Ik word echt helemaal gek van een van mijn twee katten. Sinds de zwangerschap van onze jongste zoon (en die is nu bijna een jaar) piest onze poes telkens de boel onder. Telkens pakt ze spullen van de kids waar ze op gaat zitten zeiken. Ik ben het echt zo zat. Inmiddels hebben we meerdere knuffelbeesten en een skipak weg kunnen flikkeren. Ook begon ze (bij uitzondering) een keer waar we bij zaten op de bank te piesen. Ze ging er echt even lekker voor zitten zeg maar, je zag t gewoon gebeuren. En nu vandaag heeft ze in een onbewaakt ogenblik op het wipstoeltje zitten pissen. Had het niet door (want het is een donkerkleurige stof en het was niet nat meer) en ik zet zoonlief erin en ik denk nog wat ruik ik voor een raars. Dus rond gaan snuffelen. Inmiddels handje van zoonlief wat helemaal naar pis meurde en ook z'n haar. En zoonlief had dus datzelfde handje al in zn mond gehad. Ik word er echt zo naar van het is al ruim een jaar aan de gang en ik denk er nu echt sterk over om hierdoor beide katten weg te gaan doen (ze kunnen niet zonder elkaar, dus wil ze niet uit elkaar halen) naar een kinderloos baasje. Is er iemand die nog de gouden tip heeft, want ik ben echt zo klaar hier mee. Ik wil mn katten niet kwijt, maar als het om de gezondheid van mn kids gaat dan heb ik niet echt veel keus.
Zal uit jaloezie kunnen zijn?! Of dat ze hun territorium kwijt zijn en dat op die manier afbakenen. Bel eens met een dierenarts, vaak kan de assistente bij zo'n praktijk al goede tips geven! Bij een vriendin van mij was de kat met een jaar gewend aan het kindje in huis en ging het toen beter!
Ik denk dat je eerst moet uitsluiten of er niets medisch aan de hand is. Vaak plassen katten ook buiten de bak omdat ze iets mankeren. Is er medisch niets aan de hand zou het om jaloezie kunnen gaan. Of stress. Hier heeft 1 kat ook last van stress als er iets anders is als anders. Wat dan vaak helpt is een feliway stekker. Die geeft een geurtje af, voor ons reukloos, maar werkt voor de kat een soort van rustgevend. Werkt hier prima (al gebruikt met verbouwen, andere kat er bij etc) daarmee hebben we hier een hoop kunnen voorkomen (kat krabte steeds zijn hele oor kapot, sinds we die stekker gebruiken als er iets anders is als anders niet meer. Als ik tegen de bevalling aan zit ga ik die stekker ook weer gebruiken)
Ze is een paar maanden terug bij de DA geweest en alles was ok. Beetje jammer dat die niet op zo'n stekker heeft gewezen. Manlief heeft vanavond een stekker gehaald, die zit er nu in op hoop van zegen. Thanks voor de tips!
Onze kat deed dit ook, en bij ons was de oplossing om ander kattenbakgrind te kopen. Wij hadden houtkorrels, ging altijd goed, maar ineens pistte hij ook overal (kleding wat op de grond lag, in de maxi cosi, boxkleed). Ander kattenbakgrind gehaald en het was over. Ik weet niet of je een deksel op de bak hebt, die kan je er anders ook nog aflaten.
Dit doet me heeeeeel erg denken aan mijn verhaal! http://www.zwangerschapspagina.nl/de-lounge/282436-kat-weet-niet-meer.html De kat doet het niet meer. We houden wel de deuren van de slaapkamers stijf dicht en af en toe zeikt ze nog in de gang (op onze schoenen :x ) Maar goed, het blijft binnen de perken..
Hier ook!!!!!!!!!!!!!!! Lijkt mijn verhaal wel. Ze pakt echt ook alleen de kinderspullen! En ja, ook hier begonnen na geboorte van de jongste. Mijn oude duowagen, daar begon het mee. Elke keer erop pissen. Bah....en kwam er vaak pas achter wanneer ik de kids eruit haalde..dan stonken ze idd zo vies! Vaak was het dan al opgedroogd. Bah. Woezel & Pip stoel van de kids.. Maxicosi is de pineut.. En ja...ze heeft ook inmiddels op mijn bed geplast waar de kids ook in slapen.. 1x op bed voor MIJN NEUS terwijl ik zoontje verschoonde. 1x op de bank, ook voor mijn neus.... Zo vies! En gelukkig gebeurt het de laatste tijd niet echt meer. Mijn nieuwe duowagen bescherm ik binnen. Ja klinkt triest, maar ik hou er plastic bekleding van de winkel in wanneer hij binnen staat. Frustrerend is het zeker! Vooral als je kids in huis hebt lopen en kruipen!! Ik hou van hygiene en dat pis is zo goor!
