik wel erg vreemd.

Deel Deze Pagina