Urinelucht kruidvat luiers?

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Flamingooo, 10 mrt 2018.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Flamingooo

Flamingooo Niet meer actief

Ik heb naar volle tevredenheid de maatjes 0, 1 en 2 van de kruidvat gebruikt en nu zijn we over naar maatje 3. Maarrrr nu ruikt het steeds zo sterk naar urine ook als de luier nog lang niet vol zit. Alsof de geur niet goed geabsorbeerd wordt. Herkent iemand dit?

Ik baal want had meteen groot ingeslagen toen ze over ging naar maatje 3.... Ben in ieder geval van plan om andere luiers te halen om te kijken of het echt aan de luiers ligt.

2. Panter

Panter VIP lid

14 mrt 2011
    13.710
    4.559
    113
    Hier geen last van. Mss heb je net een pak waar een fabricagefout in zit?

3. Blijdorp

Blijdorp Niet meer actief

Ik herken het ook niet. Houd wel je kindje goed in de gaten. Sterk ruikende urine kan een teken van blaasontsteking zijn.

4. Zohra

Zohra Fanatiek lid

20 mei 2015
    2.005
    322
    83
    Ik had dat ook, ben om die reden overgestapt op bumblies.
    Niet te harden die stank, ging ook steeds verschonen omdat ik dacht dat 'ie vol zat, maar dan dus bijna niks erin.

5. Fuddey

Fuddey VIP lid

6 okt 2015
    16.382
    12.678
    113
    Hier was dat ook inderdaad, bij Pampers niet.

6. Flamingooo

Hmm ja zou kunnen, maar om nou een nieuw pak van 96 stuks open te maken om het te testen.... o_O

Dank voor de tip! Ik wist dat niet ga het in de gaten houden.

@Zohra en @Fuddey hadden jullie het vanaf een bepaalde maat of echt bij allemaal? Vind het zo vreemd dat het nu ineens is terwijl ze net naar een maatje groter gaat.

7. Zohra

Zohra Fanatiek lid

20 mei 2015
    2.005
    322
    83
    Ik weet niet zo heel goed meer bij welke maat het begon, ik dacht bij 4 maar weet het niet zeker. Het is ook een tijd goed gegaan bij maat 3 en 4, maar ineens begon het. Eerst ook nog een ander pak geprobeerd maar dat was hetzelfde, dus toen een ander merk.

8. Kolibrie

Kolibrie VIP lid

29 jun 2008
    5.767
    423
    83
    Vrouw
    Zuid-Holland
    Hier ook. Dochter heeft maat 2.

9. Vero0504

Vero0504 VIP lid

17 nov 2016
    18.971
    15.012
    113
    Ik vond destijds de pampers wel minder ruiken dan de kruidvat maar pampers lekt door dus daar hebben we met onze dochter niks aan.

Overigens moet ik ook zeggen dat t bij ons begon toen zij net op oefenhapjes ging en als ze ziekjes is of wat minder drinkt is t ook niet te harden. Denk dat t lijf dan druk bezig is met afvoeren. Daartussen zitten overigens ook vele goede dagen en dan merk je er weinig tot niks van.

10. Zonnestralen

Zonnestralen VIP lid

22 apr 2017
    12.633
    8.365
    113
    Vrouw
    Ik vind alle luiers wel stinken, vooral als ze niet genoeg gedronken hebben. (wij gebruiken pampers en kruidvat, de Lidl luiers vond ik nog een stuk erger).

11. Hopsatee

Hopsatee Niet meer actief

Nee niet herkenbaar. Maar dichte pakken kun je zonder bon omruilen voor ander pak of andere maat of weer inleveren en geld terug krijgen bij kruidvat he...

12. Flamingooo

Had dus pampers gehaald nu. En inderdaad natte romper en slaapzak vanmorgen :rolleyes:

Allemaal niet aan de orde. Oefenhapjes wachten we mee tot 6 mndn, niet ziek en ze drinkt juist beter de laatste tijd.

@Hopsatee dat omruilen wist ik ja. Maar terug brengen is nieuw voor me. Zal het eens vragen bij de kruidvat.

Maar meer mensen dus die het herkennen. Balen want nu moet ik op zoek naar een alternatief. Pampers lijkt het voor de nacht in ieder geval nog niet te zijn.

13. Hopsatee

Hopsatee Niet meer actief

Nou ik heb maat 2 teruggebracht en toen kreeg ik geld terug. En maat 3 heb ik geruild voor 4!

Overigens herken ik het wel maar dan van pampers!

14. Vero0504

Vero0504 VIP lid

17 nov 2016
    18.971
    15.012
    113
    In de nacht dan lekker die kruidvat gebruiken. Dat was hier de enige die wel droog hield. Overdag lukte die pamper nog wel, scheelt je toch een deel van de lucht dan.

15. moby123

moby123 Fanatiek lid

19 nov 2015
    1.040
    271
    83
    NULL
    België
    Ik gebruik die van kruidvat maat 4 en heb er geen last van. Vreemd.

16. SMJD

SMJD Fanatiek lid

17 okt 2016
    1.890
    444
    83
    Hier ook geen last van, alleen na de nacht maar dan zit de luier ook overvol

17. Mw1980

Mw1980 Actief lid

15 jan 2017
    341
    191
    43
    Ja, hier ook hetzelfde idd.

18. mamaloe250

mamaloe250 Fanatiek lid

2 aug 2016
    1.149
    722
    113
    Ik vind dat juist bij pampers, altans ben toen bij maat 3 naar kruidvat luiers overgestapt.

19. Olifantje1991

Olifantje1991 VIP lid

9 jan 2013
    9.521
    3.739
    113
    Ik vond juist pampers stinken, het enkele pak dat ik daarvan heb gebruikt.
    Bij onze zoon vrijwel altijd kruidvat gebruikt en nu bij dochter gebruik ik kruidvat, zwitsal (als ze in de aanbieding zijn en Etos door elkaar, maar vind kruidvat toch het prettigst. Met de Etos luiers red ze vaak de nacht niet en lijken d'r billen wat vochtig te blijven. Zwitsal vind ik ook fijn, maar erg duur, net als pampers.
    Vanaf maat 1 dus hoofdzakelijk kruidvat, ze zit nu in 4+ en het is me nog nooit opgevallen. Zal morgen m'n neus d'r eens insteken. :D

20. mc87

mc87 Actief lid

11 apr 2013
    336
    39
    28
    Vrouw
    Ik beb noot problemen hiermee ervaren en gebruik kruidvat al 3.5 jaar bij al mn 3 kinderen.Heb wel etos geprobeerd masr deze absorberen te weinig en pampers en deze vond ik een te grote pasvorm en ook minder goed. Bumblies waren wél oké maar iets duurder dan de actie verpakkingen van kruidvat. Ik vind kruidvat en ook de verzorgingslijn van hun uiteindelijk het beste.

Deel Deze Pagina