Iets gratis krijgen en niet komen opdagen!

Discussie in 'De lounge' gestart door pientje1, 17 apr 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. pientje1

pientje1 Niet meer actief

Hoe asociaal is dat! Heb iets gratis aangeboden, verschillende reacties maar nu al de 2e die gewoon niet komt opdagen! Daar kan ik zo slecht tegen, zelfs niet het fatsoen om een berichtje te sturen. Verspil mn energie er niet meer aan (alleen hier nog even spuien :D) en het gaat meteen de vuilnisbak in :x.

2. Jucade

Jucade VIP lid

20 jul 2006
    18.229
    1
    36
    Assemblagemedewerkster
    Herkenbaar. Doe je de moeite voor niks

3. MamaenMini

MamaenMini Fanatiek lid

6 dec 2011
    2.649
    76
    48
    Vrouw
    Utrecht
    Hier ook zo vaak 😡

4. miepje1983

miepje1983 Fanatiek lid

13 feb 2008
    1.089
    1
    38
    Nederland
    Inderdaad herkenbaar! Iets gratis weggeven en dan mailen ze je of je het ook even kunt langsbrengen ;)

5. pientje1

pientje1 Niet meer actief

O dat is nog erger

6. Chiggy

Chiggy VIP lid

29 aug 2010
    12.876
    25
    38
    Rotterdam
    Dat is wel echt asociaal zeg!

7. Koningsgezin

Koningsgezin Fanatiek lid

24 jan 2014
    1.689
    110
    63
    Haha ja dat ken ik.

8. marb

marb VIP lid

21 okt 2007
    11.070
    4.729
    113
    Hier vroeg iemand of ik het kon opsturen (let wel: op mijn kosten :$ ) :D

9. Eylem

Eylem Niet meer actief

Heel herkenbaar. Zelfs een keer een kadopakket opgestuurd voor een zogenaamd zielige moeder die geen geld had voor kerstkadootjes. Pakket heeft 3 weken op het ophaalpunt gelegen, maar mams had geen kwartiertje om het op te halen. Echt ergernis x 1000. Sindsdien geef ik eigenlijk alleen nog dingen aan vrienden en familie weg. Weggooien doe ik niet, maar ik wil wel zeker weten dat het goed terecht komt. Oh en als ik er echt niets mee kan geef ik het aan de voedselbank.

10. Sun01

Sun01 Fanatiek lid

10 dec 2014
    2.029
    227
    63
    Wat een aso's!!!

11. miepje1983

miepje1983 Fanatiek lid

13 feb 2008
    1.089
    1
    38
    Nederland
    Haha, dit is me echt meerdere keren gebeurd :(. Als ze het wel zelf wilden ophalen, dan was het vaak super onguur volk! Ik breng het nu naar de kringloop of flikker het in de vuilcontainer :p. Scheelt een hoop ergernis!

12. miepje1983

miepje1983 Fanatiek lid

13 feb 2008
    1.089
    1
    38
    Nederland
    😂 die lui zijn echt koekoek 😂

13. Vlinder1985

Vlinder1985 Bekend lid

10 sep 2012
    802
    4
    18
    Utrecht
    Hier ook gratis piano, waar een klein dingetje aan vervangen moest worden. Of ik die zelf dan even kon brengen, meerdere reacties met zielige verhalen. Uiteindelijk de kringloop maar gebeld.

14. Berte

Berte VIP lid

24 feb 2011
    7.026
    3.840
    113
    Vrouw
    Thuis
    De kringloop komt bij ons altijd keurig langs als we een afspraak maken.

15. tuc

tuc Niet meer actief

Hier ook en keer op keer nieuwe afspraak willen maken. Als ik nu iets op een weggeefhoekje zet zet ik er duidelijk bij dat ik 1 ophaalafspraak maak en als die om wat voor reden dan ook niet nagekomen wordt mail ik direct de volgende.

16. MaMa

MaMa Fanatiek lid

21 dec 2012
    2.663
    376
    83
    Vrouw
    Utreg
    Veel van het bovenstaande ook gehad; niet opdagen, of ik het kan brengen cq verzenden enz.
    Maar vandaag een hele leuke gehad kwam met een bloemetje als bedankje voor het gratis spul had zeker niet gehoeven maar ontzettend lief!
    Dus houdt hoop tussen de rotte appels zitten ook goede zonde als die de klos worden omdat door negatieve ervaringen men niets meer gratis weggeeft

17. Zonnebloem92

Zonnebloem92 VIP lid

4 dec 2012
    10.846
    4.213
    113
    Vrouw
    Zuid Holland
    Dat heb ik ook gehad inderdaad, bloemetjes als bedankje!

