Hai dames, Morgen hoor ik definitief of ik een huisje krijg, omdat ik voor het eerst dan echt zelfstandig ga wonen(huur) ben ik voor mezelf alle kosten op een rijtje aan het zetten. Nu is mijn vraag, wat voor verzekeringen moet ik nog afsluiten? Inboedel? of wat nog meer? Heb er helemaal geen verstand van dus graag jullie tips, waar jullie hiervoor verzekerd zijn, en waar ik nog allemaal aan moet denken.
wij hebben een inboedelverzekering, aansprakelijkheidsverzekering en rechtbijstandverzekering voor onder andere wonen. allemaal bij centraal beheer achmea
uhmm rechtbijstand inboeldel ik weet niet hoe oud je bent maarik had ook gelijk een levensverzekring.. en ook allemaal bij centraal beheer
wij hebben ook een WA-aansprakelijkheids verzekering.. mocht er bij iemand anders nou iets kapot gaan dan kun je het daar op verhalen. de glasverzekering hebben wij via de woningbouw afgesloten (iets van 7 euro per maand wat "bij de huur inzit" zeg maar) vaste lasten die wij hebben per maand: -huur -gas/licht (nuon) -water (vitens) -verzekeringen -tv/internet (upc) -ziektekostenverzekering -belasting/verzekering auto -(mobiele) telefoon ik hoop dat mijn lijstje je een beetje op weg helpt!
Hier nog een rotterdammer. Wat betreft de verzekeringen, je moet niks natuurlijk en ik zal heel eerlijk zijn: wij hebben geen van die verzekeringen afgesloten en wonen er al 2 jaar.
Waar je wel rekening mee moet houden is dat als je het huis krijgt, je waarschijnlijk na het tekenen van het contract ook een waarborgsom moet betalen dat gelijk staat aan je huurprijs. Tenminste dat is bij pws wel zo. En ik zou ook gelijk het serviceabbo erij nemen.
De glasverzekering heb je misschien niet nodig, omdat je woningbouwvereniging een collectieve glasverzekering heeft afgesloten. Controleer dat eerst voordat je die verzekering afsluit. Ik had mijn verzekeringen (aansprakelijkheid, inboedel, rechtsbijstand) bij de ING afgesloten. Kostte me toen 12 euro per jaar voor de rechtsbijstand, en 8 euro per maand voor de andere 2. Het kan ook zo zijn dat je woningbouwvereniging voor die woning een bedrag per maand aan servicekosten rekent, zeker als het een appartement betreft. Dat zijn kosten voor onder andere de conciƫrge, schoonmaak gemeenschappelijke ruimtes, elektra voor gemeenschappelijke ruimtes, onderhoud van de lift. Voordat ik naar Antwerpen verhuisde, had ik een huurwoning bij Stadswonen. En die rekenen een compleet bedrag met alles erin, dat is anders dan gewone woningbouwverenigingen. Je krijgt echter wel in je contract te zien uit welke kosten dit totaalbedrag is opgebouwd, en als je inlogt op hun website kan je dit ook inzien. Veel succes, zal wel spannend zijn om je eerste eigen huisje te hebben
O ja, kijk ook even op Belastingdienst/Toeslagen of je in aanmerking komt voor alle toeslagen. Dan kan je dat ook gelijk regelen
Geen inboedel en aansprakelijkheidsverzekering? Wat als er brand uitbreekt, dan heb je niks meer of een waterleiding klapt en je meubels blank staan.... en als je kindjes wat kapot maken bij een ander? Ik vind dat je met kinderen toch echt wel een aasprakelijkheidverzekring zou moeten hebben. Verder hebben wij pas ene rechtsbijstandverzekering afgesloten toen we een huis kochten, dan komen er meteen nog een hoop andere verzekeringen bij. Als je via de woningbouw gaat huren zit er vaak een glasverzekering bij in en hoef je vaak ook niet een maand huur of extr akosten te betalen. Gas, water en licht. Internet mobiele telefoon en vergeet vooral de boodschappen niet
Hier ook een rotterdammer. Zorgverzekering Aansprakelijkheidsverzekering Inboedelverzekering Begrafenisverzekering Dat is het volgens mij zo'n beetje. Je kan nog een hoop extra dingen nemen maar dat is aan jezelf. Zou wel iedere maand geld gaan sparen om bijv: gemeentelijke heffingen te kunnen betalen. Die komen ieder jaar met een nota. Dat kan je dan ook wel in termijnen betalen maar het is natuurlijk beter als je het hebt liggen. Verder zou ik ook even op de belastingsite gaan kijken of je recht hebt op toeslagen. Waar ga je in rotterdam wonen?
Een WA verzekering is verplicht volgens mij en anders zeer zeker handig en een inboedel verzekeirng natuurlijk anders als er brand uitbreekt krijg je geen cent. Dit zijn echt verzekeringen die je nodig hebt en ze kosten je de kop niet want zo duur is het niet maar je bent wel verzekerd!! Ik lees net ergens dat iemand al 2 jaar niet verzekerdi s dta is echt onverstandig stel dat je idd waterschade brand of je kond maakt iets heel kostbaars stuk bij iemand anders dan ben je toch echt d epineut want dan kun je gewoon zelf voor d ekosten opdraaien. En je zorgverzekering
Nee idd. Als je geen aansprakelijkheidsverzekering hebt en jij of je kind maakt iets van een ander stuk kan je het toch mooi uit je eigen zak betalen.
Aansprakelijkheid is idd verplicht....en voor een paar euro per mnd ben je voor 2 miljoen verzekerd...ik zou er achteraf geen gedoe om willen hebben..
En waar je nog meer aan moet denken qua kosten als je voor het eerst op jezelf gaat: -Aansluiten van telefoon/internet -Aansluiten van televisie -De kosten voor de afvalcontainers. -gemeentelijke belastingen