zo misselijk dat ik zelfs 'n slok water uitspuug

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door Nessa, 13 okt 2006.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Nessa

Nessa Actief lid

14 sep 2006
    318
    1
    0
    België
    nou, sinds gisteren ben ik kotsmisselijk. Het is zo erg dat ik zelfs elke slok water uitspuug. Ik vraag me af of dit geen kwaad kan - je leest overal dat je gezond moet eten opdat het vruchtje kon profiteren van alle vitamines die je binnenneemt maar als je alles uitspuugt, dan krijgt het vruchtje toch niks van vitamines door? Vanmorgen had ik enkel een slok water en m'n vitaminenpil omnibionta genomen en een half uur later had ik die al uitgekotst...

Ik weet dat het er allemaal bijhoort maar maak me toch wat zorgen. Ik was netjes Vie aan t drinken, at gezond... alles om die spruit zoveel mogelijk vitaminen door te geven en nu hou ik niks meer binnen... en EET ik ook niet want ik ben zo misselijk dat de geur aan eten of denken aan eten me al doet kotsen... :(

Kan dit echt kwaad?

groetjes
    Vanessa

2. Het hoort er inderdaad bij. Je zou kunnen proberen om wat vaker kleinere porties te eten.
    En de kleine zorgt er wel voor dat ie het belangrijkste binnenkrijgt. Hij/zij heeft nu voorrang op alles wat jij binnen probeert te krijgen dus jij zult zelf eerst hinder vinden van te weinig vitaminen. Maar dat zal meevallen. Hoort erbij!

3. Mama San

Mama San Actief lid

6 sep 2006
    114
    0
    0
    Hey Nessa,

Misschien moet je inderdaad proberen kleine porties te eten, en beginnen met vast voedsel voordat je opstaat een crackertje. Ik merkte dat ik toen ik aan de vitamel zat me beroerder :pale: voelde doordat dat het eerste was wat ik 's morgens binnenkreeg. Nu heb ik mezelf echt verplicht om eerst een boterham of crackertje te eten en gaat het beter, nou moet ik zeggen dat ik nog niet over mijn nek ben gegaan hoor, zo beroerd ben ik gelukkig nog niet geweest.
    Tegen de misselijkheid helpt bij mij ook pepermunt.

Sterkte ermee....

Liefs San

4. zorra

zorra Fanatiek lid

16 jun 2006
    3.353
    0
    0
    Als je er maar op let dat je wel genoeg vocht binnen krijgt, ik weet niet of je de hele dag door overgeeft maar de kans op uitdroging is dan erg groot. Inderdaad s'ochtends een crackertje, beschuitje, of desnoods een biscuitje, als er maar al iets in je buik zit. En de hele dag door hele kleine porties eten. Hopelijk voel je je snel beter.

5. hou goed in de gaten dat je wel voldoende vocht binnen krijgt over heel de dag.

Ik was al blij dat ik de eerste 3 maanden alleen misselijk ben geweest.
    Ik ben vandaag op de helft van mijn zwanger schap en als ik hoest(wat nu dus steeds vaker is door verkoudheid)kan ik al naar de wc rennen en komt alles eruit gezet.
    Hier begint nu dus pas het overgeven,...helaas kom ik niks aan maar val alleen maar af.

Hoop dat het voor jou snel voor bij is.
    Als het dagelijks over geven aanhoud ,is een bezoekje aan je huisarts nooit weg.

6. annelore

annelore Lid

8 aug 2006
    81
    0
    0
    Bediende
    Geraardsbergen
    Hey,

Heb dit bij mijn eerste zwangerschap ook gehad.
    Was 7 kg kwijt.

Ik moest bijna opgenomen worden in het ziekenhuis voor een baxter.

Nu ben ik voor de tweede keer zwanger.
    Ben nu ook al een beetje misselijk ze, mijn maag ligt overhoop.

Heb eergisteren al eens moeten overgeven. Heb wel medicijnen kregen van de dokter maar die helpen precies niet veel.

Ik drink wel veel cola dat ik kan boeren.

grts

7. daphne78

daphne78 VIP lid

10 mei 2006
    7.311
    0
    0
    Nijmegen
    Als je zelf een slokje water niet binnen kunt houden ga dan ajb met je urine naar de huisarts (vandaag nog!), en blijf dit vrolijk elke dag doen, tot je weer water binnenhoudt.
    Drinken is het allerbelangrijkste en als dat al niet gaat... van niet eten heeft je kindje geen last, alleen is het voor jezelf vervelend, want het kost energie. Maar je hebt vocht nodig!
    Blijf nu om de paar min een slokje water drinken, ook al spuug je het uit. en ga echt naar de huisarts!

Ik zat na 12 uur niets kunnen binnenhouden al op randje uitdroging (dus randje ziekenhuis opname), en er werd me echt op het hard gedrukt om proberen te drinken, ook al kwam het eruit. Een dag later werd het al beter, omdat ik gewoon af en toe een slokje binnenhield. Heb 48 uur niets gegeten en heb van de gyn medicijnen gekregen die me nu nog op de been houden (is nu iets meer dan een maand geleden dat het bijna fout ging).

