Gezocht: goede smoes waarom ik geen alcohol kan/mag drinken

Discussie in 'Zwanger worden' gestart door buufke, 28 feb 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Within

Within Niet meer actief

Overigens ook een goeie: Paracetamol/andere pijnstillers mogen ook niet met alcohol. Hoofdpijn anyone?

2. BolBuikje34

BolBuikje34 Niet meer actief

Ik heb hetzelfde hier. Geen idee wanneer m'n eitje is geweest dus kan best zijn dat ik voor niets niet drink. (vriend is in oostenrijk dus maar 1x geklust..) Gelukkig ben ik niet zo een drinker!

3. Chai

Chai Niet meer actief

Voor mij zou het simpel zijn, "sorry maar ik heb geen trek in alcohol.. :)".

4. Chicken1975

Chicken1975 VIP lid

26 feb 2009
    6.291
    0
    0
    Eigenaar administratie-/belastingadvieskantoor
    Omgeving Rotjeknor
    Zeggen dat je een antibioticakuurtje slikt voor keelontsteking of zoiets...hihi

5. Maedra

Maedra Fanatiek lid

29 okt 2009
    1.558
    0
    36
    Rotterdam
    Dit dus! Antibiotica is echt de standaardsmoes volgens mij, als ik dat zou zeggen weet iedereen meteen dat ik zwanger ben. ;) Ik bestel wel 1 drankje en doe alsof ik er van drink, laat het ergens staan, mijn man drinkt het op, etcetera. Tuurlijk hoef je je niet te verantwoorden, maar als je gewend bent om op feestjes te drinken kun je op deze manier vervelende vragen wel vermijden.

6. mw21

mw21 VIP lid

24 okt 2010
    5.173
    168
    63
    Zorg
    't Westen
    Even voor de duidelijkheid... placenta is met 5 weken aangemaakt dus dan heb je bloedband....

Maarre tot je positieve test kan je drinken hoor! is amper risico en de meeste vrouwen weten tot 4 weken niet dat ze zwanger zijn, dus niet zo druk om maken!!
    Stress is ook niet zo bevoordelijk hé dus geniet ervan!
    Me zus was de avond voor positieve test nog harstikke dronken dusse :D

Trouwens ik heb zo echt een probleem met carnaval als ik zwanger ben haha kwil vrijdag al testen haha

7. Luun

Luun Bekend lid

24 mrt 2007
    875
    0
    0
    SAHM (Stay at home mom)
    deventer
    Wat ik doe is zeggen dat ik zin heb in rum-cola of gin-tonic of wodka-jus, een mixje van iets en dan alleen maar met een glas fris rondlopen. Zeker als je dat wel vaker drinkt valt dat echt niet op.

8. jada08

jada08 VIP lid

14 jan 2009
    7.567
    332
    83
    Lekker genieten van je drankje hoor. Je bent niet zwanger dus een beetje flauwekul om er nu al rekening mee te gaan houden.

Wat als het heel lang gaat duren? Bij ons duurde het 2 jaar voordat ik zwanger werd. Op een gegeven moment drink je gewoon lekker je biertje, of eet je lekker je biefstukje hoor. En ben pas gestopt toen ik een positief test had.

9. hypo

hypo Fanatiek lid

28 okt 2008
    1.940
    0
    0
    Precies, helemaal mee eens! Gewoon lekker eten en drinken wat je wil; je weet nog niet eens of je zwanger bent.....
    .....alaaf!!!!

10. raspberry

raspberry Niet meer actief

Dit heb ik echt nog nooit gehord, en lijkt me ook erg onwaarschijnlijk, omdat vanaf de start de placenta zich ontwikkelt, die je kindje voedt. De placenta wordt gevoed vanuit jouw bloed, zoals dat de hele zwangerschap gebeurt.
    En, zoals ook de hele zwangerschap het geval is, heeft je kindje een eigen bloedbaan, die niet in aanraking komt met de jouwe. Maar dat staat bij mijn weten nog altijd los van de vraag of je wel of niet alcohol kunt drinken tijdens de zwangerschap!
    Wat WEL zo is, volgens mij, (but correct me if I'm wrong) is dat zolang je kindje niet ingenesteld is, de alcolhol niet bij je kindje komt...

