Wat te doen tegen bleekheid?

Discussie in 'De lounge' gestart door Lentes, 14 feb 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Lentes

Lentes Niet meer actief

Ik ben snel bleek, vooral in de winter zie ik er vaak bleek en ongezond uit. Alleen als ik t stikheet heb of hard gefietst heb krijg ik de opmerking dat ik een gezond kleurtje heb.
    Ik smeer af en toe gezichtscreme met een zelfbruiner. Verder foundation onder mijn ogen (anders is dat wat blauw) en blusher. Van gekleurde poeder ed houdt ik niet zo.

Hoe kan ik met voeding of vitamines zorgen dat ik er wat gekleurder en gezonder uitzie?

2. Wachtende

Wachtende Fanatiek lid

29 nov 2011
    4.414
    0
    0
    Volgens mij zit je aan je kleurtje vast.
    Nouja je kan heel veel caroteen gaan eten maar ik denk niet dat oranje de kleur is om voor te gaan.
    Ik ben zowat transparant maar heb het opgegeven. Maar doe ook niet aan zelfbruiners en zonnenbanken hoor. Ben liever natuurlijk bleek dan onnatuurlijk bruin.

Maar misschien weet iemand wel een verborgen tip !

Eigenlijk heb je niets aan mijn reactie sorry haha

3. Meara

Meara Niet meer actief

Hier ook een bleekscheet. Doe er niks aan. Ook die blauwe hoekjes onder mijn ogen. Vroeg naar bed genoeg vitamines

4. Lentes

Lentes Niet meer actief

Het is niet alleen de bleke huidskleur maar meer een beetje grauw/ongezond, in de winter valt t meer op doordat mijn zomerkleurtje/sproetjes dan ook verdwenen zijn.
    Wanneer ik mij tip top voel krijg ik nog vragen of ik me wel lekker voel.. :(

5. lin80

lin80 Fanatiek lid

7 apr 2008
    2.798
    1
    0
    Ik denk dat je weinig meer kunt doen dan make-up of de zonnebank. Ook ik ben erg bleek, maar weiger om me vol te smeren met make-up of de zonnebank te nemen omdat ik mijn kleur anders wil. In de winter spreken mensen me vaak aan of ik me wel lekker voel en of het wel goed met me gaat omdat ik zo bleek ben. Tja, zo ben ik nu eenmaal en ik heb gewoonweg niet meer kleur.
    Je kunt ook erg bleek zijn door vermoeidheid of bijvoorbeeld bloedarmoede, daar kun je natuurlijk wel wat tegen doen, maar zolang het geen onderliggende oorzaak heeft maar het gewoon je eigen kleurtje is zijn de oplossingen beperkt.

6. cerberus

cerberus Fanatiek lid

19 okt 2011
    3.709
    0
    36
    NULL
    NULL
    Lees mee.....

krijg het ook zo vaak te horen....
    blanke huid, donkere haren....en bijna zwarte ogen......

eigenlijk ben ik net sneeuwwitje....

wellicht kan Disney me inkleuren..??!!:D

7. Lentes

Lentes Niet meer actief

De dokter komt inderdaad standaard aanzetten om te testen of ik bloedarmoede heb, vaak gedaan, nooit wat uitgekomen.

8. cerberus

cerberus Fanatiek lid

19 okt 2011
    3.709
    0
    36
    NULL
    NULL
    ook herkenbaar....

het idiote hier trouwens... is dat mijn moeder donker is... (oosters)

Bij mijn vaders kant liggen ze allemaal elke dag onder de zonnebank.... maar ben ik toch liever bleek, dan zo'n oude verrimpelde huid.... ;)
    en dan tegen MIJ maar zeggen: wat zie je bleek...
    ja van mijn moeder kant, is het niet.... ;)

9. Stephanie20

Stephanie20 Fanatiek lid

6 mei 2007
    1.502
    47
    48
    student
    België
    Hier nog zo'n bleekscheet, althans toch in de winter. Ik doe er ook niets aan, zo ben ik nu eenmaal. Al heel vaak de opmerking gekregen of ik me wel goed voel, ben je niet te moe en zo kan ik maar blijven doorgaan. Het rare van de ganse zaak is dat ik in de zomer er altijd zo bruin uitzie. Maar blijkbaar blijft het niet hangen tijdens de winter....

Helaas pindakaas, ik vrees dat je ook niet veel aan mijn berichtje zult hebben.

10. Esther15

Esther15 VIP lid

20 apr 2006
    7.918
    7
    38
    thuis
    he he eindelijk meiden die het begrijpen om een bleekscheet te zijn!!
    Altijd maar die vragen of je ziek, moe, en ja zelfs zwanger bent (want dan ben je echt ALTIJD misselijk blijkbaar volgens sommige).......om dus moe van te worden en zo is de cirkel weer rond.......maar ja ik heb ook nog geen middeltje gevonden hoor, krijg genoeg frisse lucht en vitamines binnen. Heb zwart haar en fel blauwe/groene ogen en inderdaad trekken de sproeten in de winter hier ook weg.

