Gekregen speelgoed/kleertjes etc. verkopen op mp??

Discussie in 'De lounge' gestart door tulip, 29 aug 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. tulip

tulip Niet meer actief

N.a.v. een discussie in een ander topic ben ik heel benieuwd wat men hiervan vindt: tussen alle speelgoed en kleertjes die ik al voor onze dochter heb, zitten ook gekregen spullen. Als wij over een tijd het babyspeelgoed niet meer gebruiken, wil ik wat ik niet bewaar verkopen op mp bv. Zo heb ik ook kleertjes vanaf maat 74 verkocht, daar zitten ook gekregen spullen bij, maar na 3 jaar weet ik niet van alles meer wat gekocht of gekregen is.

Zo ook bv hello kitty duplo, wordt nog volop mee gespeeld, maar over een tijd niet meer. Zitten sets bij die ze van opa en oma gehad heeft en die wij gekocht hebben.
    Is het dan echt aso om het na een aantal jaar te verkopen??

Hoe denken jullie hierover, misschien verandert het mijn kijk.

2. annet1985

annet1985 Fanatiek lid

14 okt 2011
    4.136
    0
    36
    friesland
    Wat grappig had laatst de zelfde discussie met mijn vriend, die vind dat alles wat gekregen is moeten bewaren! ik vind dat onzin, ja van moeders bijvoorbeeld wel. maar als ik nu alles moet bewaren puilen mijn kasten over een aantal jaar uit! Nee hoor hier gaat straks lekker alles op marktplaats wat ik niet meer wil, en dat is ook met speelgoed zo!

3. marloes80

marloes80 VIP lid

6 aug 2006
    22.024
    901
    113
    nee hoor, ik heb er geen probleem mee...

Geen probleem, als iemand mijn cadeautje weg doet
    en ook niet om het zelf weg te doen.

4. Sarah84

Sarah84 VIP lid

21 jul 2008
    6.665
    1
    0
    Student en moeder
    Dordrecht
    Na een aantal jaar of als er kortere tijd igebruik van is gemaakt vind ik het niet gek. Als er niet meer mee gespeeld wordt, of als iets te klein is is dat zo.

Ik vind het wat anders als je steeds nieuwe spullen meteen op MP gooit en het wel lekker makkelijk vind om zo aan wat extra's te komen.

Maar zelf doe ik het ook hoor, babykleertjes, speelgoed, schoolboeken voor mezelf die gesponsord waren (dit wel even overlegd), maar dingen die ik net gekregen zou hebben, zou ik niet doen. Daar zou ik me zelf ook niet goed bij voelen, ik zou me dan bezwaard voelen. Helemaal als het niet gebruikt is.

5. Amethist

Amethist Niet meer actief

Waarom zou je het niet kunnen verkopen? Omdat dat niet leuk zou zijn t.o.v. degene van wie je het gekregen hebt?

6. mamazeyad

mamazeyad Niet meer actief

ik zou het gewoon verkopen.
    wat ik wel lullig vind als je dingen hebt gekregen en de volgende dag gelijk op marktplaats gaat zetten. wat sommige mensen doen;)

7. SushiLover123

SushiLover123 VIP lid

22 jul 2008
    18.631
    31
    48
    Als je iets gekregen hebt en je vind het niet mooi of wat dan ook, dat je al meteen weet dat je het nooit gaat gebruiken, dan vind ik dat je dan beter het bonnetje kunt vragen.

Maar als het gaat om gebruikt spul, wat niet meer gebruikt wordt of te klein is of zo, dan vind ik dat je er mee mag doen wat je wil. Verkopen, weggeven, weggooien. Helemaal als, zoals jij zelf al zegt, niet meer weet wat je nou gekregen hebt en wat zelf hebt gekocht.

Zie het zo: Als je het gebruikt hebt, heeft het het doel al gediend. Als je daarna verkoopt en er ook nog eens geld voor krijgt, kun je met dat geld weer iets nieuws kopen. Dus dan is dat oorspronkelijke cadeau NOG meer waard geworden. :D

Ook, zoals in dat andere topic, als iets nooit gebruikt is, omdat je er gewoon te veel van hebt (te veel knuffels, te veel kleertjes, etc) vind ik dat je het initieel aan kunt geven bij de gever en kunt vragen of je het kunt ruilen met iets anders, wat jullie wél kunnen gebruiken. Zo niet, dan het zelfde als hierboven.

