Gezocht: een origineel afscheidskado voor collega

Discussie in 'De lounge' gestart door kirst78, 26 mrt 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. kirst78

kirst78 Fanatiek lid

15 nov 2007
    4.760
    0
    0
    De titel zegt het al. Een collega gaat per april weg, erg jammer, want hij was een goede collega en kon nog veel van hem leren. Nu zijn we op zoek naar een leuk en origineel kado voor hem. Heeft iemand ideeen? Hij is altijd wel in voor geintjes, maar kon ook op tijden dat het moest serieus en kritisch zijn (dat is wat ik nog echt van hem kon leren). Ben benieuwd of iemand iets leuks weet.

2. Wybje

Wybje Lid

3 mrt 2008
    55
    0
    0
  3. Anakin

Anakin VIP lid

17 mrt 2006
    6.694
    301
    83
    Wij hebben een keer voor een vertrekkende collega een cd gemaakt.
    Iedere collega kiest een liedje uit voor de vertrekkende collega. (kan van alles zijn natuurlijk)
    In het cd boekje kan iedereen dan vertellen waarom je juist dit liedje hebt uitgekozen voor de persoon.
    Het was een groot succes.

4. popje

popje VIP lid

20 jul 2006
    7.339
    269
    83
    NH
    Wat voor werk doen jullie?

als ik het vragen mag?

5. Lara11

Lara11 Niet meer actief

Elke collega een afscheidskaart (formaat ansichtkaart) laten schrijven en die in zo'n klein fotomapje schuiven (met doorzichtige mapjes, zodat je de achterkant kunt lezen als je bladert). Is erg leuk om persoonlijke berichten mee te krijgen.

Via het internet leuke foto's in een boekje laten drukken met teksten en mooie achtergrondkleuren. (tip: www.pixum.nl! Daar heeft mijn lief een prachtig boekje laten drukken met allemaal foto's van mijn zwangerschap/buik/geboorte/kindje...) Ik was er superblij mee!)

Als ik nog inspiratie heb kom ik terug.

groet
    Amber

6. Mikki77

Mikki77 VIP lid

17 nov 2007
    5.698
    0
    36
    Noord-Holland
    Ik lees mee, want ik heb ook tips nodig...

Mijn lievelingscollega gaat in juni met pensioen. Ik heb 9 jaar met haar samengewerkt, en ga haar onwijs missen :cry:

Wat wij altijd doen bij vertrekkende collega's, is dat iedereen op een gekleurd a-4'tje iets leuks schrijft, of een gedichtje, anekdotes, citaten, tekening of knip/plakwerk. Dit gaat in zo'n zichtmapje met gaatjes, en die gaan allemaal in een grote ordner. Als een soort herinneringsboek.

7. simba83

simba83 Actief lid

30 jan 2007
    118
    0
    0
    wij hebben laatst met mijn werk een afscheidsboek gemaakt en dan in de vorm van een kookboek.. ook erg leuk

ook een leuk idee is een EHBA (Eerste Hulp Bij Afscheid)
    en vullen met allemaal kaarten en cadeautjes, en op moeilijke momenten kan het dan een cadeautje gepakt worden uit de EHBA doos

8. kirst78

kirst78 Fanatiek lid

15 nov 2007
    4.760
    0
    0
    Ik werk in de psychiatrie. Er zijn een hopp leuke ideeen, die ik maar eens ga voorleggen aan mijn andere collega's Hopelijk dat zij ook iets leuk gaan vinden. Bedankt voor de reacties.

Deel Deze Pagina