Dochter drinkt flessen niet leeg.

Discussie in 'Flesvoeding' gestart door wachtend, 15 jun 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. wachtend

wachtend Niet meer actief

Tja dat hebben wij weer een regelrechte diva ;)

Dochter is 10 weken oud en drinkt nog steeds 120/4 qua flessen geen enkel probleem maar nu komt ze dus rond de 2 a 3 uur voor een fles drinkt daarvan 85 cc laat een boeren denkt bij zichzelf kom over 2 uur maar weer terug... NIET HANDIG!
    Even voor de duidelijkheid ik maak mij absoluut niet druk over het aantal cc's wat ze binnenkrijgt want op het kleine beetje wat ze drinkt komt ze aan en ze was 2 weken geleden 58.5 cm en 5150 gram dus heel netjes.
    Waar ik wel mee zit is dat ze nu 7 a 8x per dag dus weer komt waaronder 2 nacht flessen die ze eigenlijk wil hebben (wij geven er maar 1 want de 2e komt al na ander halfuur) dus om het even helder te hebben.
    23:00 uur
    02:30 uur
    04:00-06:00 uur mopperen
    07:00 uur
    10:30 uur
    12:30 uur begint te mopperen
    13:30 uur fles
    En nu wacht ik dus weer op de volgende voeding en laat ze er 3 uur tussen.

Maar geen enkele fles gaat leeg en ze drinkt per fles dus 75 tot 125 cc en na een boer weigert ze verder te drinken.
    Wat we zelf al geprobeerd hebben is water aanbieden tussendoor maar dan nog wil ze velen malen eerder die fles.

Wat kan ik doen? Heb ook al haar KA gebeld voor advies maar wellicht heeft hier iemand een frisse blik erop.

Groetjes Wachtend

2. Hilly1980

Hilly1980 VIP lid

23 jun 2014
    7.299
    6
    38
    Waarom ga je er niet in mee? Kleinere flesjes en op verzoek voeden?

3. wachtend

Omdat ze nu ook snachts elke 2 uur komt en met een drukke peuterpuber in huis redden we dat niet we slapen maar 3 uur per nacht. De KA heeft nu net teruggebeld en we gaan haar snachts water aanbieden ipv voeding in de hoop dat ze overdag wat grotere hoeveelheden gaat nemen.

4. Suusjeuh

Suusjeuh VIP lid

4 jul 2010
    13.212
    13
    38
    Verpleegkundige/gastouder
    Ik heb bijna een jaar 2 nachtvoedingen gegeven en totaal 7 voedingen. Het gaat namelijk veel sneller om die fles geven ipv zoals jullie nu doen, de halve nacht te mopperen!

5. Averlhach

Averlhach VIP lid

26 mrt 2011
    8.809
    1.014
    113
    Vrouw
    Drenthe
    Als een baby eraan toe is komt er vanzelf meer tijd tussen. Overdag evt met regelmaat voeden zodat je zeker weet dat er overdag niet te lang tussen zit.

Het advies om een 10 weken oude baby water te geven vind ik echt not done!

Even voor de duidelijkheid, ik spreek uit ervaring.
    Onze jongste dronk tot net onder de 10 weken 7 tot 8 flesjes er dag. Ineens was hij eraan toe om er langer tussen te laten en liet er steeds langer tussen. Tussen de 4 en 5 maanden sliep hij van 7 tot 7 door, zonder voeding. Niets gedaan, behalve accepteren en erin mee gaan. En ja, ik had toen ook een peuter rond lopen.

6. dirksmama

dirksmama VIP lid

29 aug 2007
    22.170
    34
    48
    mens
    Meestal in de wolken
    Dat is geen divagedrag, dat is gewoon een baby die heel goed weet aan te geven wat ze nodig heeft. Dus gewoon haar ritme volgen, vaak kleine flessen geven. En als ze er aan toe is laat ze er vanzelf meer tijd tussen. Forceren levert alleen maar stress op voor alle partijen.