8. Tord

Tord VIP lid

26 okt 2009
    7.304
    299
    83
    Cadeautjes zou ik niet verkopen, maar houden. Als je nou bananendozen vol met kleertjes hebt gekregen van bijv de buurvrouw, dan zou ik die gratis weer doorgeven aan een ander.

9. Clapat

Clapat Fanatiek lid

10 mrt 2009
    1.059
    17
    38
    Duitsland
    Wij geven alles door. Zo zijn mijn dochter haar spullen vorig jaar naar een vriendin gegaan.
    Maar ik vraag mijn dingen ook weer terug! En goed ook, want nu gaat dit jaar een andere vriendin bevallen en dingen die er nog heel goed uitzien gaan weer verder daarheen.

10. Ellen291982

Ellen291982 Niet meer actief

Ik vind dat wel kunnen.
    Als ze hier speelgoed hebben gekregen en er niet meer mee spelen dan verkoop ik dat. Ook kleren die te klein zijn verkoop ik weer.
    Het geld kunnen we vaak ook wel gebruiken en kopen er weer andere spulletjes voor.

Alles bewaren kan sowieso niet, huis is daar veel te klein voor.

Ik krijg ook kleertjes van een vriendin, die gaan wel weer terug na gebruik want die geeft ze weer aan een ander.

Ik geef ook vaak dingen weg.

Ik verwacht trouwens ook niet dat een ander al mijn cadeautjes nog heeft. Wel vind ik het belangrijk dat als ze het cadeau iet leuk vinden/al hebben dat ze dat zeggen, koop ik met liefde (of ze zelf) wat anders zodat het cadeau wel gebruikt wordt. Wat ze er daarna mee doen moeten ze zelf weten

11. tulip

tulip Niet meer actief

Dat laatste met die bananendozen ben ik met je eens idd.

12. pety01

pety01 Actief lid

3 mrt 2011
    434
    219
    43
    NULL
    NULL
    Eigenlijk vind ik het een beetje raar. Jij krijgt iets, daar wordt je al beter van en vervolgens verkoop je het en krijg je er ook nog een keer geld voor.
    Waarom geef je het zelf niet weg en zorg dat iemand anders en nog weer plezier van heeft?

13. pardoes

pardoes VIP lid

15 apr 2009
    7.655
    1.414
    113
    Ik vind het geen probleem om iets dat we hier hebben gebruikt door te verkopen als het niet meer gebruikt wordt. Natuurlijk ziin daarvoor mij uitzonderingen op, sommige cadeaus zijn zo speciaal dat je ze gewoon bewaard maar verder zou ik niet weten waarom niet.

14. bengeltje86

bengeltje86 VIP lid

6 jan 2007
    8.553
    0
    36
    renkum
    nee hoor ik vind het niet aso om na aantal jaren te verkopen

ik zie het al voor me alles wat gekregen is moet bewaard worden nou koop dan maar een paar garages bij want ja dan past het niet meer in je huis haha

15. annetske

annetske VIP lid

14 sep 2007
    5.112
    1
    0
    Friesland
    als ik alles bewaar wat ik gekegen heb... dan kan ik beter een pakhuis er bij gaan huren ;) dierbare dingen bewaar ik en tijdloos spul zoals Duplo en Briotrein e.d. maar verder gaat er veel weg! ook gekregen spul, ik kan het niet allemaal bewaren, daar is de zolder echt te klein voor ;) Bij mij komt het op marktplaats en af en toe een lichtin naar de kringloopwinkel waarbij ik hoop ouders blij te maken die niet veel te besteden hebben :)

16. Berte

Berte VIP lid

24 feb 2011
    7.026
    3.840
    113
    Vrouw
    Thuis
    Ik vind dat je dingen die je niet meer kunt gebruiken best kunt doorverkopen.

Heel wat anders natuurlijk dan als je dit doet met de labeltjes er nog aan.

Als ik iemand een incidenteel cadeau heb gegeven, zou mij het echt niet boeien of iemand dat na een tijd doorverkoopt. Als ik echt veel had gegeven, familie bijvoorbeeld, dan zou ik het erg op prijs stellen als ik hierover ingelicht werd. Niet zwaar aangezet ofzo, maar een 'we gaan de kleertjes verkopen die X niet meer past', bijvoorbeeld.

17. cookiediva

cookiediva Actief lid

6 mrt 2009
    309
    1
    16
    Toen we in verwachting waren van de eerste stonden mijn schoonouders erop dat zij de kinderwagen zouden betalen. Ze gaven ons een fors bedrag met de mededeling dat we zelf konden uitzoeken (geweldig natuurlijk). Wat over was, wilden we teruggeven, wat ze weigerden met de mededeling dat we dan nog maar iets anders moesten aanschaffen wat we nodig hadden, dus draagzak van gekocht.

