Bruidsbloemen

Discussie in 'De lounge' gestart door Manolito, 21 apr 2023.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Manolito

Manolito Fanatiek lid

12 sep 2016
    2.654
    2.101
    113
    Ik heb laatst weer een bruidsboeket gemaakt voor mijn nichtje.
    Heb jaren in de bloemen gezeten, maar nu alweer een tijd in de zorg.
    Vond het leuk om weer eens te doen.
    Nu vroeg mn nichtje of ik voor haar 2 vriendinnen het bruidswerk ook wilde verzorgen.
    Ik speel met het idee om inderdaad zo nu en dan een opdracht te gaan doen daarin.
    Ik wil dan wel een soort portfolio maken met voorbeelden.
    Voor degene die (,redelijk) recent getrouwd zijn; hadden jullie bruidsbloemen? En waar bestond dat dan uit? Wat vond je van de prijs/kwaliteit? Wat waren je wensen en kwam dat eruit?
    Ben wel benieuwd eigenlijk.

2. zegenwens

zegenwens VIP lid

28 sep 2021
    5.011
    4.987
    113
    Vrouw
    Ik had geen bruidsbloemen. :D Ik begrijp het idee erachter gewoon niet. Het is toch niet handig als je dat de hele dag moet vasthouden? En als je het na een tijdje weglegt, is het ook weer zonde en had je het net zo goed niet kunnen kopen denk ik dan. Helemaal voor het geld vond ik het niet waard. Maar ik ben ook gewoon praktisch ingesteld haha.

Vriendin van mij had een mooi nep boeket. Dat snap ik dan nog, die kun je bewaren.

meisjemetdeparel en Jessi79 vinden dit leuk.
  3. Manolito

Manolito Fanatiek lid

12 sep 2016
    2.654
    2.101
    113
    Ja, er is tegenwoordig hele mooie kwaliteit zijde bloemen.
    Dat is ook nog een idee.
    Een mooi arrangement van zijde, die zou je evt kunnen verhuren.. hm ..
    Ik snap je overweging.
    Bedankt voor je antwoord.

Luna86 en zegenwens vinden dit leuk.
  4. zegenwens

zegenwens VIP lid

28 sep 2021
    5.011
    4.987
    113
    Vrouw
    Ja dat had zij idd! Ik denk dat zoiets verhuren best slim is, voor de vrouwen die twijfelen over een boeket vanwege de prijs, voor iets wat toch al snel verwelkt. Dan is zo'n zijde boeket huren laagdrempeliger.

5. Vero0504

Vero0504 VIP lid

17 nov 2016
    18.952
    14.996
    113
    Ik had bewust een handboeket gevraagd met zijdelint gebundeld en geen trouwboeket. Scheelt ongeveer een factor 4 in de prijs, terwijl t feitelijk niet anders is.

Bestond uit allemaal gerbera's, stuk voor stuk omwonden met draad want anders hangen ze vrij snel.

Manolito en Muisje2016 vinden dit leuk.
  6. Muisje2016

Muisje2016 Fanatiek lid

18 jan 2016
    3.025
    5.138
    113
    Wat grappig, ik had precies hetzelfde! Gerbera's zijn mijn lievelingsbloemen en ik had gewoon een simpel boeketje daarvan, wit lint eromheen, kostte 19 euro meen ik.

Manolito vindt dit leuk.
  7. DisneyMama

DisneyMama Bekend lid

7 nov 2013
    819
    437
    63
    Ik heb het toen zelf gemaakt met een simpel boeketje van de bloemenwinkel met bloemen die ik mooi vond met wat ijzerdraad en een lint wat bij mijn jurk hoorde. Was er nog geen 2 tientjes voor kwijt (maar heel mijn bruiloft was nog geen 2000 euro inclusief lunch en kleding), had toen weinig budget.
    Voor een mooi boeket zou ik zelf nu zo'n 30 tot 50 euro neerleggen afhankelijk van de details soorten bloemen en grootte.
    Maar ik zou nu ook eerder kiezen voor een zijde optie, dit is duurzamer en bij aanschaf kun je dit ook bewaren als herinnering. Ik zou het zelf dan huren, maar heb niet zoveel met bloemen..

Manolito vindt dit leuk.
  8. Dubbelgeluk

Dubbelgeluk VIP lid

18 mei 2013
    13.074
    12.030
    113
    Niet bepaald recent, maar opgegroeid in de bloemen, dus bloemen en een boeket mochten niet ontbreken op mijn trouwdag.
    Ik had een boeket van roze rozen en trosroosjes laten maken, ik was er heel blij mee (toevallig gisteren door het trouwalbum gebladerd).

Mijn moeder had een prachtig tafelstuk gemaakt, dat stond bij de ceremonie op tafel bij de ambtenaar en is meegegaan naar het diner. Verder deden we ook nog ouderwets corsages…;) ik hou van bloemen, dus dit paste mooi in het plaatje.

Manolito vindt dit leuk.
  9. Zxcvb

Zxcvb VIP lid

13 dec 2019
    13.012
    14.675
    113
    Vrouw
    Mijn dochter had een mooi boeket van droogbloemen. In prachtige herfstige kleuren.
    Ze trouwden in september.
    De bloemist vond het ook een bijzondere, ze had nog nooit een bruidsboeket gemaakt met droogbloemen.