7. Snoopy1979

Snoopy1979 VIP lid

8 okt 2006
    34.229
    7.276
    113
    Vrouw
    Brabant
    Ik zou er gewoon in mee gaan. En het grote voordeel van de fles is dat je elkaar kan afwisselen, dus de ene nacht jij en de andere nacht je man, zo kan je om de nacht lekker doorslapen :)

8. wachtend

Het diva gedrag was met een knipoog ;)

Mijn dochter dronk gewoon 6 flesjes op een dag inclusief een nacht voeding die we ook totaal niet erg vinden om te geven. Zoals de KA het zegt geeft F haar lichaam aan dat ze honger heeft alleen na 85 cc geeft haar lichaam aan dat ze genoeg heeft (een voeding duurt hier al met al een uur btw) na een uur minimaal komt ze dus weer voor een voeding waardoor ze in een cirkel beland met te weinig slaap, waardoor ze dus te weinig drinkt enz. De KA wilt graag kijken de aankomende 3 nachten of dit werkt voor haar en haar lichaam dus aangeeft dat ze weer gewoon de hoeveelheden kan pakken die ze voorheen ook nam. Hebben we vrijdag geen goed gevoel erover gaan we kijken wat we dan kunnen doen want een oververmoeide baby is ook niet alles kan ik uit ervaring wel vertellen.

Wellicht zijn sommige van jullie moeders het hier niet mee eens maar elk uur de klok zien en een baby hebben die de wallen onder haar ogen heeft is ook geen doen.

9. Snoopy1979

Snoopy1979 VIP lid

8 okt 2006
    34.229
    7.276
    113
    Vrouw
    Brabant
    Kan je niet een andere fles proberen, lijkt wel of het haar heel veel moeite kost. Dan zou ik als baby ook snel afhaken en doodop zijn ;)

10. RoIn

RoIn VIP lid

3 feb 2014
    5.918
    595
    113
    Vrouw
    Heb je niet een te klein speentje?
    Ik zou een grotere speen proberen, nr2 en zien of ze sneller drinkt en dus niet halverwege al het gevoel heeft verzadigd te zijn!

Na 20 min begin je zelf ook een verzadigd gevoel te krijgen.
    Als ze er een uur over doet. ... Dat is echt te lang.

11. Snoopy1979

Snoopy1979 VIP lid

8 okt 2006
    34.229
    7.276
    113
    Vrouw
    Brabant
    En als je haar 's nachts nou gewoon die flessen geeft, dan gaat ze daarna weer slapen en jullie ook. Dit is alleen maar frusterend voor jullie dat gejengel. En met je man afwisselen dus.

12. wachtend

Logopediste is bij haar geweest bij de vorige opname en die legde mij uit dat ze inderdaad een erg trage drinker is. Met haar mondmotoriek qas niets mis. Het probleem zit hem in ze drinkt 10 a 15 minuten goed dus die 75 a 85 cc. Daarna moet ze boeren en daar zit hem het probleem. Ze kan niet makkelijk boeren. Soms komt de boer meteen los en vaak zitten we wel 20 minuten te wachten. Zodra ze de boer heeft gelaten kunnen we weer verder. Maar heeft ze geen boer gelaten en gaan we verder knalt ze dus hetgeen wat ze al gedronken had er meteen uit als die boer dan toch loskomt. Het probleem is dus 1 ze boert niet goed en na de boer weigert ze verder te drinken en 2 als we doorgaan met de fles geven terwijl ze dus een boer moet doen (dit geeft ze keurig aan!) dan knalt ze de inhoud eruit.

Elke keer zitten we dus minimaal een uur te voeden omdat we ook niet na 1x weigeren willen stoppen dus weer omhoog houden weer kijken of er stiekem nog een boer dwars zit en dan nog maar weer een keer proberen.

Het is echt geen onwil van onze kant maar elke 2-3 uur de fles geven terwijl ze maar kleine beetjes neemt en dan weer een halfuur tot ander halfuur hooguit slaapt en daardoor nog vermoeider raakt is ook geen optie.

De arts zei ook dat we dit tot donderdag of vrijdag gaan proberen (als wij het genoeg vinden moeten we direct stoppen) en dan gaan we weer een nieuwe manier zoeken. Want echt een oververmoeid kind heb ik echt te vaak gezien en eindigde hier altijd met een opname wat ik gewoon echt niet wil door de eerdere opnames van F werd G behoorlijk gefrustreerd en werd huilend wakker om te vragen waar ik was dat wil ik nu gewoon echt voorkomen.

13. RoIn

RoIn VIP lid

3 feb 2014
    5.918
    595
    113
    Vrouw
    Grotere speen Dus geen optie?

Als ik mijn dochter water geef, komt ze na 10-20min gewoon weer hoor.
    Jouw dochter heeft honger lijkt me.

