hoe kom je aan blaasontsteking

Discussie in 'De lounge' gestart door tweeling, 17 mrt 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. tweeling

tweeling Fanatiek lid

9 sep 2006
    3.579
    0
    0
    mama van 2 meiden!
    Hoe kom je daar nou aan...

ik ben echt iedere keer de l*l
    word er zo moe van kan er nu niet van slapen het komt zo ineens opzetten bah :evil:

ben wel benieuwd of ik er iets tegen kan doen namelijk!

weet iemand dit?

2. Female

Female Niet meer actief

Bij de apotheek cranberrietabletten halen (veenbessen)
    Zijn gewoon natuurlijke capsules, 1 per dag slikken.
    Werkt heel goed én beschermend.
    Consequent innemen dus... Ik heb ook heeel vaak blaasontstekingen gehad (en dan vrij heavy, binnen een uur plas ik bloed) en dit werkt erg goed.

Verder je plas niet ophouden, je blaas goed leegmaken als je plast, niet van achter naar voor afvegen op het toilet en altijd plassen na het vrijen...

Succes!

3. Female

Female Niet meer actief

PS heb je het nu weer, Dan wel meteen antibiotica halen morgenvroeg hoor... En meteen cranberrietabletten ;)

4. tweeling

tweeling Fanatiek lid

9 sep 2006
    3.579
    0
    0
    mama van 2 meiden!
    ja heb het nu en kan niet slapen

ik heb het ook altijd heel erg...meteen bloed en pijn :(
    word er gek van

bedankt voor de tip ga morgenvroeg meteen op pad!

5. djellybelly

djellybelly Niet meer actief

k heb er ook altijd last van gehad maar na de geboorte van mijn dochter ben ik gaan sonja bakkeren en moest toen heel veel drinken en heb hett niet meer gehad ( ff afkloppen) :D

bij mij is het omdat ik te weinig zure in mijn urine heb, veel judorange heeft veel geholpen en idd k heb van de etos eigen merk oplos cranberiie die zijn erg lekker en heel goed!

6. mamajanneke

mamajanneke Fanatiek lid

22 mei 2007
    2.688
    4
    38
    Vrouw
    hier ook altiijd blaasonsteking. inderdaad helpt cranberry pillen of sap en sinasappelsap en vit c. als de urine zuur is overleeft de bacterie minder, maar ook dat helpt niet altijd evenals goed drinken en veel en goed schoon houden, van voor naar achter.
    ik doe al deze dingen en toch krijg ik morgen mijn 5e antibiotica.
    om gillend gek van te worden.
    als ik bevallen ben, krijg ik een verwijsing naar de uroloog.
    sterkte.

7. Maud77

Maud77 Fanatiek lid

27 aug 2007
    2.193
    0
    0
    Maastricht
    Ik had ook altijd veel last van blaasontsteking.
    Ik kreeg ook de volgende tips:

Plassen na het vrijen
    Van voor naar achter vegen
    Niet met zeep of lactacyd wassen
    Veel drinken en iedere dag cranberry-capsules slikken,

en even afkloppen,geen blaasontsteking meer gehad het afgelopen jaar!

8. Ilja

Ilja Bekend lid

24 sep 2005
    516
    0
    0
    Het meeste is eigenlijk al gezegd. Belangrijk is goed drinken en veel en vooral op tijd gaan plassen ! Niet ophouden.

Brandnetelthee (van Zonnatura bij de supermarkt) is ook nog een goede tip én extra vitamine C slikken. Alles wat je "teveel" daarvan zou nemen plas je gewoon weer uit.

Beterschap want blaasontsteking is niet leuk !
    Liefs
    Ilja

9. Umm85

Umm85 VIP lid

17 jun 2007
    26.310
    248
    63
    Vrouw
    huismama, doktersassistente
    Turkije
    hier ook een vaste blaasontstekingklant. Ik drink iedere dag een glas met een cranberry-bruistablet (samen met me man trouwens want die vind het lekekr :p )..

moet zeggen dat ik vorig jaar echt veel kuurtjes heb gehad (stuk of 7). Maar heb er de laatste tijd ook geen last meer van gehad (idd even afkloppen).
    Heb ook van die stickjes thuis dat ik het zelf even kan controleren als ik twijfel want dan hoef ik niet meteen naar de ha te rennen.

10. taliaa

taliaa VIP lid

2 mrt 2007
    16.045
    2.181
    113
    Brabant
    ik had het eerste half jaar na mij trouwens (haha) ook steeds blaasontsteking en ook zo heftig. Bij mij hielp het echt om meteen te plassen na het vrijen (dat was ook echt de boosdoener). Nu ben ik er redelijk vanaf! De ha had ingeschat dat het een half tot jaar zou duren. Dan zou mijn lichaam zijn gewend aan de bacterieen die door het vrijen je urethra binnen sluipen:)

Succes ermee!
    Anders de dok bellen. De mijne had nog 2 opties, een half jaar op voorhand antibiotica op een oprekking van je urinebuis!
    Succes

11. mark en maria

mark en maria Fanatiek lid

5 mei 2006
    1.125
    0
    0
    noord holland
    hey hey meiden

wil je heel veel beterschap wensen
    en dat de blaasonsteking snel over is

ik lees dat na het vrijen passen
    wat bij mij bleek dat mijn blaas niet goed geleegd werd en daar door een blaasonsteking ook snel aan de orde is
    dat werd pas na een nier onderzoek ontdekt

nu drink ik iedere dag brandnetel thee
    en vitamine c slik ik er 3 op een dag
    en klop het maar gauw af
    al ruim 4 jaar geen blaasonsteking meer gehad

grandberrys zijn ook super goed
    en ik was me iedere dag met lactacyd
    lactacyd werd door de huisarts ook aanbevolen

heel veel succes

gr maria

12. toerist18

toerist18 VIP lid

23 okt 2005
    8.317
    1
    0
    ik maak babymutsjes met naam
    Nederland
    Mijn collega zei pas; grandberry sap drinken.
    Is niet erg lekker, maar het is zo lastig alleen die aandrang al, en dat er dan weinig tot niets komt :cry:

13. Arendskelk

Arendskelk Niet meer actief

Cranberrysap (of gewoon de Karvan Cevitam) of de cranberrypillen helpen ter voorkoming. Mijn zusje zat met hetzelfde probleem, maar sinds ze cranberrypillen gebruikt, is het over.

