Ik ga een eigen bedrijf starten. Ben er nog helemaal over uit of het een NGO gaat worden of niet maar ik zoek allereerst een pakkende naam. Ik ga me inzetten voor jonge (bijna) moeders. Alleenstaand of samen maakt niet uit maar het gaat erom dat ze bij mij aan kunnen kloppen als ze er niet meer uitkomen. Ze gaan dan een traject in waarin ze de hulp krijgen die nodig is tot ze op eigen benen komen te staan. Zowel financieel als Emotioneel. Dit kan een tiener zijn die er net achter is dat ze zwanger is maar ook iemand van 21 die een vaste relatie heeft maar er gewoon niet uitkomt qua financiën of qua opvoeden. Ik zorg dat ze de hulp krijgen die ze nodig hebben maar ook help ik ze waar nodig bij het uitzoeken van een uitzet, het zoeken van een woning/baan. etc etc. Het dus heel breed wat ik niet alleen doe maar hulp krijg van vele instanties waarmee ik in direct contact sta en ik deze personen/koppels zo nodig naar door kan verwijzen. Kunnen jullie mij helpen bij het kiezen van een naam hiervoor? Ik zit al zo lang te brainstormen en kom gewoon niet op een pakkende naam! Kan het niet uitstaan
een NGO is een goed doel. WarChild is bijv een NGO of Doe Een Wens Stichting. Mag ik weten wat je afstandelijk vind?
oooh ik dacht dat je je doel NGO wilde noemen, sorry maar ben echt een loser maar had nog nooit van NGO gehoord haha.
oooh haha nee NGO staat voor non gouverment Organisation. Een bedrijf waar je geen winst uit haalt, maar ook niet ondersteund word door de overheid en dus je voortbestaan moet weten te realiseren dmv donaties van anderen.
Een naam verzinnen is altijd lastig. Het steun en adviesbureau....... Je eigen naam en dan afkorten. Maar wil niet lullig doen.En daar vraag je ook niet om. Maar wat je gaat doen daar moet je echt goed voor in je schoenen staan. Klinkt makkelijk in verbinding staan met instantie.s ! Heb je daar een opleiding naar. Een soort van maatschappelijk werker ect. Wat wil je vragen van mensen zonder geld dat soort dingen. Maar na mijn vragen in elk geval succes met wat je wilt beginnen. Het is niet het makkelijkste wat je gaat doen.
Ik dacht eigenlijk dat dit al van overheidswege is geregeld, bv met maatschappelijk werk en andere instanties. Hoe zouden de betreffende vrouwen je moeten vinden? Waarom zou een gemeente naar jou doorverwijzen? Dat is niet rot bedoeld, alleen vraag ik me af hoe je je doelgroep wilt bereiken en je "stichting" in stand wilt houden. Daarnaast bestaan er tegenwoordig zoveel goede doelen.. zou je je niet bij een bestaande aansluiten om een beter bereik te hebben (i.e. om geen goede doelen concurrentie te doen)?
Wat een goede vragen! @knap130774: Ik heb er geen opleiding voor gevolgd maar ben in het werk gerold. Doe het al een tijdje. Begon ooit met een vriendin en mond op mond reclame zorgt ervoor dat er meer meiden aanklopte. Ik weet dat je voor dit werk heel sterk in je schoenen moet staan en het zal niet altijd makkelijk zijn maar het is wel iets wat ik al heel erg lang wil. Heb besloten dat ik nu die stap ga zetten. Wat ik vraag ligt aan de situatie. Daarom weet ik nog niet of het een NGO word of niet. Aan iemand die niets heeft ga ik geen geld vragen, dan moet het afkomen van donaties van andere om zo iemand goed op weg te helpen. Daar zullen er veel van komen. @Sophy; Er zijn veel instanties waarbij je kunt aankloppen voor verschillende soorten hulp alleen soms weet je gewoon niet waar je moet beginnen. Moet je naar een maatschappelijk werkster? Moet je financieel ergens aankloppen, waar heb ik recht op? Waar kan ik slapen? Hoe kom ik aan een woning? Je zit met zo vreselijk veel vragen heb ik gemerkt dat de meiden waar ik ervaring mee heb gewoon domweg niet weten welke hulp ze moeten kiezen als ze in de situatie zelf zitten. Ze zien door de bomen het bos niet meer. Ik wil een algemene koepel worden waar ze ongeacht het probleem/de problemen aan kunnen kloppen en dat je dus wat meer duidelijkheid krijgt. Waar je rustig dingen bij op een rijtje kan zetten. Bij een bestaande NGO aansluiten kan niet want er is niets (voor zover ik weet en ik heb echt weken research gedaan) die zich hiervoor inzetten. Voor zover ik weet en kon vinden zijn er 2 bedrijven die een beetje in de buurt komen van wat ik doe en die zijn heel beperkt bereikbaar en niet in de buurt van waar ik wil opstarten. In dit gebied is er gewoon geen hulp en zover reizen is niet voor iedereen mogelijk in de financiele situatie waarin ze zitten.
