Ik krijg geen vrij op z'n eerste verjaardag

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door linda26, 4 aug 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. linda26

linda26 Bekend lid

11 dec 2007
    760
    0
    16
    Wat moet ik hier nou toch mee...:(
    Ik werk 1 dag in de week, en heb in januari al aangegeven dat ik graag vrij wil op de eerste verjaardag van m'n zoontje. Maar dat kan dus niet omdat er geen vervanging is. (terwijl ik zelf heel goed weet dat ik makkelijk 1 dag gemist kan worden want er staat personeel genoeg)

Ik ben zelf nooit moeilijk en pas me vaak genoeg aan. Ben zelf komen werken toen m'n verlof nog niet voorbij was, heb m'n kolftijd maar voor minder dan de helft gebruikt enz. En nu ik een keer iets heel belangrijk vind en maaaaanden vantevoren al aangeef, kan het niet. Ben ik nou veeleisend dan, dat ik die ene dag vrij wil?

Ik ben goed in staat hiervoor m'n ontslag te nemen...

Zouden jullie makkelijk tegen jezelf kunnen zeggen, we vieren het wel een dag later? Of zouden jullie voet bij stuk houden?
    Aan de ene kant, tis maar 1 dagje werk in de week. Maar aan de andere kant, toch zonde als ik straks niks meer zou hebben...

2. flipflop

flipflop Fanatiek lid

4 dec 2010
    3.249
    1.009
    113
    Zuid-Holland
    kan je jou dag werken niet ruilen met een andere collega?? dan hoef je die week geen vrij te nemen, maar gewoon een andere dag werken!
    k snap je wel, k wilde mn dochters eerste verjaardag ook beslist op die dag vieren...maar ik had de mazzel dat dat een zaterdag was. dit jaar vieren we haar 3e verjaardag wel op een andere dag.

3. Popkoorn

Popkoorn Niet meer actief

mijn dochter word a.s. maandag 1, wij zouden het eigenlijk a.s. zondag vieren,

maar manlief kon geen vrij krijgen, en nu bleken maandag middig gelukkig de meest mensen toch te kunnen komen dus vieren we het toch maandag op haar eigen verjaardag,

de eerste verjaardag van onze zoon hebben we ook 1 dag eerder gevierd omdat hij ook op maandag jarig was, en maandag moeten de meesten werken,

afgelopen jaar was hij op een dinsdag jarig, dit hebben we de zondag erop gevierd.

hier zou ik dus eigenlijk niet zo moeilijk doen om een dag eerder of later, nu zijn ze nog zo klein en krijgen ze er zelf maar weinig van mee,

later als ze groot zijn vinden ze het veel belangrijker dat hun verjaardag op hun echte verjaardag word gevierd.

4. linda26

linda26 Bekend lid

11 dec 2007
    760
    0
    16
    nee, dat gaat helaas niet... Heb zelf ook al collega's gevraagd maar ze moeten allemaal al werken en de weekendhulpen moeten naar school.

5. Stefanie83

Stefanie83 Bekend lid

20 jul 2009
    962
    0
    0
    NULL
    NULL
    Inderdaad een dag wisselen zou misschien een optie zijn, maar als dat niet lukt en je kunt het geld missen dan zou ik ontslag nemen want voor zo'n werkgever zou ik niet willen werken (als het inderdaad is zoals jij zegt dat je prima gemist kan worden)

6. mirell

mirell VIP lid

17 jul 2007
    15.021
    1
    0
    in een hele leuke winkel de xenos
    ik woon in julianadorp aan zee
    het lijkt mij dat je optijd heb aangegeven dat je vrij wil.

7. jewe

jewe VIP lid

16 feb 2009
    9.544
    0
    0
    verkoopster baby artikelen
    noord brabant
    Als je het zo ver van te voren al hebt aan gevraagt dan hadden ze daar al veel langer rekening mee kunnen houden met de planning.
    Stel je voor dat je ineens ziek bent op die dag hoe gaan ze dat dan oplossen?

8. siepie

siepie Fanatiek lid

28 apr 2010
    3.424
    3
    38
    Bij ons moet je het schriftelijk aanvragen en binnen 3 dagen moet je antwoord hebben gekregen, alleen de vakanties van het hoogseizoen duren langer.
    Is er bij jou niet ook zo'n regeling?

9. Cin85

Cin85 VIP lid

12 jan 2010
    12.491
    13.945
    113
    Vrouw
    Vreemd, op het moment dat jij het ruim van te voren (schriftelijk) aan je werkgever aanvraagt is deze verplicht om je vrij te geven. Je verlof kan hoogstens in dringende uitzonderlijke situaties worden ingetrokken, maar dan moet je echt denken aan iemand die in het leger werkt en dat er plots oorlog uitbreekt oid.
    Jij heb jouw verlof op tijd aangevraagd en dat er dan geen personeel is, is niet jouw probleem, maar het probleem van de werkgever, waarvoor deze ook tijdig een oplossing had kunnen zoeken.
    Als ik jou was zou ik nogmaals met je werkgever gaan praten en deze ook even op je cao en de arbowet wijzen.
    Ik hoop dat je een hele fijne verjaardag kan hebben op de dag dat je zoontje jarig is!

10. Babel44

Babel44 Niet meer actief

Nou, dat lijkt me heel moeilijk te verkroppen!

Voor de visite en voor je kindje kan het prima op een andere dag, maar ik wil gewoon puur voor mijzelf en de herinneringen aan die o zo bijzondere dag alleen al op de dag zelf vrij zijn om dit te vieren, feestje of niet.