14. Hilly1980

Hilly1980 VIP lid

23 jun 2014
    7.299
    6
    38
    Tsja, ik geef BV en heb ook periodes dat ik elk uur de klok zie en met wallen loop. En ik kan het niet afwisselen. ;)

Ik zeg niet dat het leuk is, want dat is het niet. Maar volgens mij hoort het erbij. Ik voel me het beste bij co-sleepen en voeden op verzoek. Een baby van nog geen drie maanden in een ritme dwingen of zelfs water geven vind ik echt niet fijn voelen.

15. Snoopy1979

Snoopy1979 VIP lid

8 okt 2006
    34.229
    7.276
    113
    Vrouw
    Brabant
    Maar ligt het dan toch niet niet aan de speen? In een kwartier moet ze toch wel 120 kunnen drinken? Misschien infacol proberen, hielp hier wel om beter te boeren. Of andere fles waardoor ze minder lucht binnenkrijgt en dus minder (heftig) hoeft te boeren. Lijkt me dat je het hierin moet zoeken, niet in rekken met water. Kind heeft gewoon honger.

16. VSC

VSC Niet meer actief

Ik zou een snelle speen nemen en dan Infacol geven voor elke voeding. Verder haar goed rechtop houden.
    Het advies om s nachts maar water te geven vind ik echt belachelijk sorry.

Dl dronk hier ook sloom (bijna een uur) en haar flessen waren nooit op. Nu een snelle speen gekocht en het duurde 5min. Ook niet goed natuurlijk maar haar honger was wel gestild.

17. wachtend

Ik gebruik de S fles van difrax met een 1,2,3 speen erop. Sowieso beginnen we al op stand 2 en als ze aangeeft dat ze het moeilijk heeft gaan we naar stand 3.
    Het probleem ligt hem ook in haar zuigkracht die is niet optimaal te noemen. Ik ga sowieso vrijdag deze tips die ik nu krijg van jullie bespreken met haar KA zodat we een helder en duidelijk plan op kunnen stellen voor haar. Want dat ze barslecht drinkt dat weten we nu. Maar nu moet er een oplossing gevonden worden die voor haar en ook voor ons als ouders haalbaar is. Ze drinkt nu wel 600 tot 740 cc per dag dus dat gaat goed ze drinkt het alleen elke keer in kleine beetjes waardoor ze dus geen tijd krijgt om bij te slapen van het voeden. Het is echt zo'n cirkel die amper te doorbreken is. Waar doen we juist aan? Kon ze ons maar zeggen waarom ze dit doet!
    Geloof mij we willen juist dat ze het fijn heeft maar we merken nu aan haar dat ze vermoeid raakt en dus nog slechter drinkt en nog meer komt.

18. wachtend

Ik ga morgen in ieder geval de infalcol halen ook ga ik haar weer inbakeren snachts zodat ze zichzelf niet wakker maait met haar armen.
    De rest van de adviezen neem ik vrijdag mee naar de KA

19. RoIn

RoIn VIP lid

3 feb 2014
    5.918
    595
    113
    Vrouw
    Succes! Ben erg benieuwd!

Ik gebruik de dr Brownfles waardoor e minder lucht meegenomen wordt. Tussendoor boeren hoeft dus vrijwel niet als ze niet te snel gaan.

Ik moet zeggen dat ik het de eerste 12 weken ook allemaal heel onrustig vond. Veel kleine slaapjes op een dag. Dat ritme komt later maar ik denk echt dat jouw dochter het verzadigde gevoel krijgt voordat de fles leeg is doordat ze te traag drinkt. Ze heeft dus echt honger. Water geven vind ik dan zo sneu...

20. wachtend

Ja de dr brown fles hadden wij ook maar daar door dronk ze nog slechter mee. En ja ik vind het ook heel zielig maar het probleem zit hem in de kleine beetjes die ze drinkt en inderdaad het hele trage drinken (terwijl ze het soms wel red en ook binnen 30 minuten)
    De hoop is dus ook dat ze door snachts en tussendoor water te geven ze overdag meer trek krijgt in haar drinken en dus ook wat gulziger gaat drinken (het hoeft geen kloeker te worden hoor! Maar max 30 minuten over een fles en dan maar 80 cc drinken is niet tof!) en dan bedoel ik dus voor haar! Want daarna is ze uitgeput.
    4 uur tussen de fles geeft haar de mogelijkheid om 3 uur te slapen tussendoor (dit deed ze ook netjes) en dan had ze energie genoeg om de fles leeg of in ieder geval een klein beetje te resten.

We gaan het allemaal zien en ik hoop zo dat dit werkt voor haar en dat we daarna weer een uitgeslapen dochter hebben met genoeg energie om weer te drinken.

Deel Deze Pagina