Hihi sorry ik moest lachen om je tekst. Mond op mond dat is lekker dan. Ik denk mond tot mond. Srry flauw!! Ik vind je idee heel erg goed! Er zijn zeker moeders die hier gebruik van kunnen maken. Vindt het mooi dat er mensen zijn die zich hier hard voor maken. Ik wens je heel veel succes, top!
Moeders handen, mums directions, 'je naam'- steunpunt voor moeders, moederhart, mooie buitenlandse naam die hulp betekent ofzo. Hmmm ik denk nog even verder zit even niet in en creatieve flow
@Anita wij zeggen hier ook altijd mond op mond reclame hoor, dacht ook dat dat gewoon zo heet? Maar ik kan het ook fout hebben Ik vind die samen sterk ook echt een goede en pakkende naam! Suc6!
Dat is niet goed. Het is echt mond tot mond als het in deze context wordt gebruikt. Mond op mond zou iets heel raars zijn als je zo reclame moet overbrengen.
Ik weet ook niet beter dan "mond op mond" reclame maar wat jij zegt klinkt ook wel logisch ergens alhoewel ik met sommige best mond op mond reclame wil overbrengen hoor Ik vind "Samen Sterk" ook wel iets moois maar zoek toch nog even verder. Het liefst 1 woord ofzo.. Een woord waarvan je denkt BAM daar moet ik heen!
Ik ga je ook helpen verzinnen. Is wel moeilijker dan gedacht. Moet gewoon ineens in je opkomen en dat je dan denkt: JA, dat is het!
ik ken ook mond op mond, niet mond tot mond TS; Ik vind het heel goed wat je van plan bent, en wens je heel veel succes ermee. Samen sterk vind ik mooi klinken.. Moeders Care of Mama's Care
Toen ik jou bericht las dacht ik gelijk "ja! Mom's care!' maar toen bedacht ik me dat ik het niet alleen voor de moeders maar ook vooral voor de kleintjes doe om ze natuurlijk een goede start te kunnen geven... dus dan klopt de naam niet meer. Vond m wel heel mooi thanks!
Dat iedereen mond op mond kent is niet raar. Bijna iedereen zegt het verkeerd. Het is vooral de verwarring van mond op mondbeademing. Maar via google kom je erachter dat het echt mond tot mond is. Maar ontopic: ik vind Mama's Care een hele pakkende naam!
Ik heb nog geen idee voor een naam, maar wilde je wel laten weten dat ik het echt een super idee vind! Zeker weten dat je geen hulpje in de randstad nodig hebt? Ik heb de opleiding èn ervaring ervoor dus dat zit wel goed Alvast veel succes in ieder geval en mocht me een mooie naam te binnen schieten dan zal ik dat hier melden!
Misschien: -Together - Evenwicht -Balans Wel moeilijk hoor om het in één pakkend woord te doen.....Ik bedoel, Balans bijv. kan dan ook voor een dieetpraktijk zijn, maar ook voor ''balans'' in je leven. Misschien als je er één woord aan toevoegd het duidelijker wordt welke richting het bedoeld is..... Tenzij je "Balans, steunpunt of hulpverleningsinstantie etc.''