Dressoir als commode gebruiken

Discussion in 'De babyuitzet' started by Mommy2be, Dec 27, 2008.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Mommy2be

Mommy2be Bekend lid

Mar 13, 2008
    528
    0
    16
    Hoi,

Ik heb een grote dressoir met veel laadjes. Ik gebruik het niet, dus wil ik alle babykleertjes en spullen daarin doen en het verschoonsmatrasje op de dressoir. Ik vraag me af of dit mogelijk is. De dressoir is lekker groot, daarom vind ik het handig. Er is geen plek voor een commode.

Nog een vraag: kun je het babybadje in je slaapkamer doen en daar je baby wassen? Ik weet niet of dit praktisch is? Kan het een kliederboel worden? Ik heb wel ruimte in mn slaapkamer. Ik heb zo mijn redenen waarom ik het in mijn slaapkamer wil (heb in de andere kamer geen cv en vind het een enorme klus om mn elektrische verwarming iedere keer heen en weer te verplaatsen)

Adviezen/tips gevraagd ajb.

2. Jucade

Jucade VIP lid

Jul 20, 2006
    18,229
    1
    36
    Assemblagemedewerkster
    Tuurlijk kan dit. Alleen als de kleine wat ouder word gaat hij/zij spetteren en dan word t n chaos.. :) 8)

3. Marijke1982

Marijke1982 Niet meer actief

Dressoir kan je gewoon gebruiken hoor, als je verschoningskussen er maar op past!

En het badje kan gewoon op jullie slaapkamer. De knoeiboel valt in het begin wel mee, dan liggen ze nog rustig in bad. Wij deden dit in het begin ook gewoon.
    Sinds een paar weken niet meer omdat ze spetteren erg leuk vind en ik daarna dus een zwembad op de vloer heb liggen. Wij zijn dus verhuisd naar de badkamer.

4. Vera

Vera Fanatiek lid

Apr 17, 2006
    2,604
    1
    0
    Wij hebben ook een dressoir als commode. Gaat prima. Ik vind het zelfs erg handig qua grootte en er past veel in.
    Onze kraamhulp waste de eerste dagen de kleine alleen maar bij ons op de slaapkamer, dan kon ik mee kijken terwijl ik in bed zat. Dus het kan zeker. Zou dat ook gewoon doen als ik jou was.
    En als het teveel gespetter wordt dan naar de badkamer verhuizen. Wij hebben in het badje een ligsteuntje. En zetten toen ons eerste kindje groter was het badje in de douchebak op de grond en het kind op dat ligsteuntje. Superhandig.

5. lolly

lolly Fanatiek lid

Sep 20, 2006
    3,475
    0
    0
    Een dressoir kan prima als commode gebruikt worden.

Het badritueel kun je deeerste maanden prima in de slaapkamer doen. Maar na ong 3 maanden is de badkamer toch handiger. Ivm gespetter. Bij ons pas de badstandaard precies in de douchecabine.

6. Athina

Athina VIP lid

Oct 31, 2007
    23,829
    3,353
    113
    zwemjuf
    zuid-holland
    onze badkamer is te klein. Bij ons gaat ze dus nog steeds in bad op haar eigen kamertje. Gaat prima. En het gespetter moet je inderdaad wel rekening mee houden (gordijnen worden opzij gehangen hier hihi) , maar met een extra handdoek los je dat ook op. Of een keertje extra in de tub ;) daarin kan ze niet zo gemakkelijk spetteren.

7. deepfreeze

deepfreeze VIP lid

Nov 29, 2007
    11,895
    42
    48
    Als het dressoir hoog genoeg is, kan dat prima.

Badderen deden we op de babykamer, maar dat kan natuurlijk ook prima op een andere warme kamer.
    Vanaf zo'n 2 maanden ging C wel in de badkamer in bad, want hij spetterde nogal. Maar hij ging/gaat eigenlijk meestal mee onder de douche. Lekker zo'n klein guppie tegen je schouder aan hangen, en de straal over zijn rug laten lopen..

8. moesje83

moesje83 Bekend lid

Apr 18, 2008
    911
    0
    0
    Wij hebben dat ook gedaan hij was ook nog eens de goede hoogte en we hebben hem zelf geschilderd hij is echt heel mooi geworden en bevalt heel goed

9. consider

consider VIP lid

Jan 24, 2008
    14,036
    1,857
    113
    Provincie Groningen
    Een dressoir kan je prima gebruiken. Wel is het handig als je je voeten onder het dressoir kunt zetten, zodat je er dichterbij staat.

Wij badderen ook gewoon op de babykamer, en dit gaat prima.

10. mik2sept

mik2sept Fanatiek lid

Jun 19, 2006
    1,271
    0
    0
    Als het dressoir voor jezelf ook de goede hoogte is s het natuurlijk geen probleem

Wij deden in het begin mijn zoontje in de babykamer in het badje.
    Op een gegeven moment ben ik het badje onder de douche gaan zetten omdat ik het gesleep van het water zat was...
    En zo kon ik hem gewoon onder de douche zetten en de stop eruit en het liep weg in de douche...
    Ik had overigens wel een radiator in de douche maar die had ik ook niet altijd aan

Share This Page