@Marijke: We hebben geen houtkorrels, maar gewoon Biokat grit met een licht bloemengeurtje. Zijn ze zelfs dol op, want zodra er vers grit in de bak gaat vliegen ze erop af. Denk dus niet dat het daar aan ligt eerlijk gezegd. @Skatje: Ik heb je oude topic gelezen en het is inderdaad hetzelfde drama. Goed om te lezen dat het probleem nu binnen de perken blijft. Onze katten zitten gelukkig alleen in de woonkamer. Maar het is zo frustrerend dat je niks veilig kunt laten liggen als het om de spullen van de kinderen gaat. @Assi: Wat een geluk dat ze dan niet over het plastic piest. Dat doet onze piespoes nl. wel
Mijn zoontje is nu 1 jaar, en sinds een paar maanden piest onze (al jaren geleden gesteriliseerde poes) op de bank, op het boxkleed, ze (!) sproeit overal tegenaan, krabt de bank kapot etc. Onderling (3 poezen) zijn ze ook alleen maar aan het vechten. Ik mag regelmatig dekbedden uitwassen, en heb ondertussen ook al een andere bank gekocht omdat die meurlucht gewoon verschrikkelijk was. Inderdaad, ze gaat gewoon recht voor mijn neus zitten piesen! *morgen maar weer een stekkertje kopen* ps. dagelijks grit vervangen helpt hier ook niet. ik dacht dat het eerst met de bak te maken had omdat ze onderling territoriaal zijn, maar zelfs dat werkt niet. als ik 3 bakken neerzet, gaat 1 kat elke bak bij langs om geur achter te laten.
Ik gok zelf dat stress hier het grote probleem is. Onze oudste is ze rond de tijd dat het plassen begon ook interessant gaan vinden, was dezelfde tijd dat ik hoogzwanger was. Hij loopt er nog steeds continue achteraan en hij gaat poes ook doodleuk recht in de ogen aan zitten kijken. Niet zo heel handig. Oudste zoon blijven we wel tot de orde roepen, maar helaas is het toch vaak ene oor in andere oor uit. Ik gooi trouwens alles weg waar ze op piest. De meesten van jullie wassen textiel dus gewoon uit. Gaat de geur er dan echt helemaal uit? Ik gooi het eigenlijk weg in de overtuiging dat je het nooit echt helemaal eruit krijgt. Mn nicht kreeg een paar jaar terug een huurhuis waar een man gewoond had die alles verwaarloosde. Zn katten hadden ook tegen de muur aan gezeken en over de keukenkastjes. Professioneel reinigingsbedrijf aan te pas gekomen om het helemaal te ontsmetten, moest zelfs een stuk uit de muur gehakt worden vanwege de pis en een volledig nieuwe keuken erin.
Wij hebben ook stress plasser... Hebben al van alles geprobeerd, urine off hielp niet feliway hielp niet DA medicijnen en een andere prik gehad hielp niet Ander grind hielp niet peper hielp niet alcohol 80% hielp niet Bak open en/ of dicht hielp niet Opsluiten hielp niet gedragsdeskundige (heel duur) maar hielp niet Dus nu hebben we nog 1 redmiddels en dat is een soort valium voor katten...het is vergelijkbaar als je als mens een blowtje rookt zo sloom wordt dan je kat... Wel erg jammer want ze heeft een heerlijk karakter, ze is super lief en gezellig.... En ze plast alleen als er wat in het ritme wordt verstoord, we gaan een weekendje weg, we zijn vaker 's avonds buiten de deur het kunnen de stomste dingen zijn en dan doet ze een plasje...meestal kiest ze daar de deurmat, kleed of als ze er bij kan de theedoek...tja leuk is anders maar omdat we haar zo lief en leuk vinden en we het niet over ons hart kunnen verkrijgen om haar weg te doen...hebben we al zoveel geld uitgegeven om haar er vanaf te krijgen...dus nu zijn we aan het wachten totdat de DA belt dat de pilletjes binnen zijn...het duurt 6 weken voordat het aan gaat slaan omdat haar lijfje eerst een soort reserve moet aanmaken voordat het gaat werken....dus nu maar afwachten en hopen dat ze daardoor wat rust vind in haar kopje.... Succes met het vinden van een oplossing, ik hoop dat er snel iets werkt voor jullie!! Liefs