Donderdag voor t eerst kdv , wat nu met voeden?

Discussie in 'Oppas en kinderopvang' gestart door Pioen, 2 jan 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Pioen

Pioen Fanatiek lid

11 jun 2008
    1.903
    0
    0
    Hoi meiden!

Even een vraagje hoe jullie dit doen..
    Donderdag gaat onze kleine meid voor t eerst naar het kinderdagverblijf.. Ze slaapt normaal tot een uur of 08.30 dus krijgt ze pas tegen 09.00 haar eerste voeding.
    Nu moet ze dus donderdag om 07.30 bij kdv zijn. Zal ik dan de fles om 07.00 geven of daar laten doen? Ik weet niet wat handig is, misschien zijn ze daar eerst druk en dan heeft zij al megahonger omdat ze al een poosje wakker is?:(
    Maak me dr best een beetje druk over.

2. suus1983

suus1983 VIP lid

10 okt 2006
    50.337
    36.198
    113
    Ik voed mijn dochter altijd nog voor ze weggaat. Vind het zielig om haar met lege maag achter te laten. Het kan idd best zijn dat ze daar ook nog eventjes moet wachten.

3. Madeliefke

Madeliefke VIP lid

19 jan 2008
    6.317
    216
    63
    Pioen, spannend he! Weet precies hoe je je voelt.

Mijn dochter gaat donderdag ook voor het eerst naar de gastouder. Ben ook best wel zenuwachtig. Ik geef bv en de eerste voeding vaak pas rond 8-8.30 en daarna slaapt ze meteen weer door tot 10.30. Dat schema kan ik nu wel vergeten :(. Zou graag in februari willen zitten zodat zowel ik als mijn meisje allebei gewend zijn aan al het nieuws...

Heel veel succes deze week!

4. Pioen

Pioen Fanatiek lid

11 jun 2008
    1.903
    0
    0
    Ik moet dan zelf al om 07.00 uur beginnen dus mijn vriend brengt haar weg, dan geeft hij haar om 07.00 de fles. Ben benieuwd hoe die dag gaat verlopen.. Voor haar en voor mama:D
    Jij ook heel veel succes!
    Vind er niks aan:(;)

5. petra2278

petra2278 Fanatiek lid

11 sep 2009
    1.018
    0
    0
    wat je kan doen, is overleggen met kdv.
    Vraag eens wat hun regels zijn hierin.
    Bij ons mogen kindjes tot 08:00 op het kdv ontbijten (wel zelf meenemen).
    Mijn eerste zoontje kreeg op het kdv vaak de 1e fles. Zat hij eindelijk in een ritme, moest ik hem eruit halen voor het kdv. Gelukkig wilde ze dat doen (dat was wel 2 jr geleden).

Ons zoontje nu geven we thuis de 1e fles, omdat hij ook nog Losec medicatie krijgt.
    Maar nu is hij bijna 2 weken thuis gebleven, en is zijn ritme verschoven naar nu de 1e fles om 08:15/08:30.
    Ook ik moet mijn kinderen tussen 07:00-07:15 u brengen.
    Mijn oudste dus met een broodtrommeltje en beker melk (hoef ik hem dus pas 06:45 u uit bed te halen!!) maar mijn jongste...???
    Weet ik dus nog even niet.
    Ik ben bang dat hij de fles niet eens opdrinkt een uur eerder....

Wat je kan doen: is thuis de fles geven. Heeft je kindje geen honger, of drinkt je kindje maar de halve fles, laat ze dan op het kdv de rest geven.
    Dat heb ik nu ook een paar x gedaan, en dat vonden ze prima.

Bij ons is het vaak niet zo druk voor 08:00 u...En zo'n fles zit er toch binnen 10 minuten in???

Bespreek het met het kdv...misschien vinden ze het helemaal geen probleem.

En probeer het eens: als je kindje in de auto al ontroostbaar huilt, is het duidelijk honger.

6. Hanneke

Hanneke VIP lid

18 jun 2007
    14.894
    275
    83
    Onze roze wolk!
    Ik zou haar idd thuis nog een voeding geven. Gewoon om de dag te starten en niet met een lege buik daar aan te komen. Stel idd dat ze even moet wachten (gezien er natuurlijk een hoop andere kindjes gebracht worden ook dus bijv druk met dingen bespreken met ouders) dan zit ze daar met een hongerige buik. Niet fijn lijkt me, lijkt het me lekkerder om gewoon wat eerder een voeding te geven smorgens.

Succes in ieder geval!

Liefs, Hanneke!

7. mama van 2 meiden

mama van 2 meiden Niet meer actief

Ik zou haar lekker thuis geven; sochtends is t ook vrij druk met kindjes die gebracht worden; ze kan dan niet rustig drinken en is er misschien ook teveel door afgeleid.