Manolito vindt dit leuk.
  10. Milkyway7

Milkyway7 Fanatiek lid

28 apr 2020
    1.485
    955
    113
    Vrouw
    Noord-holland
    Ik had een boeket alleen voor de foto’s eigenlijk. Verder had ik een hand corsage laten maken dat vond ik een handig en mooi alternatief ipv boeket. In mijn boeket zaten voornamelijk rozen.

Manolito vindt dit leuk.
  11. Mim89

Mim89 VIP lid

29 jan 2019
    10.272
    8.717
    113
    Vrouw
    Mijn stiefvader had voor mijn moeder een bruidsboeket gekocht. En mijn moeder heeft die erna ingespoten met haarlak en laten drogen. Die hangt nu gewoon in huis.

Manolito vindt dit leuk.
  12. Kramertje

Kramertje VIP lid

4 apr 2019
    7.270
    5.870
    113
    Vrouw
    #12 Kramertje, 21 apr 2023
    Laatst bewerkt: 21 apr 2023
    Ik had wel een bruidsboeket en mijn man een bijpassende corsage. Onze 2 bruidsmeisjes hadden een handcorsage en overige daggasten een simpelere variant op die van mijn man.

Bruidsboeket was ongeveer € 100,- en de corsages voor man en daggasten ook rond de € 100,- (1 corsage man, 2 bruidsmeisjes handcorsagen en 17 corsages overige daggasten). Qua prijs vonden wij het prima. Ons thema was Winter Wonder Wedding with a touch of Blue. Onze blauwe bloemen moesten uit Afrika geïmporteerd worden, dus al met al maakte dat het iets prijziger. Maar al met al een prima prijs/kwaliteit verhouding.

Zowel bruidsboeket al corsage ingespoten en hebben we nog in huis hangen. Zou het zo weer doen. Bloemen horen wat mij betreft bij een bruiloft.

488360ED-E7B8-4213-BE91-33E0F25FC099.jpeg BFB4AD5E-4475-422C-9BBA-4179C3C9242D.jpeg

Manolito, Dubbelgeluk en Zara75 vinden dit leuk.
  13. Zara75

Zara75 VIP lid

10 jul 2007
    12.032
    6.135
    113
    Happyland
    IMG-20230421-WA0001.jpg

Wij zijn vrij studentikoos getrouwd, met een bakfiets :D. Wilde een origineel boeket dat ik ook nog zou kunnen bewaren. Ik heb toen gekozen voor een bruidsboeket gemaakt van vilt. Bij de vilten bruid.nl.
    Was echt een groot succes en ik zou er een volgende keer nogmaals voor kiezen..

Manolito en Dubbelgeluk vinden dit leuk.
  14. Lief of Stoer

Lief of Stoer VIP lid

25 apr 2011
    6.028
    2.894
    113
    't Gezellige Brabant
    Deze. Ik vind echte bloemen wel het mooist. Dochter had een zelfde boeket, iets kleiner uiteraard, maar met dezelfde bloemen. Ik vond het wel wat duur, ruim 80 euro. Wel voor 2 boeketten en voor mijn 2 mannen een corsage.

Bijgevoegde bestanden:

Manolito vindt dit leuk.
  15. olleke

olleke Fanatiek lid

8 mrt 2012
    4.843
    4.103
    113
    Dat wou ik ook net neerzetten. Dat had een vriendin van mij ook toen.

Manolito vindt dit leuk.
  16. Splitijsje

Splitijsje Fanatiek lid

21 nov 2020
    3.133
    3.212
    113
    Vrouw
    Dit was mijn boeket.

Bijgevoegde bestanden:

Ysabella en Manolito vinden dit leuk.
  17. Prjbt

Prjbt Fanatiek lid

28 jun 2022
    1.113
    1.180
    113
    Vrouw
    Wat leuk wij zijn ook met een bakfiets getrouwd. En alle daggasten hadden dezelfde oranje huurfiets. Zag er echt zo gaaf uit!

Ik had een boeket van enkel gerbera's in rood, oranje en fuchsia. Strak opgebonden zodat er echt een bolletje ontstond. Daggasten hadden ook corsage van dezelfde bloemen en ook de bakfiets was er mee versierd.

Elk jaar krijg ik op mijn trouwdag weer gerbera's in die kleuren. En ik vind ze nog altijd even mooi

Zara75, Manolito en Zxcvb vinden dit leuk.
  18. Cobon

Cobon Niet meer actief

Manolito en Zxcvb vinden dit leuk.
  19. Cobon

Cobon Niet meer actief

Manolito vindt dit leuk.
  20. owly

owly VIP lid

19 aug 2013
    22.299
    10.268
    113
    Met roze rozen. Grotere bladeren wat opgevouwen was. Witte kleine bloemetjes.

Bij de intratuin laten maken. Maakte haar niet uit of het voor een bruiloft was. Betaalde voor de bloemen en niet voor het woord bruiloft

Manolito vindt dit leuk.

Deel Deze Pagina