Wat vinden jullie? Wij vinden een naam echt mooi...maar nu is het geval zo dat die naam toevallig ook de 2de naam is van zijn neefje. Kind van manlief's zus. In principe staat die naam enkel maar op papier...die naam wordt in dagelijks gebruik niet uitgesproken.... We hebben zoiets van...tja wat moeten we ermee...we zijn echt verliefd op die naam! Gewoon doen?
als het echt de naam voor jullie is zou ik het gewoon doen. misschien als je je er ongemakkelijk bij voelt zou je het kunnen bespreken met je de zus van je man
Tja moeilijk, is het met haar bespreken een optie? Ik zou het zelf namelijk niet leuk vinden als mijn broer zijn kind een naam gaf die wij Demi al hebben gegeven, maar nu is Demi ook vernoemd, dan is het nog anders dan dat de 2e naam een 'gewone' naam is.
We hebben vannacht uren liggen praten en dromen over "onze" Gabriël... we hebben nog getwijfeld om het eventueel te overleggen met zus en schoonbroer....maar dat vonden we een raar idee...net alsof we toestemming moeten vragen... we gaan het gewoon doen...onze zoon gaat Gabriël heten! Het kan 2 kanten op gaan: 1. ze vinden het zo leuk, ze voelen zich zo vereerd dat we (iets) naar elkaar toegroeien... 2. ze vinden het vervelend en de kloof wordt groter. Ik moet jullie wel vertellen dat wij elkaar maar een keer of 8 á 10 per jaar zien....op de verjaardagen en met kerst of sinterklaas...dit omdat ze ook 2 uur van ons vandaan wonen.
Gewoon doen. Ik vind het zelfs niet eens raar. Bij mijn man in de familie zijn veel die hetzelfde heten of bijna hetzelfde. Dus een tweede naam is helemaal niet raar.
Inderdaad, toestemming hoef je niet te hebben. Je kunt ze ook tippen: je moet straks niet raar opkijken van de naam, we vonden het zo mooi dat we er toch voor gekozen hebben (of iets dergelijks). Zonder te zeggen wat de naam is, laat ze maar raden. Een van mijn vriendinnen heeft haar oudste dochter mijn voornaam als tweede naam gegeven. Niet om haar naar mij te vernoemen, ze vonden het gewoon een mooie naam. Maar toch voel ik me enorm vereerd - je geeft je kind niet de naam van iemand die je niet ziet zitten! Het meisje zelf vond het een paar jaar later ook heel bijzonder dat zij en ik de zelfde naam hadden, gaf voor haar ook een speciale band.