11. Within

Within Niet meer actief

Je kindje is echt niet meteen met een navelstreng verbonden. Trucje van het lichaam, omdat je de eerste 4 weken nog niet weet of je zwanger bent.

12. raspberry

raspberry Niet meer actief

Maar dat is nog wel even heel wat anders dan zeggen dat het de eerste 10 weken niet zo is!!!

13. mamvan4boys

mamvan4boys Bekend lid

1 feb 2011
    770
    0
    0
    ik heb bij de eerste zwangerschap op mijn eigen verjaardag cassis gedronken. Vrienden dachten dat het bessen 7-up was dus hadden niets in de gaten. Anders zeggen dat je wat grieperig bent? Er heerst zoveel op het moment

14. Kweenie

Kweenie Fanatiek lid

12 aug 2006
    3.199
    1
    38
    Hoe dan ook. Als je wel zwanger bent moet je sowieso een beetje oppassen met alcohol. Vlak voordat ik wist dat ik zwanger was heb ik ook een stapavond gehad. Ook redelijk wat gedronken maar niet overdreven veel. Wijn smaakte me wel behoorlijk goed moet ik zeggen. De volgende dag werd ik echter wakker met een kater van heb ik jou daar. Hondsberoerd, mega hoofdpijn en een groot vraagteken hoe dat nou toch kon... Nog NOOIT een kater gehad!!!!

Een paar dagen later testte ik positief en viel het kwartje.....

Edit: Dit was bij de zwangerschap van mijn (supergezonde) dochtertje...niet van de BBZ!!!

Dus ik zou zeggen: Drink 2,3 biertjes max en laat het daar bij!

Liefs, Kweenie

15. Tess2010

Tess2010 Actief lid

8 okt 2010
    205
    0
    16
    NULL
    NULL
    Heel goeie vraag. Ik zat afgelopen weekend met hetzelfde. Ben zwanger en wil dus absoluut geen drank, maar niemand weet het nog en normaal gesproken dronk ik altijd overduidelijk wel.
    Heb een oplossing... Je had hoofdpijn ofzoiets enje heb paracetamol geslikt, dan mag je officieel ook geen drank. Simpel smoesje !

16. Within

Within Niet meer actief

Dat was mij verteld. Verderop in dit topic word gezegd dat het ong 5 weken is. Wist ik dus ook niet ;)

17. buufke

buufke Actief lid

3 feb 2011
    130
    0
    0
    Brabant
    Heb (zonder smoesjes) een heerlijke carnaval gehad, met een paar biertjes....een hoop fris...veel gelachen en nu hopen dat ik het weekend niet ongetseld word en een positieve test heb, hahaha.
    (heb nl mega zere borsten.....dus wie weet....)

liefs

Buufke

18. Bri

Bri Niet meer actief

Blijf het toch raar vinden dat iemand een smoes nodig zou hebben om niet te drinken.... Gewoon, geen zin in?

19. Maedra

Maedra Fanatiek lid

29 okt 2009
    1.558
    0
    36
    Rotterdam
    Ja je kunt het wel raar vinden Bri, maar het werkt bij sommige mensen nu eenmaal zo. ;) Ik kan me goed voorstellen dat je dan liever een smoes verzint dan dat mensen het direct gaan vermoeden. Als ik bv vrienden te eten krijg gaat er meestal een goede fles wijn open waar we samen uit drinken, dat hoort voor mij bij een lekker etentje. Dan zou het in mijn omgeving best raar zijn als ik zou zeggen "geen zin in" (en nee ik ben geen drankorgel ofzo ;)).

20. Within

Within Niet meer actief

Soms zit een drankje er zo ingebakken in je omgeving, dat je liever een smoes gebruikt. Ik ga 19 maart naar een feestje, drink meestal wel een paar biertjes. Mocht dit weekend mijn test positief zijn, natuurlijk niet! Maar dat gaan we niet vertellen ;) Dus dan een smoesje om geen vermoedens te wekken. Want het is leuker het zo te vertellen dan om een vraag te moeten bevestigen met "Ja"

Deel Deze Pagina