Ik had een bijdrage aangevraagd bij DUO(DUO/Homepage) voor beide kinderen voor 't komende schooljaar. De 1 gaat van 2 Gymnasium naar 2 Havo,en de ander start in 1 Mavo. Voor de oudste heb ik voor schooljaar 2009/2010 het bedrag gekregen,maar voor 2010/2011 was de ouderbijdrage niet zo gek hoog dat we die makkelijk zelf hebben kunnen betalen. Nu kreeg ik vandeweek bericht dat ik niks krijg omdat volgens hun het soort onderwijs niet in aanmerking komt voor zo'n bijdrage.
je moet gewoon duidelijk uiteenzetten waarom jij bezwaar maakt. Daar is geen algemene richtlijn voor. Succes!
Ook vermelden tegen welk besluit je bezwaar maakt, dus het kenmerk plus de datum van de brief. Desnoods ook even een kopie van de beslissing toevoegen. Verder inderdaad aangeven waarom je bezwaar maakt, duidelijk aangeven voor welk(e) kind(eren), wat voor soort onderwijs etc.
Ik denk eerlijk gezegd niet dat bezwaar maken zin heeft, zie link: DUO – IB-Groep/Tegemoetkoming ouders Havo en Mavo lijken mij regulier onderwijs, waarvoor dus geen tegemoetkoming meer mogelijk is. Mocht je alsnog bezwaar willen maken, dan moet je je NAW-gegevens en correspondentie/registratienummer vermelden, de datum van de beslissing waartegen je bezwaar maakt, en de reden waarom jij bezwaar maakt. Meer hoeft er in feite niet in.