Wonen in de binnenstad

Discussie in 'De lounge' gestart door Eenkadootje, 3 aug 2017.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Eenkadootje

Eenkadootje Fanatiek lid

5 mrt 2013
    4.611
    2.405
    113
    We wonen sinds een aantal maanden in hartje binnenstad. Dus echt op A1 lokatie qua winkels dan. Bevalt ons prima,het is een heerlijk huis, met een groot dakterras. Ff de trap naar beneden lopen en je bent in de binnenstad met alle gezelligheid, terrasjes, winkels enz.
    Oké parkeren is een ramp, vandaar de bakfiets. En niet te vergeten 2x per week de orgelman, die 3x per dag een half uur voor je huis draait. Dat wordt echt irritant. He, durf het bijna niet schrijven, maar zal die vandaag een vrije dag hebben?

Maar ik vrees voor de komende 10 dagen. Kermis op Markt. Nog geen 20 mtr verderop. Elke dag tot 1 uur nachts mogen ze draaien. Pff..
    Hopen maar dat het niet warm wordt, dan hoeven de ramen niet open.

Ach, in het ergste geval wijken we uit naar ons kantoor (met 1 slaapkamer)
    Oudste uit logeren bij oma enz.

Wie woont er ook in de binnenstad.

2. Zonnebloem92

Zonnebloem92 VIP lid

4 dec 2012
    10.846
    4.213
    113
    Vrouw
    Zuid Holland
    Ik gelukkig niet, heb wel in een stad gewoond in de buurt van de binnenstad, maar het zou niets voor mij zijn.
    Die drukte, herrie en het niet(en/of betaald parkeren) zou er niet tegen kunnen.

3. Liekje81

Liekje81 VIP lid

6 sep 2013
    20.159
    23.239
    113
    doktersassistente
    Zevenhoven
    Ik moet er niet aan denken! :p Succes komende dagen!

4. mum2be2

mum2be2 Fanatiek lid

4 jan 2010
    3.916
    3.396
    113
    Vrouw
    Wij wonen al 15 jaar in de binnenstad, heerlijk, zou niet anders willen!
    Overal lekker dichtbij!
    Parkeren is af en toe een dingetje maar dat zijn we al zo gewend.
    We hebben 1 jaar tussendoor woningruil gedaan (naar woonwijk met mega speeltuin voor de deur) maar wist niet hoe snel we weer terug naar ons eigen huis moesten gaan.

5. mum2be2

mum2be2 Fanatiek lid

4 jan 2010
    3.916
    3.396
    113
    Vrouw
    Wij wonen ook nog eens naast een evenementenplein.
    Dus we missen ook niks ;)

6. 1548

1548 Niet meer actief

Wij wonen niet in de binnenstad maar later als de kinderen het huis uit zijn dan gaan we zeker in de binnenstad wonen. Ik houd ervan!

7. Feye

Feye VIP lid

26 nov 2013
    6.467
    3.913
    113
    Vrouw
    Tja, de lusten en de lasten van de binnenstad...

Hier is een actie groep: herrie uit de stad. Inwoners van de binnenstad die elk evenement in de binnenstad zo'n beetje aanvecht, i.v.m. geluidsoverlast. Dan moet je niet in de binnenstad gaan wonen vind ik...

Succes de komende dagen!

Ladylola vindt dit leuk.
  8. 1BB

1BB Bekend lid

3 okt 2016
    573
    67
    28
    Vrouw
    ♡
    Heb in een hele leuke straat in de binnenstad gewoond, was overigens blij dat ik weg was omdat elk jaar carnaval (lees: van 1400-400, 7 dagen lang en dezelfde cd) in mijn straat werd gevierd. Niet echt fijn als je de volgende ochtend om 6u moet opstaan voor het werk. De rest was wel leuk, behalve de huurprijs maar goed dat weet je Haha. Zijn verhuisd omdat er steile trappen waren en icm kinderwagen niet te doen. Anders waren we alsnog in de binnenstad gaan wonen alleen dan niet in het centrum van de binnenstad

9. Eenkadootje

Eenkadootje Fanatiek lid

5 mrt 2013
    4.611
    2.405
    113
    Wat helemaal erg is,vd week zijn er nw buren gekomen. De appartementen zijn nog niet helemaal klaar, maar dat gezin moest er al in. Nou, die krijgen morgen direct de vuurdoop. En die wonen direct aan het Marktplein. Joepie 10 dagen Kermis.

Alle evementen maken we ook mee hoor, we gaan alle sites af om ze in de agenda te zetten. We wonen in Zeeland, dus nu is het toeristenseizoen is volop bezig.

En straks in dec hoeven wij de deur niet uit. Sinterklaas komt gewoon bij ons in de straat. Met het beste uitzicht. (Natuurlijk komen vrienden met kids dan ook hier kijken)

Overigens, we hebben wel wat meer aanloop. Vd oudste (16) komen nu veel meer vriendinnen langs. Eerst ploffen ze neer, zware schooltassen worden gedumpt, ff de stad in enz.

Bij de leukste evenementen komt ook iedereen langs. (Plassen, hapje eten, ff zitten, tassen dumpen) En uiteraard blijft dan ook het eea slapen.