14. tweeling

tweeling Fanatiek lid

9 sep 2006
    3.579
    0
    0
    mama van 2 meiden!
    ik heb een kuurtje gekregen

en meteen pillen met cranberry en vitamine c in 1 meegenomen

nu maar hopen dat ik het ook niet meer krijg :(

15. dib

dib Fanatiek lid

11 sep 2007
    2.153
    1
    0
    Nederland
    Deze patiëntenbrief is bedoeld als ondersteuning van het consult door de huisarts. De huisarts geeft de brief mee aan patiënten met de betreffende ziekte of aandoening. De tekst gaat ervan uit dat de patiënt al door de huisarts is gezien en dat de informatie uit de brief is besproken.
    De adviezen in de brief gelden alleen voor mensen bij wie de diagnose is gesteld. De informatie dient niet als vervanging van een consult door de huisarts. Bedenk bij het lezen dat uw gezondheidssituatie anders kan zijn dan in de teksten wordt beschreven.

Wat is een blaasontsteking?
    Een blaasontsteking is een ontsteking van het slijmvlies van de blaas. Een blaasontsteking is niet besmettelijk maar kan af en toe terugkomen.

Wat zijn de verschijnselen?
    U voelt vaker aandrang om te plassen, maar per keer plast u minder. De aandrang op zich kan al pijn doen. Het plassen doet pijn of geeft een branderig gevoel. U kunt ook pijn hebben in uw onderbuik of rug. De plas kan troebel zijn of er kan bloed in zitten. Bij een blaasontsteking heeft u geen koorts, hooguit wat verhoging.

Hoe ontstaat het?
    Een blaasontsteking wordt meestal door bacteriën veroorzaakt. Vaak gaat het om een bacteriesoort die bij iedereen vooral in de darm leeft, maar ook rond de plasbuis voorkomt. Bacteriën komen via de plasbuis de blaas binnen. Daar groeit hun aantal snel. Ze hechten zich aan de blaaswand en die gaat ontsteken. Omdat de plasbuis bij vrouwen korter is dan bij mannen, krijgen vrouwen gemakkelijker een blaasontsteking. Tijdens het vrijen kunnen bacteriën in de plasbuis van de vrouw komen. Daarom krijgen vrouwen soms een blaasontsteking na het vrijen.

;)

Heb er ook vaak last van, ik drink nu meer water om vaak naar de w.c. te kunnen en lekker te spoelen. Weg met die bacteriën!

16. Parels

Parels Fanatiek lid

29 nov 2007
    1.337
    0
    0
    Zuid Holland
    Ik heb ook vaak last van blaasontsteking

Bij helpt het om gewoon echt altijd genoeg te blijven drinken, doe ik dit een dag te weinig, dan kan ik er op rekenen dat ik de volgende dag blaas ontsteking heb

Verder slik ik er vit c tegen, zeker als ik het heb, dan een bruistablet met een glas water, dat werkt echt super! Sinaasappelsap is ook heel goed om te drinken

Verder veel en goed uitplassen, en na het vrijen altijd naar de wc gaan, dat helpt ook heel goed!

Hopelijk helpt dit je een beetje!

17. Karagoz

Karagoz VIP lid

14 apr 2006
    7.984
    0
    36
    Moeder en verzorgende
    ergens in het land
    je kan ook een blaasonsteking krijgen door, te weinig drinken, dus plas je weinig en plas je de bacterieen niet uit.

je plast niet je blaas leeg waardoor ook de bacteriieen in je blaas blijven.

de antibiotica is niet sterk genoeg voor de bacterieen, waar door het terug komt

of je hebt de kuur niet goed afgemaakt waar door niet alle bacterieen dood zijn.

maak je antibiotiaca goed af, drink voldoende (je moet minimaal 4 keer per dag een volle blaas uit plassen) en plas je urine goed uit.

en eet eventueel cranberry, ze zijn best duur maar het helpt wel.

ik hoop dat ik jullie genoeg hebt geinformeerd.

18. Johanna1

Johanna1 Bekend lid

15 feb 2008
    515
    0
    0
    Kampen
    Ik heb in het eerste jaar van mijn huwelijk ook heel veel blaasonsteking gehad. Kwam door het vrijen, door bacterien die dan binnenkomen.
    Altijd plassen na het vrijen en ook sowieso 2x plassen voor het slapen gaan.
    Om de drie uur gaan plassen (ook als je niet het gevoel hebt dat je moet)
    Veel drinken
    En al de andere tips die hier al vermeld staan...
    Succes!

19. Mvj

Mvj VIP lid

22 mrt 2007
    8.623
    0
    0
    zuster
    zuid - holland
    ik heb ook ontzettend veel last gehad van blaasontsteking ..op een gegeven moment slikte ik een onderhoudskuur .........volgens mijn ha kreeg ik het van de sex .....dus werd er ook gezged plassen na de sex , veel drinken en het slikken van cranberrietabletten werd afegraden dit zou mijn blaas juist zwakker maken ...........sinds ik met de pil gestopt ben ben ik er van af .......(wel even afkloppen)

Deel Deze Pagina