hallo allemaal Ik ben niet zo van de pufcursussen of yoga, maar ik vroeg me dus af wat je bij deze cursus doet, iemand ervaringen die ze met me wil delen? Want deze cursus zit bij mijn kraamzorgbureau in het pakket en via mijn zorgverzeking krijg ik 200 euro vergoed, zou toch jammer zijn als ik er dan geen gebruik van maak
ben ik ook benieuwd naar, wat ik heb gehoord is dat je daarmee je baby gaat voelen, letterlijk van buiten af. dat je dan leert om met ze te spelen in de buik en het kind ook kan draaien enzo.. weet het verder niet precies maar die lijkt me ook leuker dan yoga enzo.
Hallo, Ik ben inmiddels 36 weken zwanger en heb 4 keer een bezoek afgelegd aan de zwangerschapshaptonoom. Ik heb er zelf voor gekozen omdat het een manier was om samen met mijn vriend mijn zwangerschap te beleven en de bevalling voor te bereiden. Het is een ontspannen manier om contact te leggen met het kindje in je buik, voorbereiding op de bevalling, leren bewust te voelen wat je lichaam je verteld, en elkaar leren aan te voelen. Ik vond het zelf erg prettig dat mijn partner er ook enorm bij betrokken word. We hebben samen ook leren ontspannen en inmiddels 2 van de 4 keer de bevalling doorgesproken en oefeningen gedaan om goed met de pijn om te kunnen gaan. Voor mij werkt het super, het is niet zweverig zoals ik dacht, en we zijn er samen helemaal blij mee. groetjes Jennifer
Ik heb er ook nog geen ervaring mee, wij hebben onze eerste afspraak begin juni. Het lijkt mij fijn omdat je echt met je vriend ermee bezig bent zonder groepje. Volgens mij gaat het om het meer bewust worden van je lichaam en je mini en vooral dat laatste is fijn voor mn vriend omdat het voor een man toch meer onwerkelijk is.
Ik ben vorige week voor het laatst geweest, nu nog 1 keertje samen met het kindje. Ik ben er erg tevreden over, het is 1 keer in de maand een uur voor alleen jou je kindje en je mannetje ipv 1 x in de week met een groepje. Ik vond het absoluut niet zweverig ( denk dat dat ook ligt aan de persoon zelf) En denk dat ik er wel wat aan heb. Heb niet leren puffen.... maar wel geleerd hoe je met de pijn om moet gaan tijdens de bevalling.