DE tip tegen fruitvliegjes gezocht!

Discussie in 'De lounge' gestart door Dani84, 6 aug 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Dani84

Dani84 Niet meer actief

Wie heeft voor mij DE tip tegen fruit vliegjes. ik heb alles al geprobeerd.

Ik poets alles met Dettol, mn huis is spik en span ;) (voor zo ver dat kan met 2 ukkies)

de keuken schoon leeg elke dag de prullebakken (in keukenkastje)
    laat niks op aanrecht staan maar zet alles in de vaatwasser.
    heb al 2 lok bekertjes staan met zoete drank celevaan erover en gaatjes erin.. dat werkt wel want er zitten er al kweet niet hoeveel in..

Net ben ik ze met de stofzuiger te lijf gegaan (heb een zonder zak) en ze vlogen er buiten toen ik em leegde boven de container weer weg dus had er ardig wat gevangen.. :D

Maar je hoeft je maar om te draaien of ze zitten erweer.
    Nu had ik een biologische spray tegen vliegend ongedierte zelfs dat helpt geen zier!! ja 2 tellen..

heb geen fruit op de fruitschaal maar in de koelkast..
    Heb net de ramen gelapt gestofzogen en gedweild keukenkastjes schoon.. ze blijven maar komen..
    Heb alle dingen op google bekant al geprobeerd..

Wie heeft er nog DE tip?
    bedankt!
    Groetjes, Danielle

2. 2011

2011 Actief lid

16 feb 2011
    141
    0
    0
    Een bakje azijn met een paar druppeltjes afwasmiddel erdoor gemengd schijnt te helpen, ik heb het zelf niet geprobeerd, maar misschien helpt het....??

3. Sarah84

Sarah84 VIP lid

21 jul 2008
    6.665
    1
    0
    Student en moeder
    Dordrecht
    Verschikkelijk he!?

Wij hebben ook een plaag.

Ik heb gisteren weer vanalles weggegooid en verhuisd naar de koelkast. Nu heb ik er nog niet zoveel gezien.

Maar ik lees dus even mee....

4. paloe

paloe VIP lid

13 jan 2010
    7.473
    1
    0
    werkende student
    ik lees idd ook mee... rotbeesten!

5. zilvervosje

zilvervosje Fanatiek lid

30 jul 2009
    3.133
    3
    38
    docent
    Midden van Nederland
    Oh, ik lees mee..... rotbeestjes zijn het! Ligt er niet toch stiekem ergens iets van fruit, een plant/water in de plantenbak, wat gemorste siroop (oid)? Wij hebben ze ook en ik kom er ook niet vanaf. Kan niet wachten tot het seizoen weer voorbij.

6. Saskia78

Saskia78 Niet meer actief

Mja ook hier zijn ze gespot :(

Ze lusten ook koffieprut trouwens..
    En tja ze kunnen vooral niet tegen kou Maarja dat is lastig op dit moment :)

7. ivfje

ivfje Bekend lid

25 feb 2011
    719
    0
    0
    NULL
    NULL
    vliegen houden niet van verse basilicum dus hier regelmatig een paar iets gekneusde blaadjes in de vuilnisemmer, weet niet of het werkt om de plant dus ook op je aanrecht neer te zetten (staat hier buiten)

8. Moekje

Moekje Fanatiek lid

29 apr 2012
    1.021
    1
    38
    NULL
    Zuid-Holland
    Ze zijn serieus dol op koffie! ban dus alle koffie, dus ook de gebruikte pads of filters uit je huis.
    Wij hadden zo'n plaag op t werk en het bleek echt door de koffie te komen!
    Tip: als je een lege melkpoeder doos heft van nutricia met zo'n klepje gooi daar je gebruikte koffie in de doos sluit goed af en daardoor verspreid de geur zich niet

9. Devilschase

Devilschase VIP lid

1 dec 2007
    21.158
    8.135
    113
    Generaal zonder leger.
    Flevoland
    ik heb een keer een fles met een laagje rode wijn erin (3cm ongeveer) neergezet, komen ze als een malle op af, zet hem neer op de tafel, en kijk morgenavond eens... ik had echt 100en dode vliegen.

10. Dani84

Dani84 Niet meer actief

dank jullie wel ja echt rotbeesten. Wij drinken ook veel koffie en idd veel koffiepads! ik ga idd eens een afgesloten bak / emmer gebruiken voor de koffieprut! thnx. De senseo maar ik ook steeds schoon,

roosvicee er staat hier een tuitbeker van zoonlief met roosvicee daar gaan ze ook op zitten bah!

Oh en ben niet zon liefhebber van rode wijn maar kan wel een klein flesje kopen ;)

11. maffedoo

maffedoo Actief lid

6 dec 2011
    301
    0
    16
    ergens
    Wij hebben gewoon een bus van Vapona gekocht voor vliegend ongedierte....hier hadden we ook een plaag, zaten zelfs op het raam.... 1 x spuiten en ze waren allemaal dood! Tot nu toe geen last meer gehad

12. Elena22

Elena22 VIP lid

10 feb 2010
    8.110
    1.795
    113
    Kraamverzorgende
    Wij hebben een bakje met azijn en wat afwasmiddel vlak bij de fruitschaal gezet en in de keuken staat verse basilicum, werkt hier allebei heel goed :)

13. Anna009

Anna009 VIP lid

30 mei 2008
    9.900
    5.217
    113
    Home
    dit dus

helpt perfect

14. Cynnie1984

Cynnie1984 VIP lid

25 feb 2009
    6.014
    141
    63
    R'dam
    Fruitvliegjes houden niet van de geur van kruidnagel ik had er ook eent ijdje last van en heb toch een schoteltje met een stuk of 10 kruidnagels erop en ze zijn gewoon WEG :) bij mij dus geholpen!

15. Dani84

Dani84 Niet meer actief

Gewoon witte natuurazijn??
    Ik ga eens kijken of ik kruidnagels heb. heb wel peperkorrels :p maar dat zal wel niet helpen..

top bedankt!
    ga t eens proberen!

16. MamaVanGilani

MamaVanGilani Niet meer actief

Ik heb t ook een keer gehad! 4 jaar geleden zomers! Het krioelde!! Alles geprobeerd!! Opgezogen die krengen, smorgen zaten ze erweer!! Wat bleek.. lag een zak aardappels verstopt in de kelder.....
    die weggegooid en de vliegjes ook weg :)

17. Loesie1982

Loesie1982 VIP lid

25 dec 2008
    5.486
    0
    0
    Juffrouw
    Overijssel
  18. Dani84

Dani84 Niet meer actief

Dan moet ik op zoek naar die ;)
    ga morgen gelijk kijken bij de Etos thnx!

19. Lov23

Lov23 Niet meer actief

Wijn in een glas doen...daar vershoudfolie overheen trekken...gaatjes erin prikken. Ze kruipen erin maar komen er niet meer uit...werkt altijd perfect hier.

20. mama suus

mama suus VIP lid

18 aug 2008
    7.510
    188
    63
    somewhere
    blijfen zuigen!!!!!!! spuiten en meppen hahah

ik had het al in mrt voor de vak een klein beetje toen midweekje weg en hele vleor was zwart brrrr. heeft hier wle ff geduurt voor de echt allemaal wegwaren. af en toe zag je dan nog een enkeling duurt gelof ik 8 dagen voor eitjes uitkomen dus een wk ben je zowiezo bezig....

Deel Deze Pagina