Heel anders , toen we in een klein dorpje woonden.

10. Eenkadootje

Eenkadootje Fanatiek lid

5 mrt 2013
    4.611
    2.405
    113
    Het zijn maar 10 dagen in het jaar, waar wij tegen op zien. En wie weet valt het wel mee. We kijken er niet direct op, dus we hebben gelukkig geen lichtshow voor de deur. Het is enkel het geluid.

11. Eenkadootje

Eenkadootje Fanatiek lid

5 mrt 2013
    4.611
    2.405
    113
    En ja hoor, de orgelman is weer. Haha te vroeg gezegd. Valt ook niet mee, de hele middag met zo centenbakje schudden.

Bijgevoegde bestanden:

VBJ82 vindt dit leuk.
  12. Feye

Feye VIP lid

26 nov 2013
    6.467
    3.913
    113
    Vrouw
    Was ook niet zo tegen jou bedoeld hoor, meer mijn eigen frustratie dat evenementen hier worden gecancelled/ingekort door een bepaalde groep :)

13. Eenkadootje

Eenkadootje Fanatiek lid

5 mrt 2013
    4.611
    2.405
    113
    Joh dat weet je gewoon als je in binnenstad woont .

Ach een ander hoort een trein, of meer autoverkeer.
    Ik heb ook gewoond in Rdam aan de Maas. Daar hoorde je weer de boten en was er veel wind.
    Bij het vorige huis hadden we enorm burenoverlast, dus hier hebben het rustig.

14. Mythique

Mythique Fanatiek lid

3 apr 2015
    4.778
    3.907
    113
    Ik heb een aantal jaar in het absolute centrum van rotterdam gewoond. De klokken van de kerk op zo'n 25 meter van ons slaapkamerraam. Maar je went eraan. Op een gegeven moment hoor je ze niet meer... vond alleen in de zomer het stadspodium irritant. Iedereen die wil mag daar zijn kunstje komen doen en dat klonk vaak niet zo goed :D.

Vulpen vindt dit leuk.
  15. Toverbal

Toverbal Fanatiek lid

9 mei 2012
    2.715
    907
    113
    De meeste kermissen zijn tegenwoordig begrenst qua decibel en hebben centrale muziek. Ik hoop voor jou dat dat bij jullie ook t geval is. Dan hoor je maar 1 lied ipv 100 verschillende en staat het ook niet zo oorverdovend hard :)

16. blossom85

blossom85 Fanatiek lid

4 jan 2013
    4.621
    1.576
    113
    Vrouw
    het oosten
    Ja ik heb wel in de binnenstad gewoond. Nu met kinderen en jaren later wonen we net buiten de binnenstad. Wel nog zo dichtbij dat je er met 5min fietsen bent.
    En aan de andere kant met 5min lopen de weilanden.
    Maar ik zou nooit meer in de binnenstad gaan wonen.

17. Tuti80

Tuti80 Fanatiek lid

20 dec 2010
    3.855
    24
    38
    Zuid Holland
    Weet gelijk in welke binnenstad jij woont . Morgen begint de kermis!

18. ellessinia

ellessinia Actief lid

13 nov 2014
    499
    477
    63
    Ik woon in Utrecht stad, achter de singel, ben binnen 10 min lopen in de absolute binnenstad. Dat scheelt wel veel wat betreft lasten; parkeren kan in de straat en met uitzondering van de studentenhuizen, geen last van uitgaanspubliek.
    Ik zou niet verder richting de binnenstad willen wonen want nu hebben we vooral de lusten en niet de lasten.
    We missen echter toch ook wel de rust en het groen van een dorp. We zijn beiden opgegroeid in een dorp en dat kunnen we ook zeker waarderen.

Hopsatee vindt dit leuk.
  19. mam1991

mam1991 VIP lid

17 jan 2013
    10.071
    2.096
    113
    #19 mam1991, 3 aug 2017
    Laatst bewerkt: 3 aug 2017
    Haha wij hebben een beetje dezelfde gedachten! Zijn echt een gezelligheidsmensen en houden van borrelen in de stad. Nu lekker in een dorp vlak bij de stad, zoals vandaag lekker op de fiets naar de stad geweest.

Vinden beiden prima, ben ontzettend blij dat we in een dorp zitten maar het lijkt mij ook echt goddelijk om op onze oude dag in een jaren 30 woning te zitten in het centrum, zo veel sfeer!

Maar wie weet bevalt het ons hier wel zo dusdanig goed dat we er nooit meer weg willen. Ook helemaal prima, kunnen in deze woning ons hele leven blijven wonen als we willen.

20. Lunarosa

Lunarosa Actief lid

24 jul 2017
    183
    135
    43
    Vrouw
    Ik woonde tot de zwangerschap van mijn eerste midden in het uitgaanscentrum in een schattig zolderappartement in een eeuwenoud pand. Alles was scheef en kraakte en het was vreselijk klein maar ik vond het er fantastisch! Nu met de de kinderen in een degelijke tussenwoning in een vinexwijk, praktisch maar toch..ik mis de sfeer en het karakter van de oude binnenstad. Zodra de kinderen de deur uit zijn ga ik weer terug!

Deel Deze Pagina