11. Sijke

Sijke Bekend lid

Ik zou echt heel boos zijn en in staat zijn ontslag te nemen.

Ik zou in jou geval je poot stijf houden en erop terugvallen dat je het heel vroeg hebt aangegeven. Je kindje wordt maar 1x1 jaar. Juist de eerste verjaardag is heel speciaal. En als je er zelf voor kiest om het toch op een andere dag te vieren voelt dat toch anders dan een opgelegde keuze door iemand anders.

12. Luvv

Luvv Fanatiek lid

27 okt 2010
    2.803
    3
    38
    Ik wil op elke verjaardag van m'n dochter vrij zijn. Vind t ook schandalig dat je geen vrij kan krijgen. Zeker omdat je t al zo lang geleden hebt aangegeven. Ik vond de eerste verjaardag heel bijzonder. Tuurlijk snapte ze t zelf niet maar zou er niet aan moeten denken haar op haar verjaardag weg te moeten brengen. Ik zou nog een x aangeven hoe belangrijk t voor je is.

13. blinky

blinky VIP lid

11 feb 2010
    8.249
    2
    38
    huisvrouw
    ossendrecht
    kijk even je cao na meid, want je hebt na zo vroeg aangeven gewoon recht op je vrije dag hoor. wat een *** van een baas zeg, sorry hoor. ik zou het zelf ook heel erg vinden als ik de 1e verjaardag van mijn mannetje zou missen. voor hem maakt het waarschijnlijk helemaal niets uit, maar voor mezelf vind ik zo'n 1e verjaardag toch erg bijzonder en belangrijk

14. sam32

sam32 Bekend lid

14 jul 2010
    701
    0
    0
    NULL
    NULL
    Wat vervelend zeg! Ik begrijp heel goed dat je graag vrij wil zijn op de verjaardag vaje kindje. Deze dag krijg je nooit meer terug. Jammer dat je baas zo moeilijk doet. Hopelijk krijg je het alsnog voor elkaar. Idd even je cao nakijken wat je rechten zijn. En anders gewoon ziek melden die dag?

15. Babel44

Babel44 Niet meer actief

Dit lijkt me nou weer een hele slechte (want: fraude!?) suggestie...

16. Bri

Bri Niet meer actief

Ik had er geen moeite mee om de eerste verjaardag van m'n kind op een andere dag dan de verjaardag zelf te vieren. De meeste mensen die we wilden uitnodigen werken zelf ook, dus vierden we het in het weekend.

Persoonlijk vind ik dat je er iets veel te groots van maakt.

17. fenneke80

fenneke80 Niet meer actief

Het gaat om het principe dat je geen vrij krijgt terwijl je het al zo lang geleden gevraagd hebt.
    Stel nou dat je een vakantie hebt geboekt en je krijgt opeens geen vrij?
    Wat zeiden ze toen je het in januari aanvroeg: we zien wel, of het is goed? En heb je nu pas te horen gekregen dat het niet kan? Ik zou mijn poot stijf houden!

18. Bri

Bri Niet meer actief

Dáár ben ik het wel mee eens. Dan is het helemaal ongeacht de reden waarom je vrij wilt (een werkgever heeft niet echt een boodschap aan verjaardagen), maar puur het feit dat je het al lang geleden hebt aangevraagd en ineens kan het niet. Dan hadden ze het meteen moeten zeggen, dat het waarschijnlijk niet zou lukken in deze periode, omdat het vakantietijd is en losse vrije dagen dan eigenlijk niet gaan.

19. linda26

linda26 Bekend lid

11 dec 2007
    760
    0
    16
    oke, even ter verduidelijking:

Het is in oktober. Toen ik het in januari vroeg zeiden ze dat het eigenlijk niet kon omdat het buiten schoolvakanties is en in het contract staat dat vrije dagen bij voorkeur in schoolvakanties opgenomen moeten worden omdat dan de weekendhulpen in kunnen vallen. Maar heel mischien als er toevallig iemand vrij zou zijn die dag, dan zou het kunnen. Nu is inmiddels de regel zo, dat wanneer je vrij wil, je zelf vervanging moet regelen. Nu heb ik dus iedereen gevraagd, en niemand kan er invallen voor mij. Wat dus inhoud dat ik geen vrij krijg.
    Nu is er iemand zwanger en die is dan ook nog met verlof, dus zijn ze toch al genoodzaakt om zelf vervanging te regelen voor haar.
    Het gaat mij er gewoon om dat ik altijd paraat sta, en nu wil ik 1x vrij wat voor mij best een big deal is, en ik krijg het niet. Tuurlijk kunnen we het op een andere dag vieren, maar zowizo wilde we die dag anders toch gewoon iets leuks of bijzonders doen, omdat het voor ons een bijzondere dag is...

20. Minke24

Minke24 Fanatiek lid

18 aug 2007
    1.383
    24
    38
    Ik sluit me helemaal aan bij Bri. Vind dat je er qua bijzonderheid iets te groots van maakt maar als je het zo lang van te voren aanvraagt zou er wel wat mogelijk moeten zijn lijkt mij, al heb ik geen idee wat de regels zijn omtrent vrij vragen omdat zowel man (verpleegkundige die zelf z'n rooster intekent) als ik niet te maken hebben met vrij vragen.

Ik werk in het voortgezet onderwijs en daar kun je nou eenmaal geen vrije dag nemen. Als de verjaardag van m'n dochter op één van mijn werkdagen valt, dan zullen we het gewoon op een andere dag moeten vieren. Als je niet anders weet is het echt niet zo erg.

Deel Deze Pagina