18. sennavt

sennavt Actief lid

18 feb 2015
    287
    0
    0
    NULL
    NULL
    In het begin toen ik net begon met gratis weggeven aan onbekenden zat ik soms de hele dag/avond te wachten op mensen die niet kwamen, en ook geen bericht stuurden. Bij vragen van mijn kant kreeg ik ook geen respons en na een aantal keer dit meegemaakt te hebben wachtte ik max een half uur voor en na het afgesproken tijdstip, kwam er niemand dan ging ik gewoon weg. Pech, afspraak is afspraak en anders had je moeten bellen. Ik ben zotte Lotje niet!'

Sinds een aantal weken ben ik gestopt met spullen weggeven aan mensen. Niet vanwege de mensen die niet op komen dagen maar vanwege een ander voorval. Ik las een bericht van een meisje, 19 jaar, zwanger en geen enkele steun van familie/vrienden/partner. Ze was al bijna 34 weken en moest nog een boel spullen hebben, de tijd begon te dringen, kortom: ik vond het enorm triest en mijn moederhart zei dat ik haar moest helpen.

Ik stuurde haar een bericht dat ik mogelijk wat spullen voor haar had, en of ze me kon laten weten wat ze nog nodig had. Vrij snel kreeg ik een uitgebreide lijst met (naar mijn mening) zowat een hele babyuitzet. Nou ja, als je geen hulp krijgt en weinig inkomen hebt kan ik me voorstellen dat er nog een hoop mist.

Om haar snel te kunnen antwoorden zat ik diezelfde middag al een lijst te maken van een heleboel dingen die ik haar kon geven. Natuurlijk zit er aan elk dingetje wel een herinnering maar op enkele dingen na heb ik alles weggegeven aan haar, denkende dat ik er een hulpeloos meisje enorm mee uit de brand haal en meegeholpen heb aan een zo goed mogelijke start voor een ongeboren kind.

Ze was heel dankbaar, pinkte zelfs een traantje weg en gaf me ook nog een bos bloemen als dank je wel. Wat aardig dacht ik nog, met het weinige wat je hebt toch nog een aardigheidje meenemen.

Ik had een heel goed gevoel erover en was blij dat het nu eens goed gegaan was. Maar nog geen week later zag ik op andere groepen advertenties van haar voorbij komen.. Ze bood diverse dingen te koop aan, eerst zag ik het babybadje staan wat ik haar gegeven had, voor 25 euro mocht het opgehaald worden!

Mijn mond viel bij het zien van de eerste advertentie al open, maar al snel volgde de rest. Werkelijk waar elk dingetje wat ik haar gegeven had stond nu te koop. En soms voor meer geld als waar ik het origineel voor gekocht heb!

Ik heb haar direct een bericht gestuurd en in niet subtiele manier verteld wat ik ervan vond en hoe ik over haar dacht. Het is maar 1 persoon maar ik ben er helemaal van genezen. No way dat ik nog onbekenden op zo'n manier help. En dat vind ik heel erg, want ik doe het ontzettend graag! Maar niet voor mensen die over mijn rug rijker proberen te worden. Zeg dan gewoon eerlijk dat je doorverkoopt. Helaas doen mensen zich vaak anders voor (zeggen dat ze geen cent te makken hebben maar bij het bekijken van hun profiel erachter komen dat ze elk jaar 2 keer op vakantie gaan, afgelopen jaar getrouwd zijn met een groot feest erna etc).

Bah, ik word er nog steeds helemaal boos om als ik eraan denk. En tegelijkertijd ook verdrietig. Want de slechten verpesten het zo wel voor de mensen die het wél echt nodig hebben. Ik baal er het meeste van dat ik nu ook spullen weg heb gegeven die ik dan (als ik dit van tevoren wist) liever had gehouden. Ik heb zelfs nog even overwogen wat items terug te kopen, maar dat ging me iets te ver.

Ik kan er helaas weinig aan doen, ik heb het immers vrijwillig gratis weggegeven. Wat een ander ermee doet is aan die persoon maar ik vind het niet meer dan normaal dat als je iets gratis ophaalt je het niet een week later te koop zet. Iets met fatsoen. En nu stop ik ermee want telkens tuin ik erin en dat is het me niet waard. Dan heb ik liever dat iemand het bij het grofvuil eruit plukt.

19. cactusje

cactusje VIP lid

12 feb 2015
    6.752
    1.993
    113
    ik zie tegenwoordig ook vaak dat mensen er bij zetten die datum tussen deze tijden ophalen anders niet reageren.
    heb het zelf ook een paar keer meegemaakt dat iemand gewoon zonder een woord niet op komt dagen.
    kleding breng ik sowieso al bij iemand waarvan ik zeker weet dat zij er voor zorgt dat het echt goed terecht komt..

20. sennavt

sennavt Actief lid

18 feb 2015
    287
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ook dat werkt, helaas, niet altijd. Er zijn dan alsnog mensen die niet lezen en domweg reageren om later te ontdekken dat ze dan helemaal niet kunnen (of vergeten de afspraak alsnog). Of mensen reageren en gaan later via privé berichten vragen of het ook op een ander tijdstip/dag kan om diverse redenen. ;)

Deel Deze Pagina