Mijn vader wordt binnenkort geopereerd en zal dan minstens een week in het ziekenhuis verblijven. Precies in die week is het de trouwdag van mijn ouders. Hebben jullie ideeën hoe zit toch een soort van kunnen vieren? Iets te eten brengen is geen optie aangezien hij een flinke buikoperatie krijgt en we niet weten hoe hij er aan toe zal zijn daarna.
Ik wou ook een filmpje voorstellen. Of eventueel aan heel veel mensen vragen om een kaartje te sturen als verrassing. En het echt vieren erna als hij zich weer wat beter voelt. Na mijn buikoperatie wou ik echt alleen maar slapen en was ik veel te ellendig voor leuke dingen. Maar kaartjes krijgen was wel echt fijn.
Een slinger maken door van elk jaar een foto ophangen aan een lijntje. Dus 40 foto’s. Je kan het zelf doen of bijvoorbeeld hier https://www.myphotofun.nl/fotoslinger-maken/fotoslinger-A5-recht
Overleg tzt ook met de verpleegkundigen. Die kunnen misschien ook wel wat leuks regelen. Wat versiering, iets lekkers als hij dat mag, een uitzondering op de 1-bezoeker-regel...
Filmpje gaan we maken leuk idee! Kaartjes krijgen ze altijd dus ga er beetje vanuit dat dat nu ook zo is. Kan mijn moeder ze gewoon meenemen Foto slinger vind ik zelf heel erg leuk maar is niet echt iets voor mijn ouders. Verpleging ga ik ook vragen.! Bedankt dames!!
Op een andere dag vieren? Gaat tenslotte om ze beleving toch? Of is deze specifieke datum heel belangrijk?
Natuurlijk is deze specifieke dag belangrijk. Ze hebben elkaar 44 jaar geleden het ja-woord gegeven op die dag en niet pas 2 weken later Het hoeft echt niks groots te zijn hoor, maar wil er wel even bij stil staan Uiteraard kunnen ze het later anders vieren maar het is geen dag die ik zomaar voorbij wil laten gaan.
Ik zou een kaart maken en een oude trouwfoto hiervoor gebruiken (digitaal uiteraard, een fotokaart). Verder zou ik het ook uitstellen tot thuiskomst, omdat hij zich vast niet echt geweldig voelt en ieder bezoek intensief is. Dat is in ieder mijn ervaring in het ziekenhuis, hij ligt daar niet voor niets. Je moeder zou ik een mooie bos bloemen geven, zij zit ook maar alleen thuis.
Ok ik ken het zelf ook niet want wil niet trouwen. Maar bijvoorbeeld bij mijn verjaardag vind ik de datum ook niet belangrijk. Vier het dan op de dag die het beste uitkomt. Vind dat moment belangrijker dan de datum. Maar goed, is misschien ook niet te vergelijken. Hoop dat er voor jullie een goed moment is om het te vieren! Een filmpje maken en dat dan tonen in het ziekenhuis werd door iemand gezegd. Dat is een leuk idee!
Nee verjaardag maakt mij ook niet uit Weekend er voor of erna is prima. Ik weet dat hun er waarde aan hechten om iets te doen op de dag zelf. Mijn vader heeft haar altijd bloemen en ze gaan uit eten of bestellen eten. Niet dat het gigantisch gevierd word zeg maar. Vandaar iets kleins op de dag zelf.
Daarom iets kleins om te laten weten dat ik het niet vergeten ben. En misschien als klein lichtpuntje in de moeilijke tijd. Mijn moeder is altijd thuis dus ik kan niet stiekem een foto scannen. Mijn broertje woont nog wel thuis dus ga eens vragen of hij eens wilt kijken als ze even boodschappen doen is.
Dat zou ik geloof ik niet doen, afgelopen jaar familie in het ziekenhuis gehad, de verpleging wist van voren niet dat ze van achteren bestonden, zo druk! Die zou ik dus niet willen belasten met " wat leuks" regelen. En OT: de genoemde filmpjes vind ik echt een super idee!
Maar misschien kunnen ze wel meedenken over dingen die wel te regelen zijn Ze zullen dit allicht vaker hebben meegemaakt dus ze zullen ook goed weten wat er wel en niet mogelijk is.
Er zijn veelal wel rustige momenten, mn in de nacht. Het kan verkeren natuurlijk, maar in veel nachten kunnen ze prima wat slingers ophangen oid. En een verzoekje aan de voeding kost geen tijd.