Tja ik ben wie ik ben en als je dat niet bevalt.....andere kant opkijken.....

11. hardloper

hardloper Niet meer actief

t enige wat ik weet is opletten welke kleur kleding je draagt;)

12. Bob1981

Bob1981 Fanatiek lid

7 mrt 2011
    2.253
    26
    48
    Vrouw
    Hier ook een bleek scheet...super blond, blanke huid en blauwe ogen...ik ben op aanraden toch naar de zonnebank gegaan...
    Ga nu 1x in de 2 weken 20 min. ben niet bruin maar ben wel van de grauwe kleur af.
    Voel me er ook heerlijk bij, zijn 20 min ontspanning en ik voel me ook fitter omdat ik niet zo wit zie...
    Alles waar te voor staat is niet goed maar als je iets met mate doet en je goed laat voorlichten en iets langzaam opbouwt dan kan het ook weleens positief uitpakken....wellicht toch ook eens het uitproberen waard?
    Ook heb ik van de arts vitamine D gekregen extra...helpt bij pigment aanmaak en nog vele andere zaken maar ik bleef maar moe en lusteloos en nu voel ik me weer super door de vitamines en af en toe een zonnebankje

Succes!

Liefs

13. Aislyn

Aislyn Fanatiek lid

16 feb 2011
    2.448
    1
    38
    Dordrecht
    Tja, mijn vriend vindt juist mooi, vrouwen die heel bleek zijn. Liefst nog roodharig ook, maar helaas voor hem ben ik blond.

Wel jammer als je veel negatief commentaar krijgt.

14. Chai

Chai Niet meer actief

Ik vind het dus ook mooi.
    Alleen zijn er veel mensen die nogal graag raar commentaar maken op een lichte huidskleur.
    Ik zou zeker aanraden als je een lichte huidskleur hebt niet onder de zonnebank te gaan. Dat is namelijk heel erg slecht voor mensen die van zichzelf erg licht zijn. Je huid kan dat niet aan en je houd er blijfende schade aan over.
    Je kan veel beter een hele goede zelfbruiner gebruiken.
    Die zijn hier in NL trouwens helemaal niet te vinden, het is allemaal vlekken zooi en kleur wortel.
    Sunlabs kan ik iedere sneeuwwitje die haar kleur zat is aanraden.
    Het is alleen voor ons hier via Ebay en Amazon te bestellen.

15. kvinna

kvinna Niet meer actief

Precies! Geen spierwit, inktzwart. Afhankelijk van het feit of je een roze of een oranje ondertoon in je huid hebt (bij blond haar dan) kun je beter pasteltinten of aardetinten dragen. Dat scheelt echt een slok op een borrel.

16. bengeltje86

bengeltje86 VIP lid

6 jan 2007
    8.553
    0
    36
    renkum
    herkenbaar hoor in de winter krijg ik ook altijd te horen voel je je wel goed wat zie je er bleek uit
    behalve als ik idd gefietst gewandeld heb enzo

agja niets aan te doen uit bloed onderzoeken is nooit iets gekomen behalve dat ik forse vitamine d tekort heb maar dat is omdat ik zo moe ben enzo

17. Roozjuh

Roozjuh VIP lid

1 okt 2007
    18.389
    1.292
    113
    Flevoland
    hier t zelfde. tja tis gewoon wie je bent. je bent al voor bloedarmoede getest dus dat is het niet. als je verder gezond leeft (fruit en groente eet) dan is er niks te doen. ik heb t ook heel erg. krijg vaak opmerking 'jeetje wat zie je bleek meid. eet je wel goed' dat soort dingen :p tja its just me, kan er niks aan doen.

18. charity2010

charity2010 Fanatiek lid

29 mrt 2011
    4.322
    0
    36
    Fulltime huismama :D.
    Overijssel.
    Kon mijn verhaal wel zijn! Ik ben ook ontzettend bleek en altijd blauw onder mijn ogen. Om gek van te worden soms! Daar in tegen heb ik wel vaak rode wangen.

19. Mams136

Mams136 VIP lid

26 jun 2007
    22.837
    0
    0
    achterhoek
    Hier hetzelfde...
    Zonnebanken, maarja dat is natuurlijk ook niet alles.
    Poedertje en een lichte blusher.
    Meer tips kan ik je niet geven

Je bent zoals je bent meid.

20. Lentes

Lentes Niet meer actief

Oja mijn gezicht wordt ook nog eens veel minder snel bruin dan de rest van mijn lichaam, staat al helemaal stom!
    Ik heb gister en vandaag maar een vitaminepil genomen, misschien helpt t om er gezonder uit te zien :)
    Ik wrijf ook wel eens snel over mn wangen voor ik ergens binnen stap haha

Deel Deze Pagina