Ik heb echt mega breekbaar haar momenteel. Zo erg dat mijn staart meer dan gehalveerd is in dikte. Het breekt vrij bovenaan en halverwege af. Ik ben al een multi vitamine gaan slikken en slik biergist tabletten op advies van kapster. Verder föhn en steil ik het al tijden niet en kam mijn haar zo min mogelijk. Verder verf ik het al 1,5jaar niet meer op wat high lights na. Deze ellende is zo ongeveer begonnen rond de tijd dat ik die psoriasis op mijn hoofd kreeg. Kan dit een oorzaak zijn? Lees hier namelijk niks over online. Heb wel een tijdje met een milde shampoo moeten wassen maar verzorgde mijn haar dan met een leave in masker oid. Heb nu van de kaper ook spul om mijn haar meer te voeden. Maar goed als dit zo door gaat ben ik kaal (en nee ik overdrijf niet, de haaruitval na mijn zwangerschap is niks in vergelijk met dit) Dus Tsja.. Iemand ervaring? Tips? Meedenken hoe ik hier gekomen ben of vanaf kan komen? Bedankt alvast..
Je zou ook een shampoo kunnen gebruiken met keratine. Is vrij prijzig maar werkt wel erg goed! Mijn haar was laatst totaal verprutst en heb nu een keratine behandeling ondergaan en het is nu al lang niet meer zo broos. Zelf gebruik ik een spray met keratine, haar wordt er lekker zacht van.
Volgens mij van gliss kur en dan heb ik de wonder spray serum. Daar zit kerotine in en hersteld het haar van binnen uit.
Mijn haar is véél minder breekbaar geworden sinds ik alleen maar natuurlijke producten gebruik. Het lijkt nu wel alsof er elastiek in zit.
Vitamine B helpt heel goed tegen haaruitval en bevorderd de haargroei. Misschien zou je zoiets kunnen slikken? Verder zo min mogelijk elastieken en clips e.d. gebruiken, en denk er aan dat je niet te lang met een shawl loopt. (Doordat je zegt dat je staart zo dun is geworden, ga ik er even vanuit dat je lang haar hebt) Wat veel mensen vergeten is dat een shawl op steeds dezelfde plek op je haar schuurt. Gaan slapen met los haar of een vlecht, en zeker niet met nat haar. Voor zover ik weet heeft psoriasis niets te maken met haaruitval, maar ik ben kapster en geen arts natuurlijk.
mijn tip is om je haar alleen met een tangle teezer te borstelen, hier zitten flexibele tandjes aan zodat je niet aan evt. klitten kan trekken en het haar afbreekt. Tangle Teezer Salon Elite Posh Purple - Haarshop.nl daarnaast is het goed om alleen dit soort elastieken te grbruiken (zie link) deze zijn zacht voor je haar en daardoor breekt het minder snel af. (bij mij helemaal niet) Emi-Jay Hair Tie Collections - Classic 5 Pack:Amazon:Beauty en gebruik niet té veel keratine, dat kan averechts werken.