wat zouden jullie doen?

Discussie in 'Babynamen' gestart door emje, 5 jan 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. emje

emje Niet meer actief

heey meiden.

we zijn nog niet eens zwanger maar al wel aan het rondkijken voor namen. nu hadden we voor een jongen een naam gevonden die we beide heel mooi vonden. namelijk Tobias

nu is het zo dat een goede vriendin van mij een zoontje heeft met de naam Toby.

nu beginnen we toch te twijfelen omdat de naam er zoveel op lijkt en je de naam waarschijnlijk soms ook gaat afkorten naar toby.

wat zouden jullie doen. deze naam vasthouden of toch een andere naam gaan zoeken?

2. Aura

Aura Niet meer actief

Ik zou de naam vasthouden als het echt jullie naam is...maar wel ''toestemming'' aan je vriendin vragen...of het er iig over hebben....Zou het niet koud op haar dak laten komen als hij eenmaal geboren zou zijn.....
    Vind het een leuke naam Tobias.

3. Snoopy1983

Snoopy1983 VIP lid

11 feb 2008
    9.543
    4.729
    113
    Vrouw
    Sluit ik me helemaal bij aan!

4. Truus21

Truus21 Niet meer actief

Ik zou het er eens met je vriendin over hebben, wat zij ervan vind. Als ze het niet leuk vind wat anders zoeken, zou ik doen!

5. emje

emje Niet meer actief

heey meiden bedankt voor jullie reacties. ik ben nog niet zwanger maar we houden deze naam zeker in gedachten. misschien hebben we als we eenmaal zwanger zijn een andere naam die we leuker vinden maar mocht dat niet zo zijn dan willen we het zeker even bespreken met me vriendin. als het een meisje word is het natuurlijk veel makkelijker :D

6. Athina

Athina VIP lid

31 okt 2007
    23.809
    3.339
    113
    zwemjuf
    zuid-holland

of juist nu bespreken? Juist nu je nog niet zwanger bent, dan wordt het straks uiteindelijk toch nog een verrassing.. of je bij de naam bent gebleven of intussen misschien heel wat anders gevonden hebt. In de trant van 'stel dat.... wat zou jij daar dan van vinden?'

7. BabeBabe

BabeBabe VIP lid

14 jul 2009
    13.173
    3
    0
    Logistiek
    Fryslan
    ik zou verder zoeken.... onze favo jongensnaam zo heet het kleine broertje van mijn beste vriendin, dat vind ik toch echt te dichtbij (het broertje is nog een baby)

8. EmyD

EmyD Niet meer actief

Ik zou em zeker nog even vasthouden, maar toch ook al wel wat verder rondkijken. Tobias vind ik een erg leuk naam trouwens.
    Nog wat (ongevraagde) alternatieven; Fabian, Thomas, Samuel..

9. misa

misa Niet meer actief

Zoals eerder gezegd werd:
    Ik zou de naam ook vasthouden als het echt jullie naam is. Maar wel met je vriendin over hebben en het niet koud op haar dak laten komen als hij eenmaal geboren zou zijn.
    Ik vind Tobias ook een leuke naam!

En wat ook geopperd werd, lijkt mij ook een goed plan:
    Juist nu bespreken, voordat je zwanger bent. Dan wordt het straks uiteindelijk toch nog een verrassing: Ben je bij de naam gebleven of is het heel wat anders geworden.
    In de trant van: "Stel dat .... wat zou jij daar dan van vinden?"

Succes!

10. emje

emje Niet meer actief

hoi meiden. wij gaan het morgen even bespreken met mijn vriendin. ik denk niet dat ze het heel erg vind. aangezien het niet presies dezelfde naam is. of we bij de naam blijven zal altijd een vraag blijven. we vinden nu de naam fabian ook leuk alleen blijft tobias voor ons net iets leuker

11. Daddy J

Daddy J Lid

10 dec 2009
    71
    0
    0
    Freelancer ICT/Commercieel
    Rhoon
    Ik zou eerst zwanger worden, en kijken of het een jongetje is.
    Als dat zo is, kan je altijd gaan kijken naar een jongensnaam

Als je zwanger bent, ben je toch heel anders bezig met kinderen en namen, dan als je van plan bent om kinderen te nemen.

12. Cygnet2

Cygnet2 Niet meer actief

Amen. Eerst maar eens zwanger worden. Helaas is het niet iedereen gegeven. Hopelijk voor jullie wel hoor!

Deel Deze Pagina