Als je je eten niet binnenhoudt dan is het echt geen mega ramp, maar vocht moet je binnenhouden.

Dus.....
    Sterkte en ga naar de huisarts!

Groetjes Daphne

8. Nessa

Nessa Actief lid

14 sep 2006
    318
    1
    0
    België
    ik heb de raad hier opgevolgd en neem nu af en toe een slokje water. Tot hiertoe is het water erin gebleven. 'k heb ook (ook al had ik er totaal geen zin in) een kwartje van een malse sandwich met kippenfilet gegeten en tot hiertoe (is nu 'n half uurtje geleden) lijkt het ok te zijn... wat wél vervelend is, is dat ik het parfum van een collega sterk ruik - 'k heb alvast het raam opengezet, durf haar natuurlijk niet zeggen dat haar parfum walgelijk overkomt :rolleyes: duimen nu dat alles netjes blijft zitten - ik voel me nog altijd beroerd maar heb momenteel toch geen kotsneigingen - hopelijk blijft dat ook zo als ik straks naar huis rij...

Alvast bedankt voor de reacties!

9. noura

noura VIP lid

27 apr 2006
    8.819
    0
    0
    ja je reukvermogen is ook sterker geworden, de raarste dingen vind je nu vies ruiken.
    mijn schoonzus vond versgebakken brood bij de bakker ruiken naar zweetvoeten.

ik zou zeker in de gaten houden of je genoeg vocht binnen houd. dit is namelijk heel slecht als dat niet lukt. en anders even je hu bellen.

10. zorra

zorra Fanatiek lid

16 jun 2006
    3.353
    0
    0
    @Annelore: Je kan beter spa gebruiken dan cola, in cola zit veel cafeine en is niet goed voor je kleintje ;)
    @Nessa:Gelukkig is het er tot nu toe nog in gebleven, zo de dag maar door proberen te komen. Weet je collega dat je zwanger bent? Anders zou ik het haar gewoon even uitleggen dat je zo misselijk bent en haar parfum zo sterk ruikt,(als je zwanger bent ruik je alles veel beter dan anders) misschien wil ze morgen wel een lichter geurtje op doen of wat minder spuiten. Ligt natuurlijk helemaal aan hoe je met je collega om gaat, maar als dat goed is dan is dat toch geen rare vraag?

11. Fleur1

Fleur1 VIP lid

14 apr 2006
    5.068
    0
    36
    De kleine pakt alles wat hij nodig heeft waarschijnlijk kom jezelf tekort en je kleine niet.
    Ik ben nu 16 kg kwijt en ze zijn nog steeds niet bezorgd bij de vk en in het ziekenhuis dus je moet wel heel ver gaan voordat je kleine tekort komt.
    Het is voorjelf het vervelendst

12. Nessa

Nessa Actief lid

14 sep 2006
    318
    1
    0
    België
    héél raar... de misselijkheid is voorbij. Zomaar... Vrijdag was ik nog ontzettend misselijk en 's avonds had manlief geen zin in gekookt eten maar in 'n pakje friet van de frituur. Ik had 'm gevraagd om 'n pakje met ketchup mee te brengen - hoewel ik niet echt zin had in frieten, wilde ik toch iets binnen hebben. 'k heb uiteindelijk maar 'n 10-tal frieten naar binnen gekregen maar sindsdien ben ik erdoor... geen misselijkheid meer :D 'k heb wel nog steeds het gevoel dat ik geen zin heb in eten, zelfs mijn favoriete gerechten als spaghetti kunnen me niet het gevoel geven van : DAAR heb ik nu es zin in se... maar goed, ik ben al blij dat die misselijkheid wat weggetrokken is :D

13. daphne78

daphne78 VIP lid

10 mei 2006
    7.311
    0
    0
    Nijmegen
    Fijn dat je misselijkheid weg is!

Misselijkheid is ook iets geks, je wordt misselijk met dank aan de hormonen. Dus je wilt niet eten, je eet niet, en je wordt misselijk omdat je niet eet... dus een spiraaltje de verkeerde kant op.
    En er zijn vele zwangeren die juist de vette hap nu wel binnen kunnen houden (ook net zo velen die juist geen vet kunnen hebben). Ik kan juist de pasta maaltijden over het algemeel heel goed verdragen (en ja ook frietjes). In het begin kon ik groente niet wegkrijgen, slik nog steeds aanvullende vitamientjes, want het gaat nog steeds niet helemaal zoals ik gewend was met groente.

Mocht het nog een keer gebeuren dat je zo vreselijk misselijk bent blijf jezelf dwingen om te drinken. En ik denk dat bij jou de tip van het om de paar uur (of zelfs om het uur) een paar hapjes te eten heel goed kan helpen.

Groetjes en veel plezier de komende tijd
    Daphne

Deel Deze Pagina