8. september08

september08 Fanatiek lid

20 okt 2008
    3.356
    4
    38
    Ik werk op een kdv. Wij vragen ouders altijd de eerste fles thuis te geven. Dit omdat het bij ons vaak erg druk is met overdracht enz. We willen alle kinderen kinderen bewust afscheid laten nemen van de ouders. Dit betekend in 9 vd 10 gevallen dat we elk kindje op de arm nemen en gaan zwaaien. Een kindje met de fles zou dus meestal moeten wachten tot de 2e collega er is om half 9. Dit zou ik persoonlijk sneu vinden voor mijn kindje. Het is dan onrustig, terwijl het niet hoeft.
    Heb je het thuis geprobeerd en wil het niet, dan is het natuurlijk een ander verhaal. Of idd de rest vd voeding meegeven die wij zo snel mogelijk als kan geven is ook een goed idee.
    Maar persoonlijk zou ik het dus wel thuis proberen.
    Heel veel succes!

9. patriesja

patriesja Fanatiek lid

26 jul 2007
    2.183
    0
    36
    Ik werk ook op een kdv en hier precies hetzelfde.
    Ik werk dan wel op de peutergroep, maar bij de baby's is dit dus ook zo.
    En bij ons is het zelfs zo dat je collega pas om half 10 komt, wij beginnen om 8 uur.

10. MamaAggie

MamaAggie Lid

1 jul 2009
    34
    0
    0
    leidster kinderopvang
    Lelystad
    Op Sanne haar kdv moet je de 1e fles thuis geven, omdat ze het vaak nog druk hebben..
    Ik werk zelf op een kdv en ook bij mij op het werk wordt de 1e fles thuis gegeven, dit om de reden omdat vroeg in de ochtend mijn collega nog niet aanwezig is.... en je dus een uurtje "alleen" staat op de groep...

Het is even veranderen van schema maar dat gaat echt heel snel dat ze aan hun nieuwe ritme gewend zijn...

Sterkte verder...

11. YellowButterfly

YellowButterfly Niet meer actief

Ons meisje mag dinsdag voor het eerst - ik ga haar gewoon van te voren voeden! Dus ja ze wordt dan wat eerder gevoed. Ik maak me er niet zo druk om - als ze maar elke 3 uur voeding krijgt!

12. Foxter

Foxter Niet meer actief

Ik gaf Sterre in het begin nog even de borst voor we gingen, en nu krijgt ze om 7.15 een fles, en op het kdv krijgt ze om half 10 fruit.

Toen ze nog maar een maand of 3, 4 was, kreeg ze de borst als ze wakker werd en dan voordat we gingen nog een keer, ookal zat er dan maar een half uur tussen. Ze ging altijd met een volle maag daar heen, ik wilde ook niet dat ze dan honger had.

13. Pioen

Pioen Fanatiek lid

11 jun 2008
    1.903
    0
    0
    Thnx meiden, we gaan haar gewoon om 07.00 uur de fles geven, lekker met een volle buik er naartoe.:)

14. grietje84

grietje84 Actief lid

17 jan 2009
    413
    0
    16
    rotterdam
    Ik maakte me er eerst ook erg druk over....niet doen. Gewoon thuis voeden. KLeintjes kunnen, nadat ze wakker geworden zijn, niet eerst een hele tijd wachten op hun fles. Als ze wat ouder zijn misschien wel. Onze kleine krijgt soms om 06:15 uur haar fles al. Dan gaat ze naar de opvang. Als ik vrij ben, pas om half negen. Maakt haar helemaal niks uit. Als ze vroeg haar fles heeft gekregen ligt ze vaak weer wat vroeger op bed, omdat dat dan zo uitkomt met de flessen.

15. klarinet

klarinet Fanatiek lid

23 apr 2007
    2.985
    132
    63
    Praktijkondersteuner somatiek
    Zuid limburg
    Ik zou d/r zeker voor dat je haar brengt nog een voeding geven. Nog even een lekker momentje samen. Ik zou het wel even aangeven bij het kdv.
    Overigens succes met de eerste keer, toch wel spannend he!
    Milan gaat vrijdag de eerste keer, hij is 8,5 maand!

16. Pioen

Pioen Fanatiek lid

11 jun 2008
    1.903
    0
    0
    Pfffffff ze is vandaag de eerste dag geweest, ze heeft heeeeeeeeeeeeeel weinig geslapen, twee keer een dik half uur.
    Toen ik r kwam halen was ze zo moe, en begon ze meteen te lachen en volop geluid te maken naar me. Ze lebberde mijn hele gezicht af alsof ze wilde zegen: ik heb je gemist mam! (nou ja mijn eigen invulling dan he:D)
    Best moeilijk hoor, maar toch de eerste keer is geweest!!:)

17. piemie

piemie Fanatiek lid

28 mrt 2009
    1.769
    0
    0
    kapster
    het Gooi
    Mijn zoontje is gister voor het eerst geweest alleen de ochtend, hij had ook maar 20 min geslapen normaal is dit 3 uur! maar gelukkig heeft ie bij oma een beetje bij kunnen slapen 's middags....

Deel Deze Pagina