https://www.ad.nl/buitenland/commissie-adviseert-na-schietpartij-school-vs-bewapen-leraren~a59c1a1d/ Echt, mijn mond valt open bij het lezen van dit bericht ........... Zijn ze helemaal ... geworden????? Te bizar voor woorden!
Het eerste wat in mij op kwam was, totdat er een leraar doordraait of een leerling het wapen afpakt denken ze ook nog dat het een uitstekend plan is..
Dé oplossing heb ik ook niet. Maar ik denk wel dat wapens verbieden in zijn totaliteit een oplossing zou kunnen zijn. Maar goed, dat zul je in de VS ws niet voor elkaar krijgen.
Oftewel de niet werkend bewezen 'good guy with a gun' theorie.. ik weet niet eens meer hoe ik moet reageren op het meeste nieuws uit de USA.
Onze samenleving / cultuur is (gelukkig!) zo anders dan in de VS, dat hiervan inderdaad onze kaken op de grond vallen. Overigens vinden een hoop Amerikanen dit zelf ook helemaal niks hoor. Een klein groepje machtige lobbyisten heeft de politiek daar flink in de tang. Als het hier ooit zo ver zou komen, stop ik met werken en ga ik mijn eigen kinderen thuis les geven.
Dat opperde Trump meteen al na de laatste beschieting op school. IPV verbieden waar hij heel erg tegen is nog meer wapens. Ben benieuwd wanneer de eerste leraar die overspannen is zijn pistool trekt ( En wat een tegenstelling met Obama ...)