prinsjesdag!

Discussie in 'Films, televisie en nieuws' gestart door 2jees, 16 sep 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. 2jees

2jees Niet meer actief

Ik open m alvast ;) Ik ga even kijken straks straks hoe ze er uit zien! Vind dat altijd geweldig. En daarna eens horen hoe het zal gaan met de veranderingen ;) Al veel uitgelekt.

2. dochters

dochters Fanatiek lid

11 jul 2013
    4.894
    15
    38
    Vrouw
    Het loopt wel storm hier! :D

3. AnneThamar

AnneThamar Niet meer actief

4. diaan1982

diaan1982 Fanatiek lid

8 okt 2009
    3.212
    1
    0
    Bagger dus, wij gaan erop achteruit en hun loonsverhoging, en het huis word eventjes opgeknapt voor 25miljoen!!!!!!

5. bosi333

bosi333 VIP lid

1 aug 2006
    37.265
    6.790
    113
    Ja...het klinkt altijd zo belachelijk dan uit de mond van een multimiljonair...dat je als onderdanen maar even de broekriem aan moet...maar zelf dan toch even 25 miljoen uitgeven....

Maar ja.... zo is het leven van een onderdaan en de koning...

6. TempusFugit

TempusFugit Niet meer actief

Ik snap wel waarom het niet zo druk is hier. Het komt er toch altijd op neer dat we er op achteruit gaan, geen verrassing. Heb ook maar gewoon niet gekeken.. om mezelf de ergernis te besparen.

7. adi

adi Niet meer actief

Ik heb de plannen zojuist in grote lijnen doorgelezen...

Wie bedoelen jullie onder 'WIJ gaan achteruit'? Op basis van de begroting en de verwachtingen op dit moment is voor alle bevolingsgroepen een kleine vooruitgang begroot..
    Ik vind de begroting 2015 eindelijk wat lichtpuntjes bevatten ten opzichte van voorgaande jaren.

8. bosi333

bosi333 VIP lid

1 aug 2006
    37.265
    6.790
    113
    De zorg denk ik

9. 2jees

2jees Niet meer actief

Ja ik dacht ook dat we niet achteruit gingen?

Ik heb het ceremonieel en de hoedjes wel even gekeken hoor, mooi! :)

10. sneeuwklokje22

sneeuwklokje22 Niet meer actief

Wij gaan er 28 euro per maand op achteruit. Ze maken gewoon alles kapot! En maar zeuren dat je wel die nieuwe auto moet kopen, wel investeren. Hoe dan in godsnaam? Alles word je afgemomen. Ook de ouderen gaan er flink op achteruit!

Kijk naar je situatie op

Nibud.nl prinsjesdag, onderaan

11. adi

adi Niet meer actief

Ik zie het toch anders, er worde eindelijk geld geïnvesteerd in werkgelegenheid, werken wordt beloond (arbeidskorting omhoog, ib omlaag), ze willen een structurele oplossing voor kinderopvang vinden..
    Er wordt weer geïnvesteerd in onderwijs..

Voor ouderen zijn de plannen redelijk budgetneutraal.

12. Alf

Alf Niet meer actief

Met je eens Adi

13. 2jees

2jees Niet meer actief

O, ahum wij gaan er dus 53 euro op achteruit per maand. :( Mijn man verdient alleen. Balen! Maar ook dit zal wel weer goed komen, we kijken al waar we nog meer kunnen minderen.

14. Aszz

Aszz Niet meer actief

Wij gaan -2 er op achteruit, volgens de berekeningen. Daar kunnen we gelukkig wel overheen komen.

15. lea

lea Fanatiek lid

Wij ook....:( werken zit er voor mij ook echt niet in en dus geen inkomen.... Maar net wat je zegt, zal wel weer goed komen. Maar eens kijken waar nog te minderen.....lastig uit te zoeken aangezien er nog een kindje bijkomt.....:cool:. We zien wel waar het schip strand......

16. xbabyxdx

xbabyxdx Niet meer actief

Wij gaan er -19 op achter uit.

Wat moet ik er verder op zeggen?
    Er zitten zeker goede veranderingen bij.
    Maar niet alles is OK!
    Goed.... ze kunnen ook niet ieder mens blij maken.

17. diaan1982

diaan1982 Fanatiek lid

8 okt 2009
    3.212
    1
    0
    Wij 53,_ per maand erop achterruit......
    Ik snap wel dat er wat moet gebeuren,en wij zijn geen profiteurs ofzo
    Mijn man werkt zich dood...ik kan niks vinden,en wil ook niet pers nu
    Ik ga weer studeren namelijk.
    Maar wow he...…..ik zag in het lijstje 2 verdienste die al goed verdienden die er op vooruit gaan:$

Waarom niet allemaal een beetje inleveren,naar mijn idee eerlijker

18. jada08

jada08 VIP lid

14 jan 2009
    7.567
    332
    83
    Ik ga er 168 euro per maand op vooruit volgens het Nibud

19. bosi333

bosi333 VIP lid

1 aug 2006
    37.265
    6.790
    113
    Heerlijk Jada08... wauw..

Hier misschien 8 euro op achteruit...maar dat wordt wel weer rechtgetrokken door loonsverhoging

20. sneeuwklokje22

sneeuwklokje22 Niet meer actief

Precies Diaan!
    En het is voor mij "maar" 28 euro per maand maar wel dik 300 euro per jaar! Daar bovenop komt natuurlijk dat je eigen risico weer omhoog gaat, hoogstwaarschijnlijk nog de premie van de zorgverzekering.

En de kinderopvang stabiliseren? Waar haal je dit weg? Ze hebben beloofd aan ouders, ondernemers en kinderen dat ze dit zouden doen. Wat meer investeren om alles weer op de rit te krijgen. Alleen de uurprijs word geïndexeerd maar dit was al bekend, ze gaan verder niks doen met de kinderopvang. De bezuinigingen zouden ze 200 miljoen opleveren, ze hebben 30 miljoen extra er aan overgehouden. Als wij moeten investeren moeten zij dit zeer zeker ook!

Tuurlijk hebben ze ook goeie plannen hoor! Begrijp me niet verkeerd. Zo langzamer hand ben ik toch wel een beetje het vertrouwen kwijt dat hier wat van terecht komt. Meer dan de helft van de Nederlanders geeft toe niet of moeilijk rond te kunnen komen. Voor deze mensen komen klappen giga hard aan! Ik ben benieuwd wat ze gaan doen voor de mensen die onverkoopbare huizen hebben. Ik woon in aardbevingsgebied en denk maar niet dat je je huis kwijt raakt voor een prijs waaraan je geen of weinig schulden overhoud! Als je hem überhaupt kwijtraakt. De banen zijn ver te zoeken dus deze mensen komen gigantisch in de knoei hier...

Deel Deze Pagina