Ervaring met thuis-studies van NHA (kapper)

Discussie in 'De lounge' gestart door tinkerbel, 26 mei 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. tinkerbel

tinkerbel Fanatiek lid

20 okt 2006
    1.932
    0
    0
    Almere
    Hallo,

Ik ben een thuis moeder die graag weer aan het werk wil. Maar helaas kan ik geen werk vinden. Blijkbaar ben je tegenwoordig met 28 jaar al bejaard:x. Het moet toch niet gekker worden.

Nu zat ik er aan te denken om vanuit huis iets te gaan doen. Een eigen bedrijfje. Nu zag ik op de site van NHA een thuis studie voor thuiskapper. Je wordt via beelden begeleid, de studie duurt 6 maanden.

Ik weet dat het een hele kleine kans is maar is er misschien iemand die
    toevallig ervaring heeft met deze kappers studie?
    Ik vraag me namelijk af of zoiets wel werkt via deze weg. Het lijkt me heel leuk.

Gr, Tinkerbel;)

2. Crazycat

Crazycat VIP lid

21 nov 2009
    8.849
    1
    36
    belgie
    he meid.. !
    ik heb wel ervaring met een thuistudie van hun
    maar dan niet van de kapper
    maar van beveiliging 2

zelf ben ik helemaal geen persoon voor een thuisstudie
    want je moet echt jezelf ertoe zetten
    anders lukt het helemaal niet
    ik deed er helemaal niets mee
    en moest een hoop centjes betalen..

* heb later wel mijn diploma gehaald volgens een bedrijf*

maar op zich zijn het goede studies
    als je er een persoon voor bent
    voor de rest heb je eigenlijk helemaal geen contact met iemand die je begeleid ofzo ..
    ik moest mijn huiswerk opsturen
    en kreeg mijn cyver terug
    meer niet

hoop dat je er wat aan heb ..
    suc6

3. piemie

piemie Fanatiek lid

28 mrt 2009
    1.769
    0
    0
    kapster
    het Gooi
    Tja het lijkt mij ook best moeilijk hoor, thuisstudie ik vind het knap dat je het kan. Maar weet je dat er nog best wat bij komt kijken, kappersopleiding. Het is niet alleen het knippen maar ook de theorie achter kleuringen alles over huid/haar en verzorging enz.
    Het is toch een opleiding waarbij je veel moet doen en oefenen om het te leren, en dat lijkt me heel lastig thuis.
    Je woont in almere zie ik. Ik heb in Hilversum de kappersopleiding gedaan. Misschien hebben ze daar ook avond opleidingen??
    Een vroegere overbuurvrouw had destijs ook een thuisstudie kappen gedaan en knipte wat mensen uit de buurt, maar of het echt netjes was?
    Nou ja miss heeft iemand er hier wel goede ervaringen mee hoor, ja kan het altijd proberen of is het erg duur? En moet je dat zelf gereedschap aanschaffen of krijg je dat dan??

4. Minimuisje

Minimuisje VIP lid

8 jul 2006
    8.361
    0
    0
    Zuid - Limboland
    Geen ervaring met de kappersopleiding, maar ik volg wel een andere thuisstudie. Je moet er idd wel de persoon voor zijn. Er is niemand die je op de vingers tikt om eraan te werken. Niemand die het voor je nakijkt en als je iets niet snapt is het al lastiger. En vooral voor een praktijkopleiding lijkt me een thuisstudie niet echt geschikt... Niemand die voor je controleert of het wel of niet goed is gedaan...

5. consider

consider VIP lid

24 jan 2008
    14.030
    1.852
    113
    Provincie Groningen
    Voor een thuis studie moet je inderdaad de persoon voor zijn.
    Maar een kappersopleiding als thuisstudie vind ik niet echt geschikt.
    Het kappervak leer je voornamelijk door heel veel te oefenen en praktijk ervaring is echt nodig.

Ik zou in iedergeval geen kapper mijn haar laten knippen die een thuisstudie heeft gedaan.

6. tinkerbel

tinkerbel Fanatiek lid

20 okt 2006
    1.932
    0
    0
    Almere
    De prijs valt dus reuze mee. Het duurt 6 maanden voor 279 euro.
    De avond kappersschool in Almere kost 2250.

7. guppie81

guppie81 VIP lid

13 sep 2006
    12.334
    1
    0
    naaah dat meen je toch niet, kapster worden zonder 1 minuut een opleiding te bezoeken? Dat lijkt me niet goed hoor... Je kunt zoiets niet leren door het af te kijken van plaatjes of filmpjes...

8. Devilschase

Devilschase VIP lid

1 dec 2007
    21.158
    8.135
    113
    Generaal zonder leger.
    Flevoland
    je krijgt alleen geen diploma voor kapper. Je krijgt een certificaat, als je echt kapper wilt worden MOET je naar de Kappersschool.

9. piemie

piemie Fanatiek lid

28 mrt 2009
    1.769
    0
    0
    kapster
    het Gooi
    Ja dat is wel goedkoop, aleen mijn schaar is al duurder;) Toch zou ik dan de avond opleiding volgen. Zeker als je een bedrijfje wil gaan opzetten. Kijk als je thuis je man en kids wil knippen is het een ander verhaal. Maar mensen die bij jou komen willen toch iemand met iets meer kennis denk ik. Niet dat je niets leert bij een thuis studie hoor:) Geloof me er komt echt meer bij kijken dan knippen en verven.

10. tinkerbel

tinkerbel Fanatiek lid

20 okt 2006
    1.932
    0
    0
    Almere
    Ik heb ook al besloten dat het niks wordt. Ik ga op zoek naar iets anders. Misschien in de toekomst is er weer een spaarpotje voor de avond opleiding. Bedankt allemaal!

11. noura

noura VIP lid

27 apr 2006
    8.819
    0
    0
    bij selfline.nl geven ze ook korte cursussen, waarbij je wel begeleiding krijgt, kan je altijd kijken of je het nog professioneler aan wil gaan pakken daarna
    en word overal in nl gegeven. kost ongeveer net zoiets als wat jij had

Deel Deze Pagina