We hebben de maxi cosi en reiswieg behorend bij de wagen nu voor twee kindjes gebruikt en ze passen er niet meer in. Mijn man is nu bezig om het te verkopen, samen met twee easy bases voor de maxi cosi die we zelf hadden aangeschaft. Ik had er voor deze topics nog nooit over nagedacht of dat wel 'kon'. Het idee was puur: we gebruiken het niet meer, het staat in de weg, we kennen niemand die we er een plezier mee kunnen doen: wat nu? weggooien of verkopen? Het werd het laatste. De opbrengst komt ten goede van ons allemaal, dus dat wordt niet specifiek apart gezet voor kleding of speelgoed of wat dan ook. Het is niet in me opgekomen om aan mijn schoonouders te vragen of ze dat goed vinden, eerlijk gezegd. Het is gebruikt, we hebben er veel plezier van gehad, maar nu doen we er niets meer mee.

18. Syrse

Syrse Fanatiek lid

9 feb 2012
    1.157
    0
    0
    NULL
    NULL
    Wij hebben gigantisch veel tweedehands gekregen van vriendjes, en als wij het niet meer nodig hebben gaat het dus gewoon door naar de volgende in de rij. Ik ga niets verkopen, als ik twijfel of iets nieuw was of niet vliegt het mee naar de volgende.
    De grote nieuwe dingen kan natuurlijk wel zoals de buggy en zo, maar kleertjes ga ik heus niet uitsorteren.

Ik weet nog héél goed dat er een vriendin super veel dingetjes had gekregen, omdat ze het zo zwaar had als alleenstaande moeder. Allemaal fijn natuurlijk... maar die heeft dat twee jaar later allemaal verkocht, echt alles. Kwamen we achter op een moment dat iemand half lachend zei 'nu als ik toch zwanger blijk leen ik wel snel iets van je'. Ik kan je wel zeggen, niet iedereen kon daar evengoed mee lachen. Vooral ook omdat ze echt a-lles gewoon had verkocht.
    Als iemand je helpt, help je iemand anders in ruil, vind ik persoonlijk zelf. Kadootjes doorverkopen doe ik niet. Pay it forward :)

Als er echt niemand in de vriendenkring het kan gebruiken dan gaan de kleertjes naar de kringloop winkel. De grote spullen zou ik nog wel doorverkopen, maar ik zou dan wel eventjes checken met de persoon van wie we het hebben gekregen denk ik.

19. Berte

Berte VIP lid

24 feb 2011
    7.026
    3.840
    113
    Vrouw
    Thuis
    Toestemming vragen vind ik echt overdreven, maar ik zou het wel aangeven. Wie weet kent je schoonmoeder nu juist een ver nichtje die het niet breed heeft, bijvoorbeeld.

Maar dan denk ik wel vanuit mijn moeder. Als ik de oude kleding van mijn zoontje zou willen verkopen, dan weet ik dat zij daar eerst nog heel graag een paar kledingstukjes van zou willen hebben. Want zij zou die graag cadeau doen aan vriendinnen die het niet zo breed hebben.

20. Johannal

Johannal Fanatiek lid

28 jan 2009
    3.119
    0
    0
    Nee joh verkopen!! Want ik koop erg graag 2e hands speelgoed op mp; ben nog ontzettend opzoek naar de Duplo trein (elektrisch) :D

Verder vind ik het wel een nuance ding (maar dat antwoord heb ik in dat andere topic al gegeven) over het algemeen vind in het heel goed kunnen! Ook met het ook op het milieu, we hebben al zoveel spullen met zijn allen dus beter gaan we wat meer hergebruiken!

Ik vind dat je er open over moet kunnen zijn naar de gevers toe. Kan je dat niet dan zit er iets fout.
    Heb je het gebruikt maar past het niet meer qua maat of leeftijd dan kan je het prima door verkopen en is het zelfs een compliment voor de gever (wat een leuk cadeau) maar heb je het niet/nauwelijks gebruikt dan had je eerder eerlijk moeten zijn en de gever een kans moeten geven het cadeau aan te passen of terug te nemen ik vind het gek als je dan 'kiest voor de makkelijkste weg' en er dan ook nog eens aan gaat verdienen.

Deel Deze Pagina