Ik snap mn dochter niet meer...

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door bouncytigger, 14 sep 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. bouncytigger

bouncytigger Bekend lid

27 feb 2012
    861
    0
    0
    Als iemand het weet...

Mn meisje krijgt het volgende te eten:
    08:00 210 + 7
    11:00 groentehapje
    12:00 180 + 6
    16:00 180 + 6
    20:00 210 + 7 met rijstebloem

Nu is het al een paar dagen zo dat ze de 16:00 uur fles slecht drinkt, maar uiteindelijk gaat het meeste er wel in. De laatste was woensdag een drama. Donderdag en gister ging het wel ok. En vandaag was het weer drama. Ze dronk 5 slokken en toen was het brullen. Ze hoefde de fles maar te zien en ze zette het op een gieren. We hebben het drie kwartier geprobeerd (om de 10 minuten fles aanbieden) maar ze wilde absoluut niet. Ze was uiteindelijk moe, dus ligt nu te slapen.

Heeft iemand een idee wat er aan de hand kan zijn? Ze heeft geen koorts, komen geen tandjes door, niet verkouden oid. Ze is wel al een paar dagen niet helemaal zichzelf.

2. Mar30

Mar30 Fanatiek lid

1 aug 2010
    1.673
    0
    0
    Zuid-Holland
    Sprongetje? Die is rond 4,5 maand.

3. SportySteenbok

SportySteenbok Bekend lid

14 mrt 2012
    915
    1
    16
    Utrecht (provincie)
    Toe aan iets anders dan de fles op dat moment?

4. bouncytigger

bouncytigger Bekend lid

27 feb 2012
    861
    0
    0
    Die zou dan toch al voorbij moeten zijn??? Ze is 5 maand oud.

5. bouncytigger

bouncytigger Bekend lid

27 feb 2012
    861
    0
    0
    Als ik terug ga naar 3 flessen krijgt ze te weinig. En van t cb (heb ik mee gebeld, compleet nutteloos) mag ik absoluut nog niet naar een ritme voor een kindje van 6 maand met 3 flessen en meer "gewoon" eten. Logisch, want daar is ze nog te jong voor...

6. Sandana

Sandana VIP lid

9 jan 2012
    5.682
    5
    38
    Vrouw
    Verpleegkundige
    Onder Eindhoven
    Is ze wel uitgerust?
    Kan ook inderdaad zijn dat ze toe is aan wat anders, wellicht wat fruit gaan geven. Kan best met 5 maanden.

Hier doet onze dochter ongeveer zo als ze geen honger heeft. Ik zou dus niet aan blijven dringen. Ik probeerde altijd twee keer, de tweede keer om te testen of ik het goed begrepen heb. Dus nu hoef ik het niet meer te doen, ik ken haar op dit punt. Dan gewoon wachten op hongersignalen. Maakt niet uit als die tijden wat uitlopen. Ik zou gewoon in het ritme van je kindje meegaan.

7. Mar30

Mar30 Fanatiek lid

1 aug 2010
    1.673
    0
    0
    Zuid-Holland
    Het is ongeveer 5 maanden he? Kan zijn dat ze wat laat is of misschien is ze te vroeg geboren?

Maar goed, dat lost je probleem nog niet op...

8. bouncytigger

bouncytigger Bekend lid

27 feb 2012
    861
    0
    0
    Slapen is het enige wat ze wel goed doet... dus ze is absoluut goed uitgerust.
    En in haar ritme mee gaan deden we in het begin. Het probleem is dat ze dan niet meer gaat slapen. Ze heeft een heel strak vastgesteld ritme nodig. Ze geeft namelijk vaak niet aan dat ze moe is. Toen ze 10 weken was is ze daarom zelfs opgenomen geweest. Ze sliep nl gewoon niet meer met alle gevolgen van dien. Ben als de dood dat het weer gebeurt. Vooral voor haar. Vond het zo erg dat ze zo veel huilde...
    Ik weet dat het voor de meeste babies dus niets uit maakt of ze een keer een uur eerder of later zijn, maar voor die van mij dus wel... Dat maakt het allemaal net wat lastiger.

9. bouncytigger

bouncytigger Bekend lid

27 feb 2012
    861
    0
    0
    Ze is 2 dagen over tijd geboren en volgens de laatste echo (met 36 week) liep ze 1,5 week voor in de ontwikkeling. Weet niet of dat iets uit maakt???

10. Mar30

Mar30 Fanatiek lid

1 aug 2010
    1.673
    0
    0
    Zuid-Holland
    Weet je wat het is, ookal is het een sprongetje, dan lost het je probleem natuurlijk niet op. Het is meer voor jezelf en dat je begrijpt wat er aan de hand is.

Wel fijn dat ze goed slaapt. Misschien is het gewoon even een fase dat ze die fles niet wil en gaat het volgende week wel weer goed.

Ik hoop het voor je, want dit soort fratsen, daar worden wij mama's soms een beetje moedeloos van..

11. bouncytigger

bouncytigger Bekend lid

27 feb 2012
    861
    0
    0
    Bedankt voor het relativeren. Je slaat de spijker op z'n kop...

12. bouncytigger

bouncytigger Bekend lid

27 feb 2012
    861
    0
    0
    Volgens t cb kan het zijn dat ze wat minder behoefte heeft aan flesvoeding. Ga morgen de eerste (omdat het zo'n grote is) en de 16:00 uur fles (omdat die ze die slecht drinkt) een stap terug doen. De laatste laat Ik wel groot zodat ze daarvan kan drinken wat ze nodig is. Es kijken of het daar beter van wordt.

13. kwebbel86

kwebbel86 Niet meer actief

Als ze de andere flessen wel leegdrinkt kan het geen spruw zijn denk ik. Misschien voorzichtig fruithapje?

14. bouncytigger

bouncytigger Bekend lid

27 feb 2012
    861
    0
    0
    Ze krijgt in de ochtend al groente.

15. Haazz

Haazz Actief lid

26 mrt 2013
    184
    0
    0
    Hier ook last met drinken, de vorige keer dat dit was ( rond 3 maanden twee weken dikke ellende) hebben we uiteindelijk een grotere speen op d'r fles gedraaid. Meteen was het weer gewoon gezellig. Ga ik straks dus ook maar weer proberen. Maar er zijn ook wel eens dagen dat ze gewoon uit dr hum is.
    Ik zou trouwens niet blind varen op de tijden uit Oei! Ik groei! Mijn meisje lijkt altijd wat eerder die sprongetjes te hebben, en is gewoon op tijd geboren.

16. bouncytigger

bouncytigger Bekend lid

27 feb 2012
    861
    0
    0
    Je eerste opmeking zou een idee kunnen zijn. Alleen drinkt ze haar fles al in 10 minuten leeg met een m speen. S is geen optie, dan heeft ze hem na een half uur mog niet leeg en dan geeft ze het op omdat het haar te lang duurt. Nog groter lijkt me dus niet helemaal de bedoeling...
    En ik kijk helenaal niet naar tijden uit oei ik groei... wist niet eens dat daar wat op staat. Zal zo es kijken...

17. Jonon

Jonon Fanatiek lid

9 feb 2012
    1.319
    0
    0
    In m'n huuske
    Krijgt ze niet te veel drinken? Bij ons zijn de flessen nooit meer geweest dan 180/6. Misschien zit ze vol wanneer ze de fles om 16:00 uur krijgt. Ze krijgt 780 ml op een dag, en daarnaast nog groentenhap. Maar waarom groeten om 11:00? Waarom niet savonds?

18. bouncytigger

bouncytigger Bekend lid

27 feb 2012
    861
    0
    0
    Ze krijgt nu ook minder. Blijkbaar was ze die grotere flessen nodig. Alles ging namelijk helemaal op. Als ik minder gaf en de fles was leeg werd ze ook gewoon boos omfat ze dan nog honger had.
    En groente in de ochtend omdat iemand hier zei dat zr sochtends beter eten omdat ze dan wakkerder zijn. Klopt ook wel heb ik het idee. Als we een ritme krijgen met ontbijt, lunch en avondeten krijgt ze de groente savonds.

